SK:n juttu Nickersonin porin vierailusta:
http://www.satakunnankansa.fi/blogit/kiekkokansa/2008/01/fanien_laemmin_vastaanotto_sai.html#more
Mikä siinä Nickersonille taputtamisessa oikein toisia risoo? Suurin osa yleisöstä yhtyi spontaanisti Nickersonille osoitettuihin suosionosoituksiin joten suosionosoituksia vastustavat olivat selkeä vähemmistö. Se, oliko oikein taputtaa Mattille tai hänen tekemälleen maalille, on mielipidekysymys eikä siihen ole oikeaa tai väärää vastausta. Ässien yleisöstä selkeä enemmistö tuntui pitävän taputtamista oikeana, koska siihen osallistuivat. Ei sen vuoksi kannata kenenkään yöuniaan menettää. Omalta osaltani suosionosoitukset olivat tarkoitettu Mattille henkilönä, ei Ilvekselle eikä Ässiä vastaan. Korkeintaan ehkä piikkinä Hirsimäelle. Minä olen aina henkeen ja vereen Padan mies, mutta se ei estä minua pitämästä Nickersonista. Ehkä ajattelisin Nickersonista toisin, jos hän olisi lähtenyt Ässistä ovet paukkuen haukuttuaan fanit, Padan, pelikaverinsa ja joukkueen. Minun käsittääkseni Matt joutui vaihtamaan seuraa vastoin omaa toivettaan ja olisi mieluummin pelannut Ässissä. Koska Ässistä yleensä lähdetään mielellään parempiin organisaatioihin, en voi kuin tuntea myötätuntoa Mattia kohtaan, joka kaupattiin muualle vaikka hän olisi halunnut edustaa pataa ja Poria. Kyllä tuosta SK:n jutustakin käy ilmi, että Matt on patasydän vaikka tällä hetkellä työskenteleekin Ilveksen leivissä.
Ässien pelaajat eivät varmasti pistäneet pahakseen vaikka Nickersonin maalille taputettiinkin. Nickerson on Ässä-pelaajien keskuudessa pidetty kaveri ja Ässien pelaajat varmasti soivat hänelle aploodit hyvästä suorituksesta. Kyllä he ymmärsivät, että aploodit olivat juuri Matille eivätkä Ilvekselle. Jos yleisö teki väärin taputtaessaan vastustajalle niin mitä pitäisi ajatella Peltosen suorittamasta vastustajan halaamisesta kättelyssä?