Kapulainen kirjoitti:
Toki Suhonen ja Pikkarainen ovat pelanneet huonosti, mutta heidän tehtävänsä kentällä on erilainen kuin Gussen. Siitä voidaan toki puhua miksi Suhonen ja Pikkarainen ovat epäonnistuneet pahasti rooleissaan? Siihen Gusse ei kuitenkaan liity.
Itse asiassa osittain laittaisin kyllä Pikkaraisen epäonnistumisen osittain myös Gussen piikkiin (josta kirjoitin jo Pikkarainen/Suhonen-ketjussa), koska Gusse ei ole kiekollisesti tarpeeksi vahva antamaan Pikkaraiselle aikaa avauksiin. Pikkarainen tarvitsee aikaa, jota parhaiten saisi itse sillä, että rinnalla olisi toinenkin kiekolliseen peliin aktiivisesti osallistuva puolustaja. Suhosen epäonnistumisia en selittäisi millään muulla kuin Suhosella itsellään.
Tämän vuoksi laittaisin Pikkaraisen ykkös-/kakkoskentän taakse Ladan pakkipariksi, koska silloin Pikkaraisella olisi vahvasti puolustava, mutta myös ylöspäin erittäin taitava kaveri, jolloin vastustaja ei voi keskittyä vain Pikkaraisen karvaamiseen kahdella hyökkääjällä, mikä Gussen kanssa pelatessa aiheutti liikaa ongelmia Pikkaraiselle. Pikkarainen ei pysty mitenkään tukemaan Gussen vahvuuksia, vaan nimenomaan altistaa painetta Gussen heikkouksille - saman Gusse tekee Pikkaraiselle.
Gussen pariksi laittaisin Ismon tai Eskelisen, mieluummin Ismon, tämä pari voisi nimenomaan tukea toistensa vahvuuksia. Eskeliselle jäisi tässä tilanteessa ilmeisesti Kurki pariksi, siinä olisi myös omasta mielestäni toisiaan tukeva pari.
Tuskin kukaan nyt oikeasti luulee, että olen sitä mieltä, että Gusse on Bluesin ykköspakki tjsp. Lada ja Eskelinen ovat olleet alkukaudesta Ismon ohella Bluesin puolustuksen ehdottomat tähdet. Sen jälkeen on kuitenkin ollut aika tyhjää - osin Pikkarainen/Suhonen-Gusse -parien totaalisen toimimattomuuden että loukkaantumisten vuoksi. Kuitenkin Suhonen on tällä hetkellä se heikoin lenkki ja Pikkarainen ollut toistaiseksi se toiseksi heikoin - juuri oman pään henkilökotaisten virheiden vuoksi. Se, mitä erottaa Suhosen ja Pikkaraisen toisistaan, on se, että Pikkaraisesta voi olla oikeasti hyötyä oikealla tavalla peluutettaessa. Gussella ei ole mitään hävettävää toistaiseksi verrattaessa Suhoseen, Pikkaraiseen tai Källarssoniin, koska selkeästi vähemmän hän on virheitä mielestäni tehnyt kuin em kolmikko.