Olin tässä jo vetäytymässä kesälomille, sillä luin jostakin filosofian kirjasta, että jos loman aloittaa aikaisemmin se tuntuu pidemmältä. Pakko se silti on palata aiheeseen jääkiekko. Peruskuvio eli katastrofikausi on minusta edelleen selviö, mutta veskareista muutama sana.
Kukas kissan hännän nostaa jollei katti itse ja toisaalta vaatimattomuus on perseestä. Helvetin moneen otteeseen ja helvetin monessa ketjussa haukuin Passmoren pystyyn ja esitin käsityksenäni, että mistään pelisysteemeistä tai huonoista pakeista on aivan turha puhua niin kauan kuin maalissa on Passmoren kaltainen syöksy-jeesus.
Passmore vain oli ja on yksinkertaisesti tällä hetkellä niin paska, että siihen ei luota kukaan. Jos luottamusta ei ole, niin silloin pelisysteemeistä keskustelut ja jutustelut ym. ovat hyödyllisiä vain ja ainoastaan siitä syystä, ettei kenenkään silloin tarvitse tehdä tosissaan töitä tai harjoitella. Ihan samaan tapaan kuin me keskustelemme täällä, ihmetellään puuttunutta pelisysteemiä, mutta ei mietitä mistä tämä johtuu. Tähän samaan syyllistyin itsekin.
Nyt meillä on maalivahti. Sanoin jossakin ketjussa, että jos Askey onnistuu, Jokerien peli lähtee toimimaan kuin nappia painamalla. Onneksi Askey onnistui ja näin kävi. Tappioita on toki tullut, mutta edelleen kiven kovaan väitän, että Blues ja Tps voittoja sekä tämäniltaista tasuria ei olisi mitään Passmorella saavutettu.
Jokeri-johto toimi tässä tietenkin oikein, kun ei julkisuudessa puhunut maalivahtiongelmasta ennen kuin siihen oli vastaus. Olisivat vieneet viimeisenkin prosentin Passmoren luotettavuudesta.
Siitä minä olen Matti sinulle katkera, että ettekö aikaisemmin huomanneet, että maalivahti on ollut tämän kauden suurin ongelma. Osin annan tämänkin anteeksi, kun kuitenkin sen ensimmäisen vaahtosammuttimen vaihdot ja tässäkin asiassa koetit tehdä kaiken mahdollisen. Näistä siis iso Kiitos ja allekirjoitan tussilla kommenttisi Jatkoajan haastattelussa. Jostakin on ensi kaudeksi hankittava luotettava maalivahti, ilman sitä kaikki muu ja hyväkin yritys on turhaa.