Viimeiset 5 vuoden aikana JYPistä on kasvanut Brändi - hurrikaaniprässi (otettiin käyttöön muuallakin mediassa), Valtran lailla kyntävä maatalouskone, jonka diiseli puhisee playoffeissa. Lempinimenä Traktorit, kyntää muttei kaadu. Työkone. Hyvässä mielessä.
Mitä se jatkossa on?
Mieti Jukka. Brändi. Pelitapa, tyyli, joukkueen sielu ja jopa SPONSORI on ollut kaikkien tuntema käsite liigassa. Sitkeä ja vittumainen joukkue joka painaa kuin kone pellolla ja lopulta pääsee maaliin.
Mitä JYP nyt on: Dacia, mukava ja edullinen vaihtoehto peruskuluttajalle, joka ei kaipaa luksusta eikä muitakaan mukavuuksia vaan sellaista keskinkertaista ajoa, jolla ei tavoitella taivaalle, mutta pääsee paikasta toiseen. Ehkä pääsponssia kannattaisi vaihtaa, kun identiteetti alkaa olemaan totaalisen hukassa.
Ja Daciahan on nykyaikaa enemmän kuin Valtra.
Muutama kysymys, jos Jukka luet tämän.
Haluatko nähdä sen työn minkä itse olen viimeisen viiden-kuuden aikana valuvan hukkaan, kun kahdella tärkeimmällä jakkaralla istuvat ammattitaidottomat ihmiset?
Toiselle on tärkeintä vittuilla kannattajille avoimella kirjeellä, keksiä mukahauskoja klassikkopaitoja ja valehdella lipunmyynnissä kun esim. kehittää ottelutapahtumaa?
Toinen on taas tulokasvalmentaja, joka ei saa joukkuetta näppeihinsä (olematon pelikuri), yrittää keksiä jääkiekkoa uusiksi, kyykyttää pelaajia koirankopin kautta ulos joukkueesta..kuka haluaa tulla tämän miehen valmennukseen.
Ota Jukka isännän ote ja pidä JYP kärkikahinoissa. Älä anna näiden kahden sankarin johtaa JYPiä KalPan tielle, mitä he vahvasti kokoajan tekevät.