Melkein tässä on kaikki jo tullut muiden toimesta sanottua mutta laitetaan nyt silti jotain ah niin rakentavaa kommenttia. Eli Pelicansilta kyllä aika heikko peli, huonoin niistä kolmesta kotipelistä mitä itse olen nähnyt. Ottelu muistutti aika paljon viime viikon tiistain HPK-peliä, tosin Ässät ei ollut ihan niin paska kuin HPK ja Pelsu taas oli itse paljon huonompi. Niemi on maalissa niin hyvä, että Pelicansilla on joka ilta mahdollisuus voittaa, vaikka pelattaisiin vähän huonomminkin. Ja YV toimii niin käsittämättömän hyvin, että ei sitä voi edes uskoa. Tai no itseasiassa eihän se YV-pyöritys nyt niin kovin kummoista ole, mutta jotenkin niitä maaleja aina syntyy. Ei siinä edes hirveästi lauota, mutta jotenkin tuntuu että aina kun lauotaan niin kiekko myös maalin menee. Ja kuten Aravirta jaksaa aina muistutella lehdistötilaisuuksissa niin kyllähän Pelicansilla on tällä hetkellä myös aika paljon hyvää tuuria näissä maaleissa. Tai sanotaanko että ei tuuria, mutta tällä hetkellä Pelsulla onnistuu vaan ihan kaikki. Vastustajan purkukiekot pysähtyy tuomarin jalkoihin, milloin Saarenheimo tai joku muu tuhrii avopaikan. Vastaavasti omat suupaisut taas menevät lähes poikkeuksetta maaliin. En valita, kivahan se on kun joukkue seilaa vahvasti myötäisessä tuulessa, mutta vähän vaan mietityttää että kuinka kauan nämä kiekot pomppivat Pelicansille. Jossain vaiheessa luulisi tilanteen nimittäin muuttuvan. No ei mietitä tällaisia nyt voiton hetkenä vaan ollaan tyytyväisiä piikkipaikasta. Viisi kolmen pisteen voittoa putkeen on SM-liigassa aika helvetin kova saavutus. Ja varsinkin lahtelaisessa kiekossa, ei varmaan kovin montaa kertaa koko seuran historiassa olla voitettu viittä peliä putkeen. Neljä viimeistä kotiottelua on mennyt maalierolla 18-4 ja viisi viimeistä ottelua maalierolla 24-7. Ihan jees.