Toimitusjohtaja hakusessa

  • 30 338
  • 107

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Erittäin varteenotettava ehdokas muuten. Mutta miten kaupungin urheilubusiness toimii, tunteeko "väärät" sidosryhmät TPS:n kannalta? Onko niistä imettävissä sympatiaa ja tukea Palloseuralle?

Voisi olla ihan ok kaveri. Toki valmiiksi riitautunut Paksalin kanssa, mikä hallineuvoitteluissa ole vältämättä parast asia, mutta Tovereissa hoissi asioita ihan hyvin. Sitä paitsi en usko, että kelpaisi kaikille hallituksessa.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eiköhän se Tammisesta puhuminen edes teoriatasolla voitaisi lopettaa heti alkuunsa. Hyväkäs on "näyttönsä" antanut riittävän monessa paikkaa, eikä häntä tarvita tänne kehumaan itseään ja olemattomia meriittejään. Niin kuin täällä on todettu, huteihin ja riskisijoituksiin nyt ei ole todellakaan varaa ja sellainen tämä jamppa juuri olisi.

Alkuun saattanut näyttää monessa paikassa tehokkaaltakin, mutta lopuksi taakse on jäänyt vain savuavia raunioita, poltettuja siltoja ja tulehtuneita ihmissuhteita. Jos valinta Tamiin kohdistuu, loppuu myös minulta se vähäinenkin seuran tukeminen, mitä viime kausilla olen harrastanut.

Omaa suosikkia ei tässä aiheessa ole, mutta toivottavasti paikalle saadaan joku todellinen osaaja. Tunkua paikalle tuskin on, Tamminen varmaan ainoana lähettänyt jo Ruissaloon faksin, missä ilmoittaa olevansa käytettävissä.
 

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
Kommentit puoleen ja toiseen ovat sen verran kryptisiä, että eiköhän tämä ole selvä. Hirsimäestä ei oikein ole mitään mielikuvaa, muuta kuin se, että pelasi TPS:ssä joskus Narvanmaan peliura-aikoina.
 

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
Hirsimäki tosiaan pelasi TPS:ssa vuosina 1988-93, mutta kyseessä oli Jari "Lätty" Hirsimäki. Ässien toimitusjohtaja on Jukka Hirsimäki.

No niinpäs olikin. Meni Jukat ja Jarit sekaisin.

Googlettelin hiukan Jukka Hirsimäkeä ja löytyi seuraava artikkeli:

http://www.mtv3.fi/urheilu/hockeynight/uutiset.shtml/arkistot/hockeynight/2007/10/571309

Peilit ja valmentajiin uskomiset ovat ennestään tuttuja, joten meille vaan.

"- Päätimme, että näihin valmentajiin luotetaan, ja näillä miehillä laitetaan homma kuntoon, Hirsimäki kuittaa.

- Kyllä tässä nyt perkele pitää pelaajienkin ryhdistäytyä ja katsoa peiliin, hän jyrähtää."
 

c'elysee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Huhut tuovat Ässien Hirsimäkeä Sepoksi Sepon paikalle. Hirsimäki itse vakuuttaa jatkavansa Porissa. Linkki juttuun löytyy täältä
Mielenkiintoinen uutinen ja selvästi siinä jotain totuuspohjaakin on. Hirsimäeltä on kysytty ja hän tietysti kieltää kaiken kuten asiaan kuuluu. Minulla ei asiasta ole harmainta aavistusta, mutta merkeistä päätellen saanemme asiaan lisätietojakin. Enemmän minä tähän uskon kuin siihen maikkarin Ahola-keissiin.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Mielenkiintoinen uutinen ja selvästi siinä jotain totuuspohjaakin on. Hirsimäeltä on kysytty ja hän tietysti kieltää kaiken kuten asiaan kuuluu. Minulla ei asiasta ole harmainta aavistusta, mutta merkeistä päätellen saanemme asiaan lisätietojakin. Enemmän minä tähän uskon kuin siihen maikkarin Ahola-keissiin.

Jatkoaika kirjoitti:
- Huhtikuun alussa 1989 aloitin Ilveksen toimitusjohtajana ja silloin ei ollut vehkeet vielä pelikassissa juurikaan kuivuneet. Paljon mahtuu sen ja tämän päivän väliin ja uskon, että minulla onkin nyt paljon paremmat valmiudet hoitaa tätä tehtävää. Jos minulla ei olisi selkeä näkemys ja usko siihen, että klaaraan tämän homman, en nyt tässä olisi, yo-merkonomiksi kouluttautunut Hirsimäki kertoi.

Kyyyyllä tämä on selvästi meidän miehiä. Lisää Jatkiksen uutisjutusta vuodelta 2004.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Olkaa hyvät jos kelpaa. Nyt voimmekin nostaa kalifin kalifin paikalle!

Turha hihitellä, hohotella tahi hekotella siellä. Siinä hymy hyytyy nahkiaisten pääkaupungissakin kun ykkösketju Matikainen-Suhonen-Jortikka ottaa vallan. Toimitusjohtajana, urheilutoimenjohtajana ja pääkoutsina. Vellu mukaan kanssa (jos ei ole linnassa). Ehkä jo tammikuussa?
 

c'elysee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Turha hihitellä, hohotella tahi hekotella siellä. Siinä hymy hyytyy nahkiaisten pääkaupungissakin kun ykkösketju Matikainen-Suhonen-Jortikka ottaa vallan. Toimitusjohtajana, urheilutoimenjohtajana ja pääkoutsina. Vellu mukaan kanssa (jos ei ole linnassa). Ehkä jo tammikuussa?
Ei edes mikään yllätys olisi kyseinen kuvio herrojen metkut tuntien. Siinä olisi brändin mukainen bändi kasassa. Pena kun pääsee ykkösviulua soittamaan, niin kaikki on mahdollista.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Mikäs nyt on konkassa? Ja miten tämä liittyi TPS:n uuteen TJ:hin?

Liittyy liittyy, yhtä paljon kuin Vellu ja linna.

Mitä Hirsimäkeen tulee, niin kyllä se mies talousasioista jotain tietää, mutta itse lajista tuntuu olevan lievästi sanottuna kujalla.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Liittyy liittyy, yhtä paljon kuin Vellu ja linna.

Mitä Hirsimäkeen tulee, niin kyllä se mies talousasioista jotain tietää, mutta itse lajista tuntuu olevan lievästi sanottuna kujalla.

Vähän tuntuu siltä, että meidän toimarit on justiinsa tuota joko-tai -linjaa. Että jotain hajua joko taloudesta tai jääkiekosta on, mutta sekä että - not gonna happen.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse en keksi yhtään syytä miksi Hirsimäki lähtisi omasta tahdostaan Ässistä Turkuun.

Se, että Ässät nousi taloudellisesta kurimuksesta kauden 05-06 päätteeksi oli enemmänkin ihme ja sattumien summa kuin Hirsimäen taidonnäyte taloudellisesta johtamisesta. Mikäli joku TPS-johtaja luulee, että hän tekisi saman Turussa ja haluaa hänet siksi sinne, olisi viisaampaa alkaa vetämään lottoa järjestelmällä ja toivoa ihmettä.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse en keksi yhtään syytä miksi Hirsimäki lähtisi omasta tahdostaan Ässistä Turkuun.

En kyllä minäkään, ellei sitten täällä hullut maksa tuplaliksaa. Tai sitten Hirsimäki on masokisti ja haluaa lyödä kätensä entistä syvemmälle paskaan.

Tosin en näe tässä "treidissä" järkeä Tepsinkään kannalta. Hirsimäen näytöt ovat olemattomat. Ei millään pahalla, mutta Ässät on hänen aikanaan ollut organisaationa ihan yhtä pihalla kuin TPS:kin. Tuntuu että siellä vedetään kaikki ratkaisut arvalla. Avainpaikoille hankitaan kaikenmaailman dinosauruksia. Pelkään, että Hirsimäen tulo saattaisi tuoda meille Tammista ja muuta epätoivottua porukkaa vanavedessään.

TPS kaipaisi toimitusjohtajaksi selkeän vision omaavan henkilön, jolla mielellään on jo näyttöjä. Tosin tällaisen henkilön löytäminen tähän risukasaan onkin eri tarina...
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Tosin en näe tässä "treidissä" järkeä Tepsinkään kannalta. Hirsimäen näytöt ovat olemattomat. Ei millään pahalla, mutta Ässät on hänen aikanaan ollut organisaationa ihan yhtä pihalla kuin TPS:kin. Tuntuu että siellä vedetään kaikki ratkaisut arvalla. Avainpaikoille hankitaan kaikenmaailman dinosauruksia. Pelkään, että Hirsimäen tulo saattaisi tuoda meille Tammista ja muuta epätoivottua porukkaa vanavedessään.
Ässissä Hirsimäelle ei kyllä ole jätetty mitään muuta roolia kuin taloudenpito. Pena Ahola on melko omatoimisiseti hommannut Penat ja Apet Ässiin. Ja vaikkei Ässien MOI-kautta voikaan laskea Hirsimäen saavutukseksi, ja se todennäköisesti on suurin syy siihen, että talous on edes tässä jamassa, niin kyllähän tässä nyt muutaman kauden ajan Ässät on kuitenkin ollut harvoista liigajoukkueista, joiden talous on oikeasti terveellä pohjalla. Vaikuttaisi siltä, että Hirsimäellä on jonkinlainen järki päässä kuitenkin rahankäytön suhteen.

Hulluhan hän silti olisi, jos Tepsiin lähtisi. Näin ulkopuolisena veikkaan, ettei tuohon koske yksikään talousosaaja pitkällä tikullakaan, joten seuraavaksi saatte sitten nauttia jonkun suuren TPS-sydämen omistavan TJ:n valtakaudesta. Eikä mielestäni Tamminen olisi lainkaan niin paha vaihtoehto.

Toisaalta toivon, että Hirsimäki lähtisi Tepsiin. Tällöin Ässiin saataisiin todellinen voimakolmikko, Ape + Pena(t) + Tami. Ei tuolla voisi hävitä.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Itse en keksi yhtään syytä miksi Hirsimäki lähtisi omasta tahdostaan Ässistä Turkuun.
Ässissä huseeraa tällä hetkellä kaksi penaa, joten eiköhän siinä ole jo ihan riittävästi syytä lähteä ihan omasta tahdosta. Takkohan jo teki omat johtopäätöksensä ja lähti.

Hirsillähän on jo kokemusta miten taloudellista ongelmaseuraa johdetaan, joten olisi siinä mielessä ihan luonteva veto tepsiltä.
 

Pata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Hirsimäen näytöt ovat olemattomat. Ei millään pahalla, mutta Ässät on hänen aikanaan ollut organisaationa ihan yhtä pihalla kuin TPS:kin. Tuntuu että siellä vedetään kaikki ratkaisut arvalla. Avainpaikoille hankitaan kaikenmaailman dinosauruksia. Pelkään, että Hirsimäen tulo saattaisi tuoda meille Tammista ja muuta epätoivottua porukkaa vanavedessään.

Juuri näiden arparatkaisujen ja dinosaurusten takia Hirsimäki lieneekin halukas lähtemään. Ei Hirsimäki ole näitä Suhosia ja Matikaisia Ässiin halunnut, vaan niissä päätöksissä hallituksen puheenjohtaja on jyrännyt hänet. Ja nyt kun vielä Takkokin poistui Ässien hallituksesta, Hirsimäki on käytännössä jäänyt yksin.

Hirsimäki on hyvä toimitusjohtaja. Kiekkomies, jolla on järki päässä ja jalat maassa. Mikään erityisen vahva johtaja hän ei tosin ole.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Hulluhan hän silti olisi, jos Tepsiin lähtisi. Näin ulkopuolisena veikkaan, ettei tuohon koske yksikään talousosaaja pitkällä tikullakaan,
Ei kannata sanoa välttämättä näin. Tähän asiaan on olemassa varsin yksinkertainen ratkaisu. Nimittäin kun pyytää taseen pöytään, niin pystyy arvioimaan hyvinkin pitkälle, mihin on hakemustaan jättämässä.

Hirsimäki osaa varmasti sen verran laskea näitä juttuja, että pystyy tuon taseen perusteella sanomaan heti, kannattaako seuraan edes hakea töihin.

Ja on näistä esimerkkejäkin olemassa ihan kotimaisessa kiekossa, kun ykkösvalittu ei ottanutkaan työtä vastaan juuri kyseisen selvityksen jälkeen.
 
Olenko ainoa, joka ei kaipaa Hirsimäkeä Tepsiin?

Minä haluaisin vain jonkun innokkaan myyntitykin, joka repisi Turun-alueen nuivasta ja markkinointihaluttomasta business-porukasta kaiken irti, vaikka selkänahat, jos on tarpeen. Ja Junnomaiseen tyyliinkin saa sortua, jos on pakko.

Ymmärtäisi sitten vielä auttavasti markkinoininkin päälle ja osaisi rajata/ohjata resurssit jotakuinkin järkevästi. Toimisi vastapainona, kun pelaajia hommataan. Muissa jutuissa voi käyttää hallituksen "laina"-asiantuntemusta (tai sidostahojen, jotka ovat lähellä hallitusta/seuraa).

Kyllä Vuori/Koivu ne pelaajajutut hoitelee..
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olenko ainoa, joka ei kaipaa Hirsimäkeä Tepsiin?

Et. Minä ainakin pidän Hirsimäkeä vitsinä, vaikkakin monta kertaa parempana vaihtoehtona kuin Tammista, joten en ole viitsinyt edes asiaa kommentoida. Eiköhän hommat mene eteenpäin Suikkasenkin komennuksessa, jos ei Hirsimäkeä parempaa ole tarjolla.

Ja sehän riittää tällä hetkellä, että Suikkanen kertoo hallitukselle kenelle nykyisistä pelaajista kannattaa tarjota sopimusta ensi vuodeksi. Muulla ei nyt niin kauheaa kiirettä ole.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja on näistä esimerkkejäkin olemassa ihan kotimaisessa kiekossa, kun ykkösvalittu ei ottanutkaan työtä vastaan juuri kyseisen selvityksen jälkeen.
Totta. Esimerkiksi Porin Ässistä löytyy sellainen esimerkki.

Jotain varmasti on ollut Tepsin ja Hirsimäen välillä, mutta jotenkin vaikea uskoa, että Tepsi kiehtoisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös