Hyvä kysymys. Olisikohan tässä sauma kikkailla, kuten Blues on tehnyt Öhmanin kanssa, jolla myös on suomalainen vaimo?
Olisi edes kaksi hyvää liigatason pakkia niin hankinnan ymmärtäisi. Takon ja Rosenbergin aikaan Ässissä oli myös kohtuullisia puolustajia. Eikä kumpikaan mv. vienyt ulkolaispaikkaa.Koska porissa on ollut 2 hyvää liigatason kassaria? Ei sitten Takko/Rosenberg parin?
Ulkomaalaispakkikin voi tulla kysymykseen, mikäli byrokratian rattaat saadaan toimimaan pikavauhtia ja Duballe hommattua Suomen kansalaisuus (lienee kuitenkin täysin mahdotonta, vaikka vaimo suomalainen onkin).
Oehman on pelannut Suomessa huomattavasti kauemmin kuin Duba, joten ei kuvio natsaa ihan heti. Kolme vuottakos tulee vakituisesti asua, ennenku voi saada kansalaisuuden...
Raatelurakin viestin innoittamana postaan pienen märän päiväunen:
...................
Sitten mä heräsin.
Oehman on pelannut Suomessa huomattavasti kauemmin kuin Duba, joten ei kuvio natsaa ihan heti. Kolme vuottakos tulee vakituisesti asua, ennenku voi saada kansalaisuuden...
Sitäpaitsi Ö-miehellä on Suomalainen vaimo, joten kansalaisuuden saa "automaattisesti", että mitä vitun kikkailua????
Onkos teillä nyt neljä pelikuntoista ulkomaalaista? Jos on niin olen erittäin tyytyväinen jos Ässät rikkoo sopimuksen.
Juuri näin, eli Duballe ei kansalaisuutta pystytä järkkäämään, vaikka itse Alpo soittaisi UMV:oon. Ei niitä suomen passeja ihan joka jätkälle jaeta.
Ei Alpo, mutta Sir Pentti saa vaikka Tarja Halosen jakamaan banaaneja jäähalliin, jos vain haluaa.
Juu, Pentti haluaa parantaa myös ottelutapahtumaa kokonaisuudessaan! Seuraavassa kotipelissä Aki Nummelin jakaa Haloskan kanssa reilun kaupan banaaneja lippunsa lunastaneille!
Tämähän on täysin selvä kuvio, mitä siellä Porissa nyt oikein hämmästellään?
Pena tietää, että HIFK tarvitsee, kenties jopa etsii, luotettavaa maalivahtia. Nyt vanha kettu ihan kurillaan kaappasi HIFK:n nenän edestä maalivahdin naureskellen samalla viiksiinsä, että siitäpä sait, entinen työnantaja.
Pena kouluttaa.
Ja Duba siirtyy HIFK leipiin, tosin Ässät ottaa korvauksen välistä...
Ja Duba siirtyy HIFK leipiin, tosin Ässät ottaa korvauksen välistä...
Ehkäpä Kilpeläiselle ei saada sorvattua enää jatkoa, ja ajetaan Duba nyt jo sisään.
Kyllä tämä aika omituiselta siirrolta vaikuttaa. Itsellekin tulee ensimmäisenä sama mieleen kuten monelle muullekin täällä, että jotain muuta tässä vielä on tulossa. Eero tai Damon lähdössä? No toivottavasti kuitenkin vain Karjalainen. Odotellaan...
Ulkomaalaispaikan suhteenhan vaihtoehtona on, että nyt Alpo ja Penat on sitten ryhtynyt pullikoimaan SM-liigan ulkomaalaissääntöä vastaan. Kohta nähdään sen pakin hankinnan jälkeen neljä ulkkaria kokoonpanossa, jossa Duba EU-pelaajan statuksella. Ja sitten odotellaan reaktioita...
HS (16.2.2008): Suhonen haluaa purkaa SM-liigan ulkomaalaiskiintiön
... Jos Suomeen tulee ammattijääkiekkoilija, joka puhuu suomea ja vaimokin on suomalainen, niin kuinkahan montaa lakia rikotaan, jos liiga estää keskinäisellä sopimuksella tällaisen pelaajan työnteon ulkomaalaisuuteen vedoten.