To 28.9.2006 SaiPa-KalPa

  • 4 623
  • 32

Lord Byron

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, LauTP, Byron Dafoe & Jon Casey
Nyt kun hallilta on kotiuduttu muutama huomio :

- Tikkanen on puolustuksen ehdoton liideri tällä hetkellä. Todella hyvä peli
tänään ja luottoa näyttää Mällitä löytyvän.

- Petre oli tänään aivan hukassa. Syötöt meni aivan minne sattuu ja
muutenkin miehestä paistoi epävarmuus. Toivottavasti parantaa seuraavaan
peliin.

- Rönnberg oli yllättävän hyvä. Paljon parempi kuin harkka peleissä.Parantanut
selvästi eniten pakeista.

- Ja myös Pauke saa synninpäästön. Mies oli aivan "liekeissä" tarjoillessaan
loistavan syötön kolmannessa erässä maalille ryntäävälle SaiPan
pelaajalle, jolla ei ikävä kyllä taidot riittäneet pistää kiekkoa maaliin. Saman
vaihdon aikana Pauke kerkesi myös hyvään maalinteko tilanteeseen.


- Hyökkäys toimi ihan kohtalaisesti. Holma hautoi välillä kiekkoa aivan liikaa
mutta saa minun puolestani hautoa jatkossakin jos maaleja syntyy lisää.

- Kalpasta ei jäänyt mieleen kuin Sonnenberg, joka aiheutti jatkuvasti säpinää kentällä.

- Laaksonen oli myös odotetun huono. Pistolle annettu ottelun ensimmäinen
jäähy oli aivan naurettava. Miehen taso tuli siis heti ottelun alussa hyvin
selville.
 

Franchi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, ACF Fiorentina
sannifan kirjoitti:
Jos SaiPan maalivahtipeli on korkeintaan keskinkertaista, niin ei KalPankaan vastaavaa auta mennä liikoja kehumaan tämän illan perusteella.
Nissinen oli mielestäni ihan hyvä, etenkin joukkueen muuhun tasoon verrattuna. Ei hän peliä onnistunut KalPalle voittamaan, mutta mitään häpeämistä ei todellakaan ole. Myönnettäköön, että SaiPan luokaton viimeistely ensimmäisessä erässä sai Nissisen näyttämään paremmalta kuin hän olikaan. Kuitenkin siinä mukaan mahtui muutama todella iso torjunta. Toinen erä SaiPalta taas oli niin karmeaa neppailua, ettei Nissistä edes oikeastaan testattu siinä. Ainoaa maalia ei voi millään laittaa Nissisen piikkiin. Kolmannessa erässä Nissinen ei enää ollut terävimmillään, jotenkin hienoista väsähtämistä oli mielestäni nähtävissä. Joka tapauksessa KalPan veskarityöskentelyä on mielestäni ihan turha nostaa esiin negatiivisessa sävyssä.
 

Franchi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, ACF Fiorentina
Oli melkoinen kärsimysnäytelmä Kisapuistossa. SaiPan olisi pitänyt ratkaista ottelu jo ensimmäisessä erässä ylivoimiensa aikana. Pari nopeaa maalia tuntui kuitenkin vaikuttavan niin, että tuo ylivoima muuttui hieman huolimattomaksi neppailuksi. 2-0 tilanteessa ehti jo käydä mielessä, että Pieniniemen tulevaisuus ei näytä järin lupaavalta, jos sama tahti jatkuu. Ei jatkunut.

Toinen erä oli kotijoukkueelta todella heikko suoritus. Lähellä oli, ettei KalPa ehtinyt jo 2-3-johtoonkin. Sijaiskärsijäksi joutui Strömberg, kun Mälkiä aikalisän sijaan päätti herätellä joukkuetta aikalisän sijaan veskarin vaihtamisella. Holman erittäin tärkeä maali jarrutti KalPan nousua.

Kolmanteen erään mennessä en oikein tiennyt, mitä taas odottaa. Sen verran tuskastuttava kokemus tuo edeltävä oli. Nykytyylin mukaan pelin ratkaisu yv:llä ja ehdottomasti ansaitut 3 pistettä.

Laaksoselta olen ehdottomasti nähnyt huonompiakin suorituksia, mikä ei tosin vielä aseta käytännössä katsoen minkäänlaista standardia suoritukselle. Tosin tätä kaveria kohtaan on jo valmiiksi niin vahvat antipatiat, että arvostelu saattaa olla joka tapauksessa hieman subjektiivista. Näkikö kukaan muuten tarkasti tuota Kuusiston kolmannessa erässä saamaa jäähyä korkeasta mailasta? Itselleni jäi vahva mielikuva siitä, että kypärään kolahtanut maila oli toisen saipalaisen, ei Kuusiston. Muutenkin KalPalle pari helpohkoa.

Taklauksiakin pelissä varmaan yhteensä 4 kappaletta, joista 2 Kolehmaiselle. Ei ole kovin viihdyttävää tämä kiekko juuri tällä hetkellä, ei.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Kuriositeettina mainittakoon, että ottelun oikea yleisömäärä oli n. 2250.
 

Pioneer

Jäsen
Murmeli kirjoitti:
Kuriositeettina mainittakoon, että ottelun oikea yleisömäärä oli n. 2250.

Särähti aika pahasti korvaan muutenkin se kuulutus: "myytyjä lippuja on...". Hallissa oli todella tyhjää, josta tuli mieleen vuosituhannen alun matsit, mutta niitä ei tarvinne tässä käydä sen enempiä muistelemaan.
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Murmeli kirjoitti:
Kuriositeettina mainittakoon, että ottelun oikea yleisömäärä oli n. 2250.

Ei helvata. Noh, onneksi nyt tuli voitto niin ihmiset voivat taas uskaltautua halliin uudelleen lauantaina. Kuten olen ennenkin hokenut, eihän lappeenrantalainen voi häviävän joukkueen ottelussa käydä. Muutaman voiton jälkeen taas ollaan niin taas niin tiukasti joukkueen takana. Vituttaa moinen. Ymmärrän kyllä jos ihmiset eivät halua tukea joukkuetta, joka ei taistele (esim. Rakuunat), mutta ärsyttää kun mikään muu ei taida kelvata kuin joku sijoitus kuuden joukossa. SaiPa kuitenkin on ollut hyvin kärryillä lähes kaikissa tähänastissa peleissä. Noh, kai se on sitä urheilukulttuurin puutetta tämä. Ja tapahtuuhan näin toki muuallakin kuin Lpr:ssa.

Itse pelistä en jaksa paljoa sanoa. SaiPa olisi voinut voittaa vaikka 9-0, jos olisi pelannut koko ajan omalla tasollaan, mutta taas sattui näitä ihmeellisiä nukahduksia, jotka ovat todella vaarallisia. Holman maali oli todella tärkeä. Jos KalPa olisi ehtinyt livahtaa 2-3-johtoon, homma olisi saattanut mennä kipsautuneiden SaiPalaisten käsissä täydeksi fiaskoksi.

Zeppin vaihtaminen oli oikea ratkaisu. Strömberg vaikutti todella epävarmalta. Ei tämä ainakaan hänen itseluottamustaan kasvattanut, mutta jotainhan siinä tilanteessa oli vain tehtävä.

Ja Laaksonen nyt oli totutun huono. Mies menee yleisön huutoihin naurettavan helposti.

Valmentajanvaihto voisi todellakin olla paikallaan siellä Kuopiossa. Pieniniemi on mukava mies, mutta näyttäisi ettei hän saa kaikkea pelaajista irti. Uskallan väittää että jos esim. Sonnenberg pelaisi nyt SaiPassa, jälki olisi paljon tehokkaampaa. Ei minulla ole mitään KalPaa vastaan, päinvastoin, mutta jotain muutosta homma kaipaa. Valmentajanvaihto harvemmin on onnistunut ratkaisu, mutta nyt jos koskaan se voisi sitä olla. KalPa tarvitsee uutta henkeä pukukoppiin kipeästi.
 

avt84

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jahas

The Tom Show ollut taas ilmeisesti käynnissä KalPan pelatessa, tällä kertaa Lappeenrannassa. Oikein kolumnin arvoisesti on herra Laaksonen esiintynyt "edukseen". Kyllä täytyy Suomessa olla karmaiseva päätuomaripula, kun kyseinen herra saa olla kerta toisensa jälkeen pilaamassa kenties muuten hyviä kiekko-otteluita. Hohhoijaa. Tai no, enpä minä tiedä oliko eilinen peli sitten hyvää viihdettä kaikesta huolimatta vai ei.

Itse ottelussa sitten tulikin tappio, jälleen. Ilmeisesti KalPa ei kuitenkaan aivan luokattomasti ole pelannut, kun on noussut kahden maalin takaa tasoihin, ja myöhemmin vielä yhden. Kaksi ylivoimamaaliakin saivat aikaan, huppistakeikkaa. Ilman hölmöilyjä olisi varmaankin ollut piste, parhaassa tapauksessa kolme, tarjolla, mutta eipä kelvannut ei.
 

Jubomir

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Bauer kirjoitti:
Ei helvata. Noh, onneksi nyt tuli voitto niin ihmiset voivat taas uskaltautua halliin uudelleen lauantaina. Kuten olen ennenkin hokenut, eihän lappeenrantalainen voi häviävän joukkueen ottelussa käydä. Muutaman voiton jälkeen taas ollaan niin taas niin tiukasti joukkueen takana. Vituttaa moinen. Ymmärrän kyllä jos ihmiset eivät halua tukea joukkuetta, joka ei taistele (esim. Rakuunat), mutta ärsyttää kun mikään muu ei taida kelvata kuin joku sijoitus kuuden joukossa. SaiPa kuitenkin on ollut hyvin kärryillä lähes kaikissa tähänastissa peleissä. Noh, kai se on sitä urheilukulttuurin puutetta tämä. Ja tapahtuuhan näin toki muuallakin kuin Lpr:ssa.
Osittain kyse on varmasti tuostakin että vain menestys tuo suuren yleisön halleihin, mutta vielä ei muutenkaan ole aivan jääkiekon kuuminta aikaa. Yhtenä merkittävänä syynä yleisökatoon näkisin myös tuon aivan säälittävän tuomarilinjan muutoksen. Kyllähän tuo peli nimeltä jääkiekko on tällä hetkellä pilattu aikalailla, eikä tuohon voi olla tyytyväinen kuin joku Aravirta. Sinänsä tarkempi tuomarilinja estämisten suhteen ei peliä olisi pilannut, mutta suomalaiset tuomarit sen kyllä tekevät. Kun estämiset/kahvaamiset otetaan tarkkaan ja tämän lisäksi kaikista kaksinkamppailusta keksitään jäähyjä, vihelletään jäähyt 90% kaatumisista ja vielä päälle 3-5 kiekko katsomoon jäähyä per peli, niin mitä saadaan tuloksena: yv/av pelaamista likimain 40 min, kaksinkamppailut ja intensiteetti pois pelistä ja jäljelle jää hippa, jossa yritetään olla koskematta vastustajaan ja vähän tökitään mailalla pois kiekkoa. Itse olen ollut vasta kerran Kisapuistossa runkosarjan pelissä ja mieli teki lähteä toisen erän jälkeen kotiin, vaikka peli oli tasan. Canalin peleistä muutama on ollut jo sellaisia, että ne ovat olleet lähellä jääkiekkoa, mutta paljon se riippuu päivästä ja tuomarista. Että jos yleisö kaikkoaa halleista, niin peiliin katsomisen paikka on myös Urpoilla ja Artoillakin. Minua korpeaa se, että joukkueiden pitää sopeutua tuomarilinjaan, jossa vihelletään tällä hetkellä aivan epäolennaisuuksia, jotka yhdistettynä tarkempaan estämislinjaan pilaavat pelin. Kiekko katsomoon sääntö pitäisi poistaa välittömästi, ei tuollaista sääntöä voi perustella katsojien turvallisuudella minkäänlainen urpo. Minä nyt en kiekon katsomista lopeta, mutta ei tuota kuraa kaikki jaksa kovin pitkään katella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös