Mun tilanne on tällä hetkellä se että olen opiskelija ja asun töissäkäyvän sekä opiskelevan tyttöystäväni kanssa. Olen käyttänyt kaikki opintotukikuukaudet lisäkuukausia myöten ja hain jo tammikuulle toimeentulotukea mutta hakemus hylättiin odotetusti liiallisten tulojen takia. Tyttöystäväni opintotuki lakkautettiin kunnes hän saa suoritettua 20 opintopistettä ja nyt ne ovat kasassa mutta tämä ei halua hakea opintotukea uudestaan koska tekee niin paljon töitä että joutuisi varmasti maksamaan opintotukia takaisin. Luetaanko tuo hakematta jätetty opintotuki nyt sitten meidän "perheen" tuloksi? Tyttöystäväni tulee suht hyvin toimeen tuolla pienehköllä palkallaan mutta itse saan tällä hetkellä vain 250 euroa kuukaudessa asumistukea ja jos tuo opintotuki luetaan tuloksi en saa penniäkään sossulta. Tuo 250 euroa ei riitä edes omaan osuuteeni vuokrasta, saatika kuukauden muihin kuluihin. Vaikka tyttöystäväni hakisikin tuon opintotuen niin ei se minua avittaisi pätkän vertaa. Onko tässä mitään muuta tehtävissä kuin hakea eropaperit koulusta tai muuttaa pois omasta kotoaan asumaan yksin?