Toimitusjohtaja Jukka Kohonen

  • 24 731
  • 86

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Huomautan, että Jokereilla on jo nyt faneina aika läjä meitä "lantavarpaita" enkä ole huomannut sen aiemmin ketään haittaavan sen paremmin Jatkoajassa kuin hallillakaan. Mietin, että kuinkahan moni näistä tuohtujista on kannattanut Jokereita yhtä kauan kuin esimerkiksi minä tai muut "lantavarpaat". Sitäkin mietin, että kuinka moni helsinkiläinen on lähtöjään helsinkiläinen. Ja sitäkin tulee mietittyä, miten iso ylireagointi tämä vaihteeksi oli. Siinäpähän mietin.

Mulle ainakaan ei reilut parikymmentä vuotta Jokereita kannattaneena syntyperäisenä stadilaisena ole merkitystä sillä, mistä kukakin yksittäinen kanssafani on kotoisin ole mitään merkitystä. Lähinnä tuo kimpaantumiseni JA:han laitettujen lainausten suhteen (itse en lue Hesaria) nousi siitä, minkälaiseen tulevaisuuden valoon markkinointi on mahdollisesti joutumassa. Mulle on aivan ehdotonta, että Jokerit pidetään jatkossakin osana helsinkiläistä urheilukulttuuriperimää. Nimenomaan sitä haluan painottaa, että Jokerit on Helsingin joukkue, ei Suomen. Tämä ei sulje pois yhtäkään ihmistä sillä perusteella, missä hän asuu. Jokainen on tervetullut kannattamaan Jokereita aivan samalla tavalla kuin jokainen on tervetullut käymään tai asumaan Helsingissä. Tästä en halua joutua väärinymmärretyksi.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tää nyt ei kuitenkaan ''ihan'' vielä riitä. Pitäisi olla vähän sisältöäkin sen nimen taustalla. Uuden tj:n kommentit ovat valitettavasti tällä hetkellä enemmän KOKO SUOMEN jokerit-osastoa. En nyt oikein keksi mitä pitäisi sanoa jos mies ihmettelee miksi jullit eivät voisi käydä KHL-matseissa.

Kyllähän sitä ihmetellä sopii, mutta ei kaikkea Kohosen syyksi/ansioksi kannata laittaa. En tiedä minkälaisessa joukkoilluusiosssa osa Jokerifaneista eli viime kesänä, mutta ainakin itselleni oli täysin selvää, että Rotenbergin puhuessa avoimesti siitä miten Areenan ottelutapahtumaa kehitetään enemmän jenkkisuuntaan, on lopputuloksena juuri tuo lähtökohta josta Kohonen nyt puhuu. Muistaakseni täälläkin kirjotin syksyllä siitä, että Jokerit tulee kaiken järjen mukaan muuttumaan koko Suomen Jokereiksi. Se on käytännön pakko, jotta KHL-reissusta voi tulla edes etäisesti kannattava.

Mut helpompaa toki oli pistää pää pensaaseen, puhua KHL-kateudesta tai vaikkapa trollaamisesta. Itselleni Jokerien tulevaisuus on sinänsä ihan yhdentekevä, joten kieltämättä tätä on sivusta ihan mielenkiintoista (ja viihdyttävääkin) seurata. Kyseessä on kuitenkin täysin uudenlainen tilanne ja on jännä nähdä minkälainen kokonaisuus Jokerit on parin vuoden päästä.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Muistaakseni täälläkin kirjotin syksyllä siitä, että Jokerit tulee kaiken järjen mukaan muuttumaan koko Suomen Jokereiksi. Se on käytännön pakko, jotta KHL-reissusta voi tulla edes etäisesti kannattava

Sulla menee nyt sekaisin oma mielipiteesi ja faktat. Se että mielestäsi Jokerien on pakko muuttua koko Suomen Jokereiksi on edelleen vain mielipide. Mitään pakkoa siihen ei ole. Jokerit jatkaa edelleenkin helsinkiläisenä kiekkoseurana. Seura, pelaajat, halli, fanit ja merkittävä osa yhteistyökumppaneista on täällä (pääkaupunkiseudulla). On luonnollista että seuran päämarkkina-alue koko toiminnan osalta on silloin sama alue eli pääkaupunkiseutu. Mutta kyllä tuosta ripaus enemmän tulee myös koko Suomeen koska KHL nyt on KHL ja jotain muuta kuin Liiga.

Tilannetta voi hyvin verrata kanadalaisjoukkueisiin NHL:ssä. Eivät ne edusta Kanadaa vaan omaa aluettaan. Samalla tavalla Jokeritkin helsinkiläinen ja toki myös suomalainen seura KHL:ssä.

Mitä tulee Kohosen puheisiin niin totesin jo aiemmin että eiköhän hänen kokemuksensa riitä näkemään metsä puilta. Uskon että hän kokeili kepillä jäätä vähän Tampereen ja Nordiksen suuntaan. Sen isompaa johtopäätöstä tuo avautuminen ei ansaitse.

Kaiken varalta. Jos - mihin en usko - Jokerien johdossa kuviteltaisiin että seurasta voidaan rakentaa koko Suomen Jokerit sanan täydessä merkityksessä ja unohtaa seuran perinteet ja fanit, mikäs siinä sitten. Matalikolle voi purjehtia näinkin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Olet Cobol oikeassa, kyseessä on mielipiteeni, mutta brändäämisestä ja markkinoinnista on sen verran kokemusta, että uskallan sohia vähän muurahaispesää. Jos itse olisin nyt Kohosen kengissä, miettisin todella tarkkaan sen linjan, jolle lähdetään. Selvää on, ettei se voi olla niin Helsinki-keskeinen kuin aiemmin; jo pelkkä KHL:n myyminen tavalliselle tallaajalle vaatii Me vs. Muut -asetelman synnyttämistä ja silloin se "Me" ei voi olla "vähän-niinkuin-me".

Voin toki olla täysin väärässä, mutta aika paljon hommasta tietävänä lähtisin itse kuvainnollisesti sekoittamaan uutta soppaa, joka näyttää pintapuolisesti vanhalta Jokereilta, mutta josta puolet on uutta "Me"-ajattelua ja puolet sitä vanhaa helsinkiläisyyttä. "Minä, me, Jokerit" on myös tilanteeseen mitä mainioin slogan, sillä vain yhden sanan merkitys muuttuu muodon pysyessä samana.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Voin toki olla täysin väärässä, mutta aika paljon hommasta tietävänä lähtisin itse kuvainnollisesti sekoittamaan uutta soppaa, joka näyttää pintapuolisesti vanhalta Jokereilta, mutta josta puolet on uutta "Me"-ajattelua ja puolet sitä vanhaa helsinkiläisyyttä. "Minä, me, Jokerit" on myös tilanteeseen mitä mainioin slogan, sillä vain yhden sanan merkitys muuttuu muodon pysyessä samana.

Tästä pitkälti samaa mieltä. Kun Jokerit on brändiltään ehkä 90 % Helsinki/pääkaupunkiseutu ja 10 % muu Suomi ja ulkomaat niin jatkossa sana Jokerit yhdistetään edelleen ennen kaikkea Helsinkiin ja pääkaupunkiseutuun sekä KHL:ään, mutta mielikuvissa ja seuran tavoitteissakin suhde voi olla vaikkapa 70 % Helsinki ja pääkapunkiseutu ja 30 % muu Suomi ja maailma.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miten helsinkiläisyys näkyy tällä hetkellä Jokereissa?
1. Nimi Helsingin Jokerit
2 Osoite ja pelipaikka Areenankuja 1 Helsinki
3 Pelipaidoissa kirkkovene-vaakuna (siis Helsingin)
4 Fanituotteissa.

Jos nykyinen linja riittää, niin tyytyväisyys lienee turvattu. Mutta ei kannata pidätellä hengeä ja odottaa kotipaikan nostavan päätään Jokereiden mediastrategiassa. Tuon vähempää ei Helsinkiä voi tuoda esiin ilman perseennäyttöä kotipaikalleen.

Tämä 'Koko Suomen Jokerit' on esiintynyt jo muutaman kerran wirallisissa yhteyksissä pomojen suusta, joten luulen tämän suunan valitun jo kun HH myi 49% Rottenberg & Co. Tuo linja ei vaihdu ihan helposti, joten stadilaiset punaniskat voi joutua pettymään. Ja ketäpä tuommoinen oman navan tuijottelu kiinnostaa?
 

ejs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mieluummin mahdollisuus kuin ongelma

NHL on musta vähän huono vertailukohta, kun mietitään, mitä KHL-joukkueen koetaan edustavan. Mielenkiintoista olisi kuulla, miten vaikka Latviassa nähdään Riikan Dynamo. Onko se vain pääkaupungin piirien joukkue, jota muualla asuva ei koe millään tavalla omakseen?

Ainakin itselleni Riikan Dynamo edustaa Latvialaista kiekkoilua kokonaisuudessaan, en erityisen voimakkaasti koe sitä Riikan jutuksi. Sama koskee muitakin läntisemmän Euroopan KHL-joukkueita.

Uuden toimarin avaus, jolla pyritään madaltamaan muiden joukkueiden kannattajien tai muuten vaan kiinnostuneiden, PK-seudun ulkopuolella asuvien, kynnystä tulla KHL Jokereiden peliin on erittäin kannatettava. Areenan sijainti on tähän nähden aivan loistava, vaikka riippumattoman median analyyttisissa kirjoituksissa on esitetty muitakin näkemyksiä.

Esimerkiksi tuohon HPK-HIFK hommaan pitäisi sisällyttää edullinen tilausjunakuljetus Hämptonista ja samassa paketissa tietenkin Jokerit-SKA. Ja Jokereissahan saattaisi pelata vaikka oma kasvatti, esimerkiksi Janne Lahti. Kyllä mä voisin kuvitella, että kiinnostaisi. Ihan yhtä hyvin koko touhusta voi tietysti vetää herneen nenään ja kaivautua syvälle omaan poteroonsa. Sekä Hämeenlinnassa että Itähelsingissä.

Eteläpääty saisi tuollaisessa tapahtumassa mukavaa vahvistusta sikakatsomosta ja yhdessä huudettaisiin ensin HPK ja sitten Jokerit voittoon. Ei hassumpaa.

Kiekkopiireissä Jokereiden identiteetti Helsinkiläisenä joukkueena on jokatapauksessa niin vahva, että sitä ei tarvitse kenellekkään erikseen korostaa eikä sitä uusi toimari pysty hukkaamaan tai häivyttämään. Jos muille tallaajile saadaan myytyä Jokerit jollain muulla imagolla ja he sen takia kiinnostuvat ja tulevat katsomaan, niin se on mulle ihan fine.

Sitten täytyy alkaa miettiä, mitä tehdään, jos kaikkialta meidän peleihin virtaavat katselijat kansoittavat Areenan niin, etteivät lätkäfanit enään mahdu sekaan ; ).
 

Urheilija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eteläpääty saisi tuollaisessa tapahtumassa mukavaa vahvistusta sikakatsomosta ja yhdessä huudettaisiin ensin HPK ja sitten Jokerit voittoon. Ei hassumpaa.

Eiköhän kuitenkin pitäydytä Jokereissa. Itse en usko juuri kenenkään innostuvat jostain hpk:n pelistä Areenalla. Mistä tämä idea edes tuli ja sehän olisi täydellinen perseennäyttö kaikille hpk:ta kannattaville. Vain Jokerit kiinnostaa ja jos joku oma pelaaja siirtyy toiseen jengiin, en sen takia todellakaan aloita kannattamaan/symppaamaan sitä toista jengiä.

Tämä nyt vain noihin haihatteluihin hpk:n otteluista hifkiä vastaan. En onneksi pidä tuota millään muotoa realistisena tai pelkää, että toimistolla jotain vastaavaa suunniteltaisiin.
 

Stigu

Jäsen
Tästä pitkälti samaa mieltä. Kun Jokerit on brändiltään ehkä 90 % Helsinki/pääkaupunkiseutu ja 10 % muu Suomi ja ulkomaat niin jatkossa sana Jokerit yhdistetään edelleen ennen kaikkea Helsinkiin ja pääkaupunkiseutuun sekä KHL:ään, mutta mielikuvissa ja seuran tavoitteissakin suhde voi olla vaikkapa 70 % Helsinki ja pääkapunkiseutu ja 30 % muu Suomi ja maailma.
Mä en kyllä ymmärrä miten tuota 90/10 tai 70/30-brändiajattelua voi toteuttaa mainonnassa. Siis esim. Hesassa oleva mainos "Minä. Me. Jokerit" onkin Lappeenrannassa "Mie. Myö. Jokeerit" ja Pohjanmaalla " Moon.Tootta. Notta Jokeerit." Ja Katupoikien laulu onkin Porissa Satakuntalaisten laulu ja Oulussa Kymmenen virran maa?

Vaikeaa tulee olemaan tuo maanlaajuinen brändäys. Mikäköhän muuten on maanlaajuisesti laajimmalti kannatettu jengi? Varmaan Kärpät.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Mikäköhän muuten on maanlaajuisesti laajimmalti kannatettu jengi? Varmaan Kärpät.

HIFK on ainakin todella monen maakuntajengin kannattajan kakkossuosikki ja tämän vuoksi paljon helpommin HIFK:sta saisi brändättyä koko Suomen joukkueen kuin Jokereista, joka kauniisti sanottuna jakaa tunteet.
 

Konkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa
Suomalaisille myytiin idea, että Kreikkaa tukemalla me tienataan rahaa, tai että EU-jäsenenä hinnat laskevat. Kun isot rahat laitetaan markkinointiin ja tv sekä muut mediat puskevat volyymillä, niin tavista viedään että tuulipuku repeää.

Korhonen on markkinointimies ja juuri markkinoinilla luodaan kysyntään tuotteelle, mitä ei ennen ole ollut. Suomalainen on yleensäkin perus negatiivinen kaikkea uutta kohtaan, ellei se sitten tule Amerikasta. Ajat muuttuvat ja pk-seudulla asuu paljon ulkopaikkakunnilta muuttaneita ja jos/kun kerho tulee olemaan meidän yhteistyöseura ja kerhossa pelaa meidän junnuja, niin ketä sinä, arvoisa jokerifani kannatat liigassa?

Visioimani skenaario jaffalan lätkäspektaakkelista, jossa kerho nuijii "kotiyleisön" avustuksella jullit maan rakoon, haistattaa kyllä pashat kerhon peruskatsojalle, mutta eipä heitä muutenkaan hallilla ole liikaa näkynyt. Ja miksei tapahtumaa voida myydä myös perheellisille ja kun paketti lyödään kuntoon hotelliöiden kera, niin miksi ihmeessä ei kiinnostaisi? Hyvää lätkää khl-tähtien kera, ilta ytimessä ja sunnuntaiksi kotiin Hämeenlinnaan bussikuljetuksen kera, luulisi kiinnostavan hotellejakin näin vakavan taantuman aikana. Puhutaan kyllä pikkaisen eri kaliiberin tapahtumasta kuin joku lauantaireissu Kuopioon...
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Vain Jokerit kiinnostaa ja jos joku oma pelaaja siirtyy toiseen jengiin, en sen takia todellakaan aloita kannattamaan/symppaamaan sitä toista jengiä.

Kerhon pelaaminen kotiottelunsa Are(e)nalla on kuolleena syntynyt idea eikä varmasti toteutuisi vaikka Kerhosta tulisi Jokereiden yhteistyöseura liigassa. Sen sijaan ainakin minua kiinnostaa jatkossa liigassa erityisesti sellainen seura jonka kanssa Jokerit toimii yhteistyössä. En kiinnostu niin paljoa että menisin hallille mutta kyllä mä sen joukkueen pelejä varmaan aika paljon mahdollisuuksien mukaan katsoisin tv:stä ja seuraisin varsinkin miten ne meidän siellä pelaavat pelaajat menestyvät. Muuten Jokerit on tietenkin edelleen selvä ykkönen kiinnostuksen puolesta, mutta siinäkin jatkuvuuden takaamiseksi pitää pystyä pitämään kiinni Jokereiden perinteistä ja arvoista sekä saada mukaan Jokeritaustaisia pelureita.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mä en kyllä ymmärrä miten tuota 90/10 tai 70/30-brändiajattelua voi toteuttaa mainonnassa.

Kysehän on yksinkertaisesti siitä, että jatkossa Jokerit kiinnostaa aiempaa enemmän muuta Suomea ja paljon, paljon enemmän niitä kiekkofaneja jotka seuraavat KHL-otteluita ja seuroja eri maissa. Se miten seura (Jokerit) haluaa tämän hyödyntää, on mielenkiintoista nähdä. Jokerien brändi arvo moninkertaistuu KHL:n myötä ja mahdollisuudet sekä saada uusia faneja että tehdä bisnestä kasvavat. Samalla toki on myös haaste pitää aiemmat fanit ja katsojat.

Täällä oli jo viime vuoden puolella hyviä ideoita mitä KHL mahdollistaa Jokereille. Siitä Kohonen liikkeelle.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Eteläpääty saisi tuollaisessa tapahtumassa mukavaa vahvistusta sikakatsomosta ja yhdessä huudettaisiin ensin HPK ja sitten Jokerit voittoon. Ei hassumpaa.

On faneja, jotka ostavat varmasti kausarin ensi kaudella. Sitten on faneja, jotka eivät varmasti osta ja paljon faneja, jotka eivät vielä tiedä. Itse kuulun viimeiseen ryhmään ja tämänkaltaiset ehdotukset siirtävät minua lähemmäksi tuota kotiin jäävien ryhmää.

Yhteinen fanibaari Sikakatsomon kanssa? Hyvää yötä.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onhan tää ihan mielenkiintoista luettavaa miten Kohonen lytätään kommentin "miksei ifk-fani voisi käydä katsomassa Jokereitten pelejä KHL:ssä" jälkeen ja samalla ehdotellaan sikakatsomon ja Eteläpäädyn yhteisiä lauluhetkiä, HPK:n kotipeliä Hartwallilla ja ifk-ikonin tribuuttivideoita Jokereitten kotipeliin. Miksi mä haistan pientä ristiriitaa?

Mielenkiinnolla odotellaan mihin suuntaan Kohonen lähtee Jokerilaivaa viemään!
 

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
Onhan tää ihan mielenkiintoista luettavaa miten Kohonen lytätään kommentin "miksei ifk-fani voisi käydä katsomassa Jokereitten pelejä KHL:ssä" jälkeen ja samalla ehdotellaan sikakatsomon ja Eteläpäädyn yhteisiä lauluhetkiä, HPK:n kotipeliä Hartwallilla ja ifk-ikonin tribuuttivideoita Jokereitten kotipeliin. Miksi mä haistan pientä ristiriitaa?

Mielenkiinnolla odotellaan mihin suuntaan Kohonen lähtee Jokerilaivaa viemään!

Laitan sormet ristiin ja toivon, että tämä valinta kaikenkaikkiaan meni nappiin. Onnistuessaan Kohonen vie Jokerit aivan uudelle tasolle. Epäonnistuessaan saa aikamoisen jääsuihkun niskaan. Henkilökohtaisesti uskallan olla varovaisen optimistinen. Aika rohkealta kuulostaa vetää nyt muita joukkueita tähän mukaan, kun faktat eivät ole edes meillä kokonaisuudessaan tiedossa. Aikamoista nuoralla tanssia pitää vanhat fanit tyytyväisinä ja samalla pitäisi hommata uusia faneja.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Miten helsinkiläisyys näkyy tällä hetkellä Jokereissa?
1. Nimi Helsingin Jokerit
2 Osoite ja pelipaikka Areenankuja 1 Helsinki
3 Pelipaidoissa kirkkovene-vaakuna (siis Helsingin)
4 Fanituotteissa.

Jos nykyinen linja riittää, niin tyytyväisyys lienee turvattu. Mutta ei kannata pidätellä hengeä ja odottaa kotipaikan nostavan päätään Jokereiden mediastrategiassa. Tuon vähempää ei Helsinkiä voi tuoda esiin ilman perseennäyttöä kotipaikalleen.

Tämä 'Koko Suomen Jokerit' on esiintynyt jo muutaman kerran wirallisissa yhteyksissä pomojen suusta, joten luulen tämän suunan valitun jo kun HH myi 49% Rottenberg & Co. Tuo linja ei vaihdu ihan helposti, joten stadilaiset punaniskat voi joutua pettymään. Ja ketäpä tuommoinen oman navan tuijottelu kiinnostaa?

Sä olet kyllä niin kujalla ettei ole tosikaan. Ei se ole mitään kotikaupungin piilottelua, että ei tehdä jullien tyylin slangilla erilaisia sloganeita ja toivotella Tuukkaa tervetulleeksi Stadiin. Jos sulla on jotain Helsinkiä vastaan siellä telkkarin ääressä niin sille ei voi mitään. Kannattajien yhteisö sijaitsee kuitenkin Helsingissä/pk-seudulla ja jos tätä on vaikea hyväksyä niin silloin ei kuulu tähän yhteisöön.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sä olet kyllä niin kujalla ettei ole tosikaan. Ei se ole mitään kotikaupungin piilottelua, että ei tehdä jullien tyylin slangilla erilaisia sloganeita ja toivotella Tuukkaa tervetulleeksi Stadiin. Jos sulla on jotain Helsinkiä vastaan siellä telkkarin ääressä niin sille ei voi mitään. Kannattajien yhteisö sijaitsee kuitenkin Helsingissä/pk-seudulla ja jos tätä on vaikea hyväksyä niin silloin ei kuulu tähän yhteisöön.

Iso rasti ruutuun. Kerrankin olen Max Powerin kanssa hyvinkin samaa mieltä asiasta! Kannattajien ydin on nyt ja tulee jatkossakin olemaan pääkaupunkiseudulla, eikä sitä muuta se, että peleissä kävisi enemmän myös pk-seudun ulkopuolelta ihmisiä.

Olisikohan Sakolla jotain konkreettisia ideoita miten Jokereitten pitäisi tuoda helsinkiläisyyttään enemmän esille markkinoinnissa ja yleisessä linjassaan niin, ettei se olisi tota kertomaasi perseen näyttöä kotipaikalleen? Tässähän ei ole ollut varsinaisesti huoli siitä, että miksei Jokerit korostaisi entistä enemmän helsinkiläisyyttään vaan se, että rupeaako Jokerit aktiivisemmin markkinoimaan itseään koko Suomen Jokereina ja jättää helsinkiläisyyden vähemmälle huomiolle.
 

Urheilija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voisin kuvitella ainakin yhden esimerkin, jota voidaan käyttää uusien seuraajien saamiseen kusematta kannattajien niskaan.

Nykyisin seura viestittää vierasvoitoista usein: Jokerit tuovat pisteet Stadiin lukemin x-x.

Ensi kaudella voidaan viestiä pisteiden lähtevän "suomalaisten mukana Stadiin" tai jotakin tuon suuntaista.

Suurin osa kannattajista ja varsinainen jokeriyhteisö tulee jatkossakin sijaitsemaan Helsingissä ja Suur-Helsingin alueella. Täällä monet ovat kirjoittaneet Jokerien tarvitsevan kannattajia myös pääkaupunkiseudun ulkopuolelta. En ole samaa mieltä. Helsingin alueella asuu reilusti yli miljoona ihmistä. Monet paljon pienempien kaupunkien jengit keräävät isoja areenoita täyteen joka ilta, myös sellaiset joilla on paikalliskilpailijoita. En tietenkään laita pahaksi, jos ja kun Jokereita sympataan myös muualla Suomessa, mutta ei seura tule missään nimessä olemaan riippuvainen koko Suomen kannatuksesta.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sä olet kyllä niin kujalla ettei ole tosikaan.
Täälä kujan valoisalla puolella on ihan mukavaa.
Ei se ole mitään kotikaupungin piilottelua, että ei tehdä jullien tyylin slangilla erilaisia sloganeita ja toivotella Tuukkaa tervetulleeksi Stadiin.
HIFK sitä tai tätä, ihan sama. Nyt oli puhe narrien tavasta tuoda kotipaikka esiin. Väitteeni oli, että Helsinki on esillä vähän, mutta ei epäkunnioittavan vähän.

Kuka muistaa milloin on Helsinki ollut esillä Jokereiden mainonassa?
Jos sulla on jotain Helsinkiä vastaan siellä telkkarin ääressä niin sille ei voi mitään.
Olisiko asiaa laittaa valot päälle siellä kujan varjoisalla puolella?
Kannattajien yhteisö sijaitsee kuitenkin Helsingissä/pk-seudulla ja jos tätä on vaikea hyväksyä niin silloin ei kuulu tähän yhteisöön.
Älkää tulko leikkimään mun hiekkalaatikolle, yääää...

Toimisto ei ole avannut asiaa, mutta näin arvelen: Koko Suomen Jokerit tarkoittaa, että tämä on asia joka tulee muuttumaan ja kannattajayhteisöä halutaan voimakkaasti laajentaa. Ei niin että ketään potkittaisiin tai edes haluttaisiin ajaa pois vaan nimenomaan laajentaa. Miltä kuulostaa ajatus Eteläpäädyn Porin tms osastosta? (Jep,villi visio.)

Kuinka paljon allergiaa aiheuttaa lantavarpaat ns oikeiden helsinkiläisten kannattajien keskuudessa? Jotkut voivat jopa joutua jättämään yhteisön voimmakkaiden reaktioiden takia, sillä muutos sattuu. Vaan valtaosalle kotipaikalla ei liene merkitystä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Sako hei, get real...

Eteläpäädyn Porin-jaosto kuulostaa todellakin aivan perseestä revityltä idealta. Ensinnäkään nimi ei sovi sinne, toisekseen se myös tuntuisi hieman loukkaavalta. Kolmas asia on sitten se, että vaikka maakunnissa Jokeri-faneja onkin, onko niitä oikeasti riittävä määrä pystyttämään jotain faniryhmiä? Se on "maaltamuutto", ei "maallemuutto". En henkilökohtaisesti jaksa uskoa, että maakunnissa saataisiin myöskään "Pohjoisen Jokereista" pienempiä yhteisöjä edes aktiivisella markkinoinnilla aikaan. Tähtäin lienee kuitenkin enemmän lähiseutujen asukkaiden mobilisoinnissa kohti Areenaa ja kauempana asuvien houkuttelu telkkarin äärelle. Mitä siis tulee ei-pääkaupunkiseutulaisiin.

Miksi puhut pelkästä mainonnasta? Mainoksethan sijaitsevat lähes pelkästään Helsingissä ja pääkaupunkiseudulla. Käypäs vilkaisemassa vaikka Jokereiden kotisivuja. Etsi Helsinki-viittaukset ja tule raportoimaan. Yhtä lailla Keurulainen painottaa somessa helsinkiläisyyttä hyvin säännöllisesti.

En edes ymmärrä mitä lopulta ajat takaa. Eihän Jokereiden toimistolla niin tyhmiä olla, että tehtäisiin joukkueesta jotenkin päällekäyvän eksklusiivinen hyödyke helsinkiläisille. Se ei silti tarkoita, etteikö Helsinki oli ylivoimaisesti tärkein määrittävä asia Jokereille. Tässä ei yksinkertaisesti ole päällekkäisyyttä. Kuten sanottua, kaikilla on oikeus nauttia Jokereista, mutta sen on vastedeskin tarkoitettava sen helsinkiläisyyden hyväksymistä. Piste. Jos tämä seikka muuttuu, nimikin pitää muuttaa: nykyisinhän nimi on muotoa "Helsingin Jokerit".
 

Jeasdp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Sako hei, get real...

Eteläpäädyn Porin-jaosto kuulostaa todellakin aivan perseestä revityltä idealta.

Sama. Pitää olla ihan jossain toisissa maailmoissa, kun täällä ehdotellaan jotain Kerho - ifk matseja Areenalla ja sikakatsomolaisia Eteläpäädyssä yms. United smile -skeida saa loistaa jatkossakin poissaolollaan.
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuten sanottua, kaikilla on oikeus nauttia Jokereista, mutta sen on vastedeskin tarkoitettava sen helsinkiläisyyden hyväksymistä. Piste. Jos tämä seikka muuttuu, nimikin pitää muuttaa: nykyisinhän nimi on muotoa "Helsingin Jokerit".

Hyvin kiteytetty. Ei-helsinkiläisenäkin jokerifanina pidän helsinkiläisyyttä tärkeänä osana seuran identiteettiä eikä sitä pidä mennä muuttamaan. Mielestäni se ei tarkoita lainkaan sitä, ettei Helsingin Jokerit voisi olla samalla myös karrikoiden Suomen Jokerit. Onhan Helsinki koko Suomen pääkaupunki. Minusta olisi äärimmäisen hienoa, jos tässä kohtaa voitaisiin saada laajempikin kansanliike kiinnostumaan suomalaisesta KHL-joukkueesta kuin vain vanhat jokerifanit. Kiinnostusta varmasti edesauttaa, jos Jokerit pystyy hankkimaan joukkueeseen useita EHT-kiertueen maajoukkuepelaajia.

Itse ainakin olisin kiinnostunut, jos vaikkapa Tappara olisi mennyt koohooällään pelaamaan. Sekin on myönnettävä, että HIFK:n kohdalla olisi ollut vaikeampi kiinnostua.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Kuten sanottua, kaikilla on oikeus nauttia Jokereista, mutta sen on vastedeskin tarkoitettava sen helsinkiläisyyden hyväksymistä. Piste. Jos tämä seikka muuttuu, nimikin pitää muuttaa: nykyisinhän nimi on muotoa "Helsingin Jokerit".
Mä en ymmärrä miten tämän asian edes voi muuttaa. Areenan kanssa ollaan vähän niinkuin jumissa Helsingissä, seura on perustettu Töölössä, sen historia on täällä ja fanijoukon ydin, nyt ja tulevaisuudessa, lähialueilta kotoisin. Yhtäkään kohtaa tuosta ei edes voitaisi millään markkinoinnilla muuttaa vaikka haluttaisiin ja tuskinpa halutaan. Viasatin paketteja vaan pitäisi saada kaupaksi Helsingin ulkopuolellekin ja täälläpäin jo asuvat, mutta joko puolueettomat, tai jonkun muun seuran fanit olisi hyvä saada houkuteltua meidän KHL-kelkkaan ja ne asiat varmasti tulevat markkinoinnissa näkymään. Mun mielestä täysin ymmärrettävästi.

Mitä porukka täällä edes loppujen lopuksi pelkää. Nimen vaihtoa? Peliasun muuttumista sinivalkoiseksi? Kaikkien omien kasvattien potkimista, jotta landet samaistuisivat joukkueeseen paremmin (joo, logiikka on kehno)? Vai onko syynä sittenkin se, että vihattuna oleminen on on muuttunut joillekin itseisarvoksi ja etäinenkin mahdollisuus maakuntien sympatiapisteistä tuntuu pahalta, koska siinä ikäänkuin vietäisiin oma juttu pois. Jokereista tykkääminen olisikin yhtäkkiä mainstreamia, eikä asennestatement. Vähän kuin teinien tapa pukeutua mustaan vain siksi, että siinä tuntee itsensä kovaksikin kapinalliseksi kunnollisia kuteita kannattavia vanhempia vastaan. Tämä sitten ei ollut suoraan nimimerkille V-G-, vaikka lainatuksi joutuikin.
 

QWERT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lisää Hypetystä

Ehkä "koko Suomen Jokereilla" tarkoitetaankin sitä, että saadaan nostettua Jokereiden kiinnostusta valtakunnallisesti, kuten 90 alussa tapahtui Teemu-ilmiön kanssa. Sehän oli palvelus koko Suomalaiselle jääkiekkoilulle ja mestaruuden jälkeinen paraati Stadissa kertoi mistä joukkue on kotoisin.

Jokereiden on syytä palata alkujuurille ja hankkia muutama todella taitava pelaaja ja samalla panostettava muutamaan tunnettuun kotimaiseen pelaajaan kuten pikku Hakki. Perusrunko pitää saada omista jannuista ja sieltä löytää ne hiomattomat timantit. Pelkkä muukalaislegioona ei kauas kanna.

Itse aion ainakin hommata kausarin ensi vuonnakin. Mikäli matsit on täyttä kuraa ja tunnelma perseestä niin ei kukaan pakota sinne hallille menemään. Meistä faneistahan se tunnelma paljon on kiinni ja uusi toimarihan lupaili ottaa meidät huomioon ja piti meitä tärkeänä osana koko Jokereita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös