Itse olen tänään aika reippaastikin eri mieltä tästä. Minulle SaiPa jätti tänään aika alhaisen kuvan itsestään. Se yksi täysin vituiksi vihelletty Kohon jäähy sai koko SaiPan aivan sekaisin. Koko ajan aivan joutavaa itkua tuomareille. Joka perkeleen pelikatkolla siellä oli eri mies naputtamassa. Lopulta sitten lensi jo koutsiakin ulos. Kun itse itketään tuomareille ja samaan aikaan vedetään meidän tähtipelaajia selkään (Moses) ja päähän (Nagy) niin itselleni tuli kyllä mieleen, että onko Lappeenrannassa tullut vähä "isotauti" päälle. Kun koko kausi on mennyt heillä hienosti ja erityisesti kotona, niin sitten kun ei ihan pärjätä niin nuppi ei kestänyt yhtään. Haluan tähdentää kaikille jo nyt herneet nenässä oleville SaiPa-faneille, että missään nimessä tämä ei ole provoa vaan puhtaasti näkemys joka minulle tänään SaiPan touhuista jäi.
Huikea analyysi. Ruudun, Karalahden ja kumppaneiden jutustelutuokiot tuomareiden kanssa jäi kokonaan huomaamatta? Mosekseen osunut taklaus oli puhdas, mies oli vaan hieman huonossa asennossa, niin näytti pahalta. Onneksi mies ei kuitenkaan loukkaantunut. Venäläisen taklaus Nagyyn oli selvä jäähy, mutta ei se mikään sikataklaus ollut. Tuollaisia tulee väkisinkin fyysisissä otteluissa. Musta oli helkkarin hyvä, että SaiPa näytti kotona vähän hauista Jokereille ja veikin fyysistä peliä aika lailla 100-0. Taklaukset vietiin puhtaasti (paitsi Venäläinen) loppuun asti, erityisesti Suutarin taklaus Ruutuun jäi mieleen. Propsit myös Jarkolle, ettei seonnut tapauksesta ja telonut viime marraskuun tapaan jotakin keltamustaa.
Tappio korpeaa aina, mutta olipahan hyvä kiekkomatsi. Tunnetta, hienoja maaleja, taklauksia - ei se paljoa enemmän vaadi. Jokerit tulee olemaan kyllä keväällä helvetin kova, kun siellä on esim. Nagyn kaltainen pelaaja joka pystyy periaatteessa vaarattoman näköisistä tilanteista iskemään kiekkoa pussiin. Muutenkin Jokereiden pelaajilla kiekko liikkuu mieheltä miehelle nätisti, ja olihan se 1-3 maali kaunista katsottavaa myös vihollisen näkökulmasta.
SaiPalta urhea taistelu vajaamiehisenä, tästä on hyvä jatkaa - kunhan saadaan niitä pelaajia pikku hiljaa takaisin sieltä lasaretistä. Piitulainen oli tänään aivan eri mies mitä tiistaina Kuopiossa, toivottavasti kehityskäyrä jatkuu kevättä kohden nousujohteisena.