To 4.10 Pelicans-Ässät

  • 8 813
  • 41

ahee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Paskaa oli juu, molemmin puolin. Ässät oli parempi, mutta tuuri oli tälläkin kertaa meidän puolella.
Hei Dogi please herää : D. Alkukausi on menny vissiin liian hyvin jos tää oli täyttä paskaa. Sen myönnän että toka erä mahdollisesti oli sitä. Pelicans pelas ehkä ajoittain huonosti, mutta en mä silti väittäs että Ässät oli parempia. Ei se oo huonoa tuuria, jos Ässät ei noista paikoista maaleja tee. Se on huonoa taitoa niiden osalta ja hyvää torjuntatyöskentelyä Niemen osalta.
Edit: Lisäsin sanan "ajoittain", koska ei ihan voida puhua huonosta pelistä, kun taululla on tommoset numerot.
 
Viimeksi muokattu:

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pelicansin perustaso lienee paljon kovempi kuin me ehkä edes tajuamme.

Suhteellisen munattomalla kävelyllä vakuuttavat numerot. Pirusti se auttaa, kun yli- ja alivoima ovat hyvässä tikissä. Ja pisteenä iin päällä Niemi antaa mahdollisuuden illasta toiseen.

Tietenkin vieraspelit voivat olla vaikka mitä kuraa, mutta voi tässä kossupaukun ottaa tämänkin voiton kunniaksi.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, All Blacks
Kovaa menee tällä hetkellä, ja nyt pitää muistaa nauttia näistä hetkistä täysillä. Ei sitä lahtelaisessa kiekossa usein liigan kärjessä olla keikuttu, vaikkakin näin 10 pelin jälkeen. Itse en ole tänä vuonna päässyt pelejä katsomaan, opiskelujen perässä kun tuli muutto Jyväskylään, mutta jos 5-1 voiton jälkeen oman joukkueen peliä kutsutaan "paskaksi muniinpuhalteluksi", niin rutiinitasonkin täytyy olla melkoisen kova. No, 13.10 JYP-vieraspeli on pakko lähteä katsomaan.

Mielenkiintoinen seikka muuten on, että pelicansin pelaaja on tällä hetkellä maali ja pistepörssin (Loppi), syöttöpörssin (Suhonen yhdessä Öhmanin kanssa) ja maalivahtipörssin kärjessä (Niemi). Ja tietysti joukkue liigan kärjessä.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Niin, ei kai nuo numerot ihan totuuden mukaisia olleet, mutta missään nimessä Pelikaanien voitto ei ollut pelkkää tuuria. Ässien peli ei kuitenkaan niin huonoa ollut että 5-1 olisi jotenkin totuudenmukainen tulos. Ei vaan saatu maalia aikaan missään tilanteessa, oli sekä Niemen hyvyyttä että omaa huonoutta. Selkeä ero joukkueilla oli myös erikoistilanteissa, Ässien ylivoima on vaan niin käsittämättömän paskaa tällä hetkellä.

Taklauksien ilmeinen puuttuminen kyllä risoo meikäläistä aivan helvetisti. Se on vieraskentälläkin avain voittoon kun pelataan vähän kovempaa ja loppuun asti kaikki tilanteet.

Sarjakärkeä vastaan ei mikään huono peli. Kyllä vieraissakin vielä pisteitä tulee, itse asiassa uskoisin että jo ensi viikolla.
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Melkein tässä on kaikki jo tullut muiden toimesta sanottua mutta laitetaan nyt silti jotain ah niin rakentavaa kommenttia. Eli Pelicansilta kyllä aika heikko peli, huonoin niistä kolmesta kotipelistä mitä itse olen nähnyt. Ottelu muistutti aika paljon viime viikon tiistain HPK-peliä, tosin Ässät ei ollut ihan niin paska kuin HPK ja Pelsu taas oli itse paljon huonompi. Niemi on maalissa niin hyvä, että Pelicansilla on joka ilta mahdollisuus voittaa, vaikka pelattaisiin vähän huonomminkin. Ja YV toimii niin käsittämättömän hyvin, että ei sitä voi edes uskoa. Tai no itseasiassa eihän se YV-pyöritys nyt niin kovin kummoista ole, mutta jotenkin niitä maaleja aina syntyy. Ei siinä edes hirveästi lauota, mutta jotenkin tuntuu että aina kun lauotaan niin kiekko myös maalin menee. Ja kuten Aravirta jaksaa aina muistutella lehdistötilaisuuksissa niin kyllähän Pelicansilla on tällä hetkellä myös aika paljon hyvää tuuria näissä maaleissa. Tai sanotaanko että ei tuuria, mutta tällä hetkellä Pelsulla onnistuu vaan ihan kaikki. Vastustajan purkukiekot pysähtyy tuomarin jalkoihin, milloin Saarenheimo tai joku muu tuhrii avopaikan. Vastaavasti omat suupaisut taas menevät lähes poikkeuksetta maaliin. En valita, kivahan se on kun joukkue seilaa vahvasti myötäisessä tuulessa, mutta vähän vaan mietityttää että kuinka kauan nämä kiekot pomppivat Pelicansille. Jossain vaiheessa luulisi tilanteen nimittäin muuttuvan. No ei mietitä tällaisia nyt voiton hetkenä vaan ollaan tyytyväisiä piikkipaikasta. Viisi kolmen pisteen voittoa putkeen on SM-liigassa aika helvetin kova saavutus. Ja varsinkin lahtelaisessa kiekossa, ei varmaan kovin montaa kertaa koko seuran historiassa olla voitettu viittä peliä putkeen. Neljä viimeistä kotiottelua on mennyt maalierolla 18-4 ja viisi viimeistä ottelua maalierolla 24-7. Ihan jees.
 

MrDownhouse

Jäsen
Suosikkijoukkue
KJK & NasKi (R.I.P)
Plussaa tv-tisseille. Kovat kannut.
Samat kannut löydät myös Lahden Onnelan lipunmyynnistä. ((;

Alkaahan tää peli vaikuttaa jo vähän uskomattomalta, etten vaan nyt olis unessa. Eihän tällasta nyt meille lahtelaisille voi käydä! Samaa unta viime keväästä lähtien, kun a-junnut voitti...pitkä uni. :o
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Itse pelistä ei ole oikein mitään lisättävää mutta harmi kun nuo Saarisen veljekset ovat noin helkkarin pieniä. Joku 10cm lisää molemmille pituutta niin noi jätkät sais todella kovaa jälkeä aikaan. Hanakoita jannuja jakamaan puhtaita ja kovia pommeja oikeastaan joka vaihdossa.
 

Dvozak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Hitto sentään. On toi kova joukkue. Puolivaloilla voitetaan 5-1.

Yleisö oli vielä vähemmän kuin puolivaloilla mukana. Vittu se ois ku kirkko ilman Ääriliikettä.

Saatana hävettää, tollanen joukkue ja tällainen yleisö. No ei se peli kyllä mikään viihdyttävin ollut. Täällä ei kuitenkaan voi käydä niin, että yleisö sytyttäisi toiminnallaan pelaajat. Pelaajien täytyy aina sytyttää yleisö. Joku varmasti sanoo, että näin sen täytyykin olla, mutta mä olen erimieltä.

28 kotimatsia on pitkä aika syttyä noin ylivoimaiselle joukkueelle.

5-1 ei ollut yhtään liikaa. Ylivoimainen Pelicans puolivaloilla. Nyt alkaa vieraspeli-kiertue ja on mielenkiintoista nähdä riittääkö potku. Itse uskon, että Pelicans on taulukossa samalla paikalla vielä kiertueen jälkeen.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Niin oli. Sai Autotalo Laakkonen mukavasti heilahtelevaa mainostilaa. Luulisin että aika moni huomasi tuon cheerleaderin sponsorin.

Olikos kyseessä kapteeni-blondi

http://www.pelicans.fi/?sivu=23&id=108

Ainakin aikaisempina vuosina on ihan kivasti "heilahdellut" ;)

Itse pelistä ei kai paljoa voi sanoa, Pelikaanit olivat parempia ja tästä pitää siirtyä nopeasti eteenpäin. Lauantaita odotellessa...
 
Suosikkijoukkue
Pelikaanit ja Nastolan Kiekko
Perspektiivi hoi

Matias Lopista

- Liigan pistekunkku
- Kiekollinen vastuunkantaja
- Pekkojen kiekollisen pelin johtaja
- Liigan tehokkaimman ykkösen aivot
- Tänäänkin 1+1

Ja blog-Jatkoaika puhuu surffailusta ja kusen nousemisesta päähän

Voi Voi
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Hienoa että on tv-peli ja live-vedossa. Helppoa rahan tuloa, kun veikkaa nopeita maaleja alussa pelsulle ja ässille jäähyjä.

Tulosvedossa sellaset 5,6,7-0,1 taitaa olla kohdallaan.

Näistä ässien edellisistä vieraspeleistä oppineena voin sanoa että turpaan tulee ja lujaa. Jumbofinaali sitten lauantaina Porissa.

Pistitkö kuinka paljon?
 

Quattro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyräsmiehet
Hienointa eilisessä umpisurkeassa pelissä oli se, että Pelicans pystyi ottamaan rutiinivoiton. Ei sellaista termiä Lahdessa ole päässyt käyttämään miesmuistiin....ehkä Kuusysin suuruuden päivinä viimeksi.

Ihmettelin myös kovasti tuolla aikaisemminkin mainittua seikkaa, että Ässien ylivoimassa kiekkoa tuo ylös Peltonen. Aika verkkaisen näköistä touhua se oli.

Ainoastaan Niemi pelasti Pelicansin "rutiinitappiolta"!
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Mitenkäs muuten sitten Hisey? Pelasiko Julkusen taklauksen jälkeen enää? Minä en ainakaan nähnyt... Osui kyllä pommi ihan kohtuullisesti Julkuselta ja kerrankin ei tarvinnut katsella hyppyä sm-liigassa. Johtunee suurimmalta osalta siitä, että Rob on niin lyhyt:)
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Plussaa tv-tisseille. Kovat kannut.

Mahtavat oli tytön purjeet, olisivat voineet väliajalla haastatella tätä kaunokaista pelaajien liirumlaarumin sijasta.
Peli oli alkua lukuunottamatta hyvää unilääkettä. Onko Pasi Saarelaa muuten kielletty ampumasta vai vaivaako joku vamma?
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Lahessa tissitkin ovat isompia

Nyt on kaikki nähty. Enkä tarkoita tällä tissejä vaan sitä että ollaan pettyneitä 5-1-kotivoiton jälkeen. Itse(kään) en nyt jaksa venyä tähän nyrpistelyyn sitten pätkääkään. Se ei ollut timanttisen suorituksen malliesimerkki, mutta siitäkin huolimatta vastustajaa vietiin aika lailla kuin litran mittaa. Rutiinitasoa, voittamisen kulttuuria ja niin edelleen. Tosin ihan aiheellisesti toimitus nosti esille tämän tyytyväisyyden tunteen uhan, mutta minä ainakin nautin Pelicansin pelaamisesta tällä hetkellä ihan täysillä. Silloin kun pelisysteemi toimii voidaan voittaa joka jengi kotona ja kylvettää vieraissakin suurinta osaa liigajoukkueista.

Pelihän olisi ollut taputeltu jo ekan erän jälkeen jos ykköskenttä ei olisi lahjoittanut kavennusmaalia. Tekaisivat kuitenkin kolme häkkiä toiseen päätyyn joten saldo jäi vielä jokseenkin positiiviseksi - jokainen ykkösketjun hyökkääjä teki maalin.

Saarisen dynamite duolta mukavasti taklauksia, taisi Jussi Saarinen vetää kolmessa ensimmäisessä vaihdossa kovan taklauksen kussakin. Ja tulihan sieltä vielä lopussa Leksalta ja Jullelta taustatukea.

Niemi antoi taas kerran mahdollisuuden voittaa, on se vaan ihme mies. Maajoukkue-Wallinheimo missä pelaa?

Yleisöä ihan mukavasti taas, yli 4000. Tunnelma tosiaan ei kohonnut mitenkään erityiseksi, ekan erän jälkeen oli vähän sellainen fiilis että on taas isät vastaan pojat Isku Areenan kaukalossa ja enää odottellaan kolmen pisteen varmistumista. Eikä peli muutenkaan ollut sitten erityisen viihdyttävä.

Hyvä että tasoero oli selkeä ettei Tero Toivola päässyt nousemaan ratkaisijaksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös