To 3.1.2008 HPK - Blues

• 7 188
  • 41

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
"Toisessa erässä HPK:lla ei tainnut olla yhtään varsinaista maalipaikkaa ja omalta alueelta lähteminen tuotti älyttömiä vaikeuksia. Pakkien avaukset olivat luokattomia ja Bluesin suorittamien kiekonriistojen jälkeen Kerhon pelaajat jäivät kuin tikut paskaan espoolaisten kiertäessä ympäri."

Kun en osaa paremmin lainata niin sit näin..

Tää hymyilytti kun olin samaa mieltä koko erän ajan.
Kun sitten laukaukset maalia kohden sanottiin erän lopussa (kerho 9 ja Blues 11) ?.
Sanottiin kaverin kanssa et tasaiseltahan se näytti :)
Pakistohan oli sekaisin kun ekan erän molarin maha, ymmärrettävistä syistä..
Kolmas erä jätti kumminkin hyvän luulon suuhun, ei niin paskan makua.

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Tää hymyilytti kun olin samaa mieltä koko erän ajan.
Kun sitten laukaukset maalia kohden sanottiin erän lopussa (kerho 9 ja Blues 11) ?.
Sanottiin kaverin kanssa et tasaiseltahan se näytti :)
Pakistohan oli sekaisin kun ekan erän molarin maha, ymmärrettävistä syistä..
Kolmas erä jätti kumminkin hyvän luulon suuhun, ei niin paskan makua.
Minulle ei kyllä jättänyt, Kerhon maalit espoolaisten järkyttävistä merkkausvirheistä ja oma hyökkäyspeli sitä samaa paskaa kuin aiemminkin. Sitten kun Bluesia kiinnosti, niin pyörittiin aina minuutti omassa päässä sellaista rallia että pisti naurattamaan. Päälle normit:
- Ruohola länget*3
- Juunas kiekonmenetyksiä perinteiset reilu kymmenen kpl, joista yyveellä suuri osa
- Leinoselta jäätäviä heittäytymisiä kiekon kanssa
- Chiodollekin pari helppoa
- Niinimäki taisi olla maalistaan huolimatta pelin huonoin pelaaja, saavutus sinänsä

Hyvää tässä pelissä ei ollut mikään muu kuin Sailio (+ ko. kentän tehot) ja se että kahveihin sai taas kannet.

Fossey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
- Niinimäki taisi olla maalistaan huolimatta pelin huonoin pelaaja, saavutus sinänsä

No ei helvetti ollut lähellekään huonoin. Juuri siinä kolmannessa erässä tokaisin, että Jessehän on HPK-pelaajaksi ollut hyvä kun on niin näkymätön. Muuan superlahjakas huippulupaus, entinen nuorten maajoukkueen kapteeni, Tommi "Mistä se meni?" Leinonen oli jäällä viiden (5) Blues-osuman aikana, joista ainakin kolmessa oli suorastaan surkuhupaisa vierestäseuraaja.

Action man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Matinkylän Mahti
Nelosen nettitv:stä maalit katsottu. Ihan hieno Uhlbäckin maali...mutta jäin ihmettelemään miksei Eavesin tyhjiin tekemään maaliin saatu yhtään syöttäjää vaikka videon mukaan siihen pitäisi laittaa 2 syöttäjää.

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nelosen nettitv:stä maalit katsottu. Ihan hieno Uhlbäckin maali...mutta jäin ihmettelemään miksei Eavesin tyhjiin tekemään maaliin saatu yhtään syöttäjää vaikka videon mukaan siihen pitäisi laittaa 2 syöttäjää.

Ilmeisesi HPK:n pelaaja sai keskialueella kiekon hetkeksi haltuun, tai näin varmasti tuomarit näkivät koska kyllähän tuohon muuten olisi kaksi syöttäjää pitänyt saada.

Mutta hienoa, taas kolmen pisteen voitto. Kärpätkin töpeksi JYPille kaksi pistettä joten rästiotteluiden voitoilla (ja voitoista parantuneella maalierolla) Blues on sarjakärki.

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
No ei helvetti ollut lähellekään huonoin. Juuri siinä kolmannessa erässä tokaisin, että Jessehän on HPK-pelaajaksi ollut hyvä kun on niin näkymätön. Muuan superlahjakas huippulupaus, entinen nuorten maajoukkueen kapteeni, Tommi "Mistä se meni?" Leinonen oli jäällä viiden (5) Blues-osuman aikana, joista ainakin kolmessa oli suorastaan surkuhupaisa vierestäseuraaja.
Joo, Leinonen oli kyllä hämmentävän paska, mutta jäi ilmeisesti pienemmälle huomiolle itselläni. Niinimäkeä tuli sen sijaan seurattua sattuneesta syystä tarkemmin. Hävisi joka ainoan kaksinkamppailun, menetti kiekkoja toiseksi eniten koko joukkueesta, eikä muutenkaan saanut yhtään mitään aikaiseksi maalia ja paria aloitusvoittoa lukuunottamatta.

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Mutta hienoa, taas kolmen pisteen voitto. Kärpätkin töpeksi JYPille kaksi pistettä joten rästiotteluiden voitoilla (ja voitoista parantuneella maalierolla) Blues on sarjakärki.

Laskennallisesti kyllä näin teoriassa. Käytännössä vaatii sitä, että muista peleistä kuin näistä rästiotteluista vedetään pisteitä vähintään samaan tahtiin kuin Kärpät. Itselleni kyllä riittäisi, että mentäisiin nyt viimeinkin Pelikaanien ohitse.

Mutta että ollaan teoreettinen sarjakärki, eom. Todella.

Pörö

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
... Muuan superlahjakas huippulupaus, entinen nuorten maajoukkueen kapteeni, Tommi "Mistä se meni?" Leinonen oli jäällä viiden (5) Blues-osuman aikana, joista ainakin kolmessa oli suorastaan surkuhupaisa vierestäseuraaja.

Kyllä se vetää kenellä tahansa veteläksi kun harjoituksissa huomaa, että "voi vee, mä oon Erholzin pakkipari". Kokeile siinä sit pelata kun pakkiparin toinen puolisko on hidas, ei kykene pitämään miestä irti kiekosta ja hyökkää vielä kärjessä alivoimalla, tosin täytyy ihmetellä, että mitä helvettiä mestis-markku ylipäätään tekee alivoimalla kentällä (tai ylipäätään kokoonpanossa SM-liigan joukkueessa)?!?

Juu ei ollut kauhean kaunista katsottavaa tuo peli. Viimeinenkin toivo oli mennyttä kun Lassila asteli maaliin toiseen erään. On maalivahteja, jotka pystyvät esittämään parastaan kunhan joskus maaliin pääsevät ja sitten on taas näitä Lassiloita ynnä muita. Eihän tuo Temen vika toki ole, että hävittiin mutta paljon olisi voinut kolmannessa erässä auttaa jos pari koppia lisää olisi ottanut.

No ehkä sit ensi kaudella saadaan katsella enemmän voittavampaa peliä tai sitten sitä seuraavalla tai sitä seuraavalla...

Lsh

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hävisi joka ainoan kaksinkamppailun, menetti kiekkoja toiseksi eniten koko joukkueesta, eikä muutenkaan saanut yhtään mitään aikaiseksi maalia ja paria aloitusvoittoa lukuunottamatta.

Ei Niinimäki mikään Messias ollut, mutta kuitenkin helvetin kaukana siitä paskasäkistä, joksi mies täällä nyt leimataan. Ongelma löytyy tällä hetkellä yksin puolustuspäästä, jossa ei tällä hetkellä pelaa ensimmäistäkään liigatason pakkia.

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Ei Niinimäki mikään Messias ollut, mutta kuitenkin helvetin kaukana siitä paskasäkistä, joksi mies täällä nyt leimataan.
Ihan hienoa että viimein saatiin porukkaan käsiä, mutta eihän tuosta eilen mitään apua ollut (paitsi se maali ja pari aloitusta) kun keskenkuntoisena ja vailla pelituntumaa hävisi kaikki kaksinkamppailut ja menetti kiekkoja/jakoi harhasyöttöjä solkenaan. Hirsch esimerkiksi oli ensimmäisessä pelissään parempi. Tässä vaiheessa kautta puolikuntoinen ja vailla pelituntumaa oleva vahvistus, no, kai se on se taso, johon on tällä kaudella tyydyttävä.
Ongelma löytyy tällä hetkellä yksin puolustuspäästä, jossa ei tällä hetkellä pelaa ensimmäistäkään liigatason pakkia.
Puolustus on toki entistä naurettavampi, mutta eipä tuossa hyökkäyksessäkään Sailiota lukuunottamatta mitään hyvää ole.

Lsh

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hirsch esimerkiksi oli ensimmäisessä pelissään parempi.

Eeeeikä ollu...

Hirsch oli kahta keskitason kiekollista oivallusta lukuunottamatta ensimmäisessä pelissään nallekarkinpehmeä ja totaalisen virraton surffaaja, jolla jokainen ratkaisu kesti sekunnin tai kaksi liian kauan. Ne pari "oivallustakin" olivat seurausta lähinnä siitä, että jantteri ajautui ahdinkoon sen oman aikailunsa kanssa. Toki on ymmärrettävä, että jenkkipoikakin oli keskenkuntoinen, eikä nuppi vielä toiminut samalla aaltopituudella liigan pelitemmon kanssa. Jesse kuitenkin yritti hiukan sähistä ja taklailla, vaikka pitkälti kuutamolla surffailikin. Kuitenkin ilmeisen hyvä myös aloituksissa, joten vielä en lähtisi tuomitsemaan. Kahtellaan.

Puolustus on toki entistä naurettavampi, mutta eipä tuossa hyökkäyksessäkään Sailiota lukuunottamatta mitään hyvää ole.

Säiliö sähisee, koheltaa ja repii kiitettävästi, mutta siihen se sitten jääkin - ei siitä pahemmin jää jälkipolville kerrottavaa. Tuosta hyökkäyksestä esittäisin eriävän mielipiteen myös siinä, että Kaitsu pelasi olosuhteisiin nähden ihan mukavan matsin, vaikka järkyttävän yksin joutuu tuhertamaan. Hiukan säälittää, sillä tuolla hyökkäyspään kokemuksella ja ratkaisuvarmuudella kultapoika mättäisi meille suuren kasan häkkejä, jos ei itse tarvitsisi kaikkea aivan yksin tehdä. Valitsi raukka väärän vuoden tulla takaisin Rinkelille.

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Eeeeikä ollu...
Ooooli se. Samoilla kommenteilla minä kuvailisin, pelaajat vaan vaihdan päikseen.
Säiliö sähisee, koheltaa ja repii kiitettävästi, mutta siihen se sitten jääkin - ei siitä pahemmin jää jälkipolville kerrottavaa.
Olin itse pitkään samalla kannalla ja en tiedä onko tämä nykytasokin vain loppuporukan kädettömyyden luomaa aistiharhaa, mutta mielestäni Sailio on mennyt kiekollisestikin eteenpäin.
Nurmisesta ihan samaa mieltä, sääliksi käy. Nimim. cobolhan tuolla jokeriosiossa kirjoitteli siihen malliin, että Kaitsu kiinnostaisi muutaman potentiaalisen junnun verran tsaddissakin. Itse tarjoaisin edelleen Tuomisen Pasia (vaihdossa esim. Koivistoon).

d2uce

Jäsen
- Juunas kiekonmenetyksiä perinteiset reilu kymmenen kpl, joista yyveellä suuri osa

Jonaksen illan kruunasi mielestäni se loistava kiekonkarvaus ja koko hyökkäysalueen kierto nopealla luistelulla jota seurasi perinteinen kiekon sähellys siniviivan yli ja täysiin hukkaan heitetty tilaisuus.

Niinimäen olisi pitänyt heittää kaksi maalia omiin ja syöttää vielä pari Blues -peluria läpiajoon jotta olisi ollut edes yhtä huono kuin Tommi Leinonen, joka tällähetkellä ei tiedä mitä jääkiekko on ja miten sitä pelataan.

Säiliö sähisee, koheltaa ja repii kiitettävästi, mutta siihen se sitten jääkin - ei siitä pahemmin jää jälkipolville kerrottavaa. Tuosta hyökkäyksestä esittäisin eriävän mielipiteen myös siinä, että Kaitsu pelasi olosuhteisiin nähden ihan mukavan matsin, vaikka järkyttävän yksin joutuu tuhertamaan. Hiukan säälittää, sillä tuolla hyökkäyspään kokemuksella ja ratkaisuvarmuudella kultapoika mättäisi meille suuren kasan häkkejä, jos ei itse tarvitsisi kaikkea aivan yksin tehdä. Valitsi raukka väärän vuoden tulla takaisin Rinkelille.

Mielestäni Kaitsu ei edes päässyt juurikaan yksin tuhertamaan kun ei kaikkiin tilanteisiin aina ehtinyt, kun tämä takatukkainen pintaliitäjämme sähisi, kohelsi ja repi itsensä niihin aina ensimmäisenä. Totta, että Nurminen menee hieman hukkaan tämän hetkisessä HPK:ssa, mutta tuolla ketjulla kuitenkin tuntuisi tuo homma jotenkin toimivan. Loikas siinä on jokatapauksessa se heikoin lenkki, kun kädellistä sentteriä tuo vitja huutaisi.

Olin itse pitkään samalla kannalla ja en tiedä onko tämä nykytasokin vain loppuporukan kädettömyyden luomaa aistiharhaa, mutta mielestäni Sailio on mennyt kiekollisestikin eteenpäin.

Lisääntynyt peliaika on varmasti tehnyt tehtävänsä Sailion kohdalla. Nyt kun sitä vastuuta tulee muutenkin kuin av:lla niin kyllä siinä pääsee jo hieman itseään toteuttamaan kiekollisestikin.

Nurmisesta ihan samaa mieltä, sääliksi käy. Nimim. cobolhan tuolla jokeriosiossa kirjoitteli siihen malliin, että Kaitsu kiinnostaisi muutaman potentiaalisen junnun verran tsaddissakin. Itse tarjoaisin edelleen Tuomisen Pasia (vaihdossa esim. Koivistoon).

Koivisto Tuomiseen. Tulee mieleen se kun "Lintumäen Harri ja Virmasen Matti ne jutteli kahden kesken. Ota sinä Matti tuo ikäloppu Pikkari ni minä vien sun tulevan tähden"

Koivisto nyt ei välttämättä ole ihan timantti, mutta jos tuo Tuominen Koivistoon olisi edes jollain tapaa mahdollinen niin eihän sitä pitäisi edes kahta kertaa miettiä.

Lsh

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

Suurilta osin varmasti betonikäsien aiheuttamaa illuusiota, mutta toistaalta pakkohan siinä hiukan on kehittyä, kun vastuuta tulee roppakaupalla. Ei se kuitenkaan vielä mikään Vujtek ole.

Nurmisesta ihan samaa mieltä, sääliksi käy.

Hyökkäyksessä meillä on monta mukavaa palikkaa, jotka eivät kuitenkaan tunnu sopivan millään yhteen. Lähes jokaisesta HPK:n "paremmasta" hyökkääjästä jää sellainen fiilis, että jossakin muussa joukkueessa onnistuisivat varmasti paremmin. Nurminen on omassa roolissaan yhä erinoimaisen hyvä - yleispelaajanakin pätevä - mutta jokaista roolia yhtäaikaa Kaitsukaan ei voi pelata. Lähes minä tahansa lähihistorian kausista Nurminen olisi varmasti ollut täydellinen palanen HPK:n joukkueeseen, sillä remmistä on löytynyt peliä avaavia pakkeja sekä taitavia setup-miehiä. Nyt peli kuitenkin muistuttaa lähinnä puukätistä ajokoirakiekkoa, jossa pakit jokseenkin puurulamaisesti roiskivat ropelikiekkoja puolipaniikissa silmät kiinni ympäri hallia, ja hyökkääjät sitten ajavat niitä roikkoja takaa korvat luimussa ulisten. Ei oikein vakuuta - eikä varmasti ole myöskään paras ympäristö syöttökoneesta elävälle maalitykille.

Nimim. cobolhan tuolla jokeriosiossa kirjoitteli siihen malliin, että Kaitsu kiinnostaisi muutaman potentiaalisen junnun verran tsaddissakin. Itse tarjoaisin edelleen Tuomisen Pasia (vaihdossa esim. Koivistoon).

Emmää tiärä. Jotenkin olisi mukava nähdä Nurminen Kerhossa vastaisuudessakin, josko vaikka saataisiin keräiltyä seuraavalle kaudelle jengi, joka pystyisi hyödyntämään Kaitsun vahvuuksia.

Tuominen voidaan vaihtaa ämpärilliseen kiekkoja.

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Säiliö sähisee, koheltaa ja repii kiitettävästi, mutta siihen se sitten jääkin - ei siitä pahemmin jää jälkipolville kerrottavaa.
Niin, Sailio on ollut viimeisen paluunsa jälkeen selvästi Kerho paras pelaaja. Kyllähän tuo selvästi haluaa näyttää, että osaa pelata jääkiekkoakin, eikä vaan koohottaa. Tilastot kertovat selvää kieltä: 23 ottelua, 6+6=12 ja tehotilastossa +7. Tuo viimeinen on sen luokan teko tässä joukkueessa, että ansaitsisi jo tässä vaiheessa vaikkapa mitalin ja rajun palkankorotuksen. Jos Sailio päästetään livahtamaan kauden jälkeen muualle, niin minä olen ihan saatanan vihainen, kun täällä nyt kuitenkin ilmeisesti jatkaa Tuominen yms.

Kerholla ei ollut Bluesia vastaan oikein mitään saumaa. Espoolaiset tiesivät Kerhon pakkitilanteen ja iskivät sinne sataakymmentä. En ota kantaa siihen, että kuka Kerhosta oli huonoin.

Lsh

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niin, Sailio on ollut viimeisen paluunsa jälkeen selvästi Kerho paras pelaaja. Kyllähän tuo selvästi haluaa näyttää, että osaa pelata jääkiekkoakin, eikä vaan koohottaa. Tilastot kertovat selvää kieltä: 23 ottelua, 6+6=12 ja tehotilastossa +7. Tuo viimeinen on sen luokan teko tässä joukkueessa, että ansaitsisi jo tässä vaiheessa vaikkapa mitalin ja rajun palkankorotuksen. Jos Sailio päästetään livahtamaan kauden jälkeen muualle, niin minä olen ihan saatanan vihainen, kun täällä nyt kuitenkin ilmeisesti jatkaa Tuominen yms.

Mitään en ole Sailiolta pois ottamassa, koska jamppa kuitenkin on yksi noita Kerhon "parempia" palikoita. Mieluusti jatkoa.

Kerholla ei ollut Bluesia vastaan oikein mitään saumaa. Espoolaiset tiesivät Kerhon pakkitilanteen ja iskivät sinne sataakymmentä. En ota kantaa siihen, että kuka Kerhosta oli huonoin.

Pelkästään toisessa erässä kiekonmenetysten määrä omalla alueella oli sitä luokkaa, että Blues olisi terävämmällä otteella iskenyt kerhopakkien koomailuista tusinan maaleja tekemättä itse mitään ihmeellisyyksiä. Hyvä agressiivinen peruskarvaus ja terävyys olisi riittänyt, mutta nyt ei jostakin syystä maistunut. Tuolla kalustolla Blegiä vastaan tosin mitään saumoja ei oikeasti ollutkaan, mutta neljä tehtyä häkkiä on sentään edes jotain rahaa. Kiusa se on pienikin kiusa, perkele.

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Koivisto Tuomiseen. Tulee mieleen se kun "Lintumäen Harri ja Virmasen Matti ne jutteli kahden kesken. Ota sinä Matti tuo ikäloppu Pikkari ni minä vien sun tulevan tähden"

Koivisto nyt ei välttämättä ole ihan timantti, mutta jos tuo Tuominen Koivistoon olisi edes jollain tapaa mahdollinen niin eihän sitä pitäisi edes kahta kertaa miettiä.
Sepä se. Ennen kautta ennustelin Virmasen vaihtavan vanhasta muistista Tuomisen Santalaan, mutta kyllä mulle nyt jo Koivistokin kelpaisi :)

Mutta jos ihan vakavasti puhutaan, niin kyllä minä tuosta Nurmisenkin voisin vapauttaa, jos siitä saisi pitkällä sopparilla esimerkiksi Koiviston ja Virmasen pakkivyöryn alle jääneen potentiaalisen Kaltevan. Tää on taas sitä f-managerointia, mutta mitäs sitä tässä muutakaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy