Zaborskya haastateltu taas yhteen slovakkimediaan. Laitan käännöksen tulemaan, kun olen saanut hommat valmiiksi nörttitulkkini avustuksella.
E: Tulkki on maisemissa vasta lauantaina, joten käännös tulee valitettavasti vasta huomenna.
* * * * *
Mikä on huippuvireesi salaisuus?
- Kolme asiaa. Onnsitunut kesäharjoittelu, erinomaiset joukkuetoverit ja hyvä seura.
Olet tehnyt jo 28 maalia, joka eniten kaikista Euroopan sarjoista. Tiesitkö, että olet Euroopan ykköspyssy?
- Tuota en tiennyt. Olen seurannut hieman vain Suomen liigan tilastoja, joten tieto oli uusi minulle.
Pidät kuitenkin tiedosta?
- Totta kai! Mutta on hankala verrata eri liigoja, koska jokaisessa on jotain erilaista.
Seura on varmaan tyytyväinen...
- En ole kuullut negatiivisa reaktioita, joten kai he ovat siitä iloisia.
Sinuun kiinnitetään nyt varmaan enemmän huomioita jäällä?
- Olen pistänyt merkille, että vastustajat huomioivat minut tarkemmin ja yrittävät erityisesti provosoida.
Myönnätkö, että olet tähti Suomessa?
- Olen antanut haastatteluja tv:seen, mutta ei täällä ole mitään suurta villitystä. Suhtaudun huomioon normaalisti ja pidän jalat maassa.
Puhutko suomea?
- En juurikaan! Kommunikoin englanniksi. Ei ole tarpeen opetella suomea, koska sitä ei puhuta muualla kuin täällä.
Oletko tyytyväinen oloosi Porissa?
- Kaikin puolin! Pidän olostani täällä ja tämä muistuttaa kotikaupunkiani Trenciniä.
Mitä puuhailet Suomessa?
- Silloin, kun ei ole jääkiekkoa, voin rentotutua ja lähteä vaikka kävelylle merelle päin. Ranta on lyhyen kävelymatkan päässä, mutta en ole se joka lähtee uiskentelemaan mereen (naurua).