Älä vielä luovuta. Tosiaan 1+1 tehot teki, mutta mielestäni melkolailla yhtä "sukka" liigatasolle kuin Ässissä alkukauden pelanut Keinänenkin, joka siis dominoi Mestistä viime kaudella ja palasi pari viikkoa sitten TuToon.
Sillä kiekkotietämykselle mikä minulle on siunaantunut, olen aika monella tavalla erimieltä. Fyysisesti hän ei ole kovin hentoinen, vaan pystyi ottamaan taklauksia vastaan hyvin ja niitä pari jopa antoi. Ei tietenkään mitään pommeja, mutta se ei tuon roolin pelaajalle ole keskeinen asia. Fyysisesti tänään pelanneet Ässät ei mehuja miehestä ulos saaneet.
Kaksinkamppailuvalmius yllätti minua eniten. Ja kaksinkamppailuhalukkuus. Oli valmis tekemään töitä, pärjäsi väännöissä melko hyvin. Meni väleihin ja pyrki irti vastustajista. Ei jääny ihmettelemään "katsojaksi", vaan otti ohjia itse käsiinsä niin kiekottomana kuin kiekollisena.
Liike ukolla on heittämällä liigatasoa. Todella hyvä luistimilla.
Kiekollisena hän on näitä sijoittumisen ja työn kautta tilanteensa rakentavia. Mitään häikäisevää ei nähty. Ratkaisuhalukkuus kovaa luokkaa. Näki muutaman kerran valintatilanteessa. Ensin kuti, kakkosvaihtoehtona syöttö. Sijoittuu hyvin ja haisteli irtokiekkoja pakista irronneena useamman kerran hyvin.
Fyysisyydestä liigapaikka ei todellakaan siis jää kiinni. Haaste on oman alueen pelaaminen. Kiekottomana mies pelasi ajoittain turhan etäällä vartioitavasta eikä lukenut aina pakin pystysuuntaisia liikkeitä. Tänään niistä ei kärsitty, mutta se on asia, joka pitää pelitavan opettelun yhteydessä painaa kaaliin.
Eli suomeksi sanottuna parhaita debyyttejä SaiPassa pitkään aikaan, siis pelillisesti. Tehot nyt oli pelkkää plussaa.