To 28.8.2014 Pelicans - Lukko, harjoitusottelu

  • 8 759
  • 38

Madfexx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eipä tuo taklaus nyt minun silmääni kovin likaiselta näytä. Vähän tulee ehkä kuolleesta kulmasta hirveällä taklauskiimalla, mutta eipä siinä Villekään kokeneena pelaajana yhtään katso mihin keskikentällä kaartaa. Hyvä esimerkki taas sekä taklaajan että taklattavan vastuusta.

Virtanen lähtee kyllä kiitettävällä reaktionopeudella jäälle Tyrväistä kouluttamaan tuon pommin jälkeen :D
 

Tibexe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
"Oh shit...", mietti linjatuomari.

Siinä hetken aikaa piteli linjurilla kiirettä, kun Jonne-poika ryntää salamana Tyrväisen kimppuun :D

Taklaus ei ole mitenkään erityisen ruma, mutta ei tuon ryntäämiseksi tuomitseminenkaan varsinainen oikeusmurha ole. Vahan tulisi itse katsoa hivenen peiliin ja miettiä miksi päähän tuli pipi.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Oikea vastaus. Kerran viikossa Tuhtituvan takana nuotion ääressä Huiluntuhtia käristäen muistellaan tätä tapausta.

No se on hyvä että Raumalla riittää tekemistä. Huhtalakin varmasti vapisee pelosta :)

Hieno taklaus. Ehkäpä Tyrväisen tapaan vähän turhan kovaa ja halusi että vastapuolta sattuu. Mutta siitäkin huolimatta minun silmääni ei mitenkään erikoisen törkeä temppu. Virtaseltakin ihan hieno suoritus. Vaihtoaitosta lähtö on tietty tuomittavaa, mutta silti. Turha tuosta on kenenkään yöunia menettää, edes Dufvan.

Huiluntuhti muuten on pahuksen hyvää makkaraa!
 

melancHOLY

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Vauhtia on molemmilla pelaajilla paljon ja Vahalahden huomio/katse muualla. Nämä on niitä tilanteita, joissa taklaajan pitäisi jättää taklaamatta kun kohde ei "ole hereillä". Jos Vahalahti olisi Tyrväisen huomannut, taklaus olisi todennäköisesti ollut vain kova avojään pommi ja pieni varusteiden keräily olisi riittänyt. Nyt taklaus osuu ilmeisesti päähän, mutta ei silti ole törkeä. Loukkaantumisen takia ulosajon paikka, ehkä pelin tai kaksi pelikieltoa johtuen kovastta vauhdista ja huolimattomasta osumakohdasta. Selvä ulosajo, mutta ei erityisen törkeä.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Juhani Tyrväinen taklaa Ville Vahalahtea | Youtube

Katso tuosta uudestaan taklaus ja selitä minulle, mitkä ryntäyksen tunnusmerkit tuossa täyttyy?

Minusta ei täytä ryntäyksen tunnusmerkkejä. Ei hyppyä, kädet eivät nouse taklatessa, eikä vauhtia ole liikaa.

Toisaalta vastustajan kunnioituksesta voidaan tuossa mielestäni puhua. Olisiko Tyrväisen pitänyt jättää taklaus kokonaan tekemättä, jos huomasi, että Vahalahti ei häntä huomaa? Vahalahti on tilanteessa kiekollinen pelaaja, joten sääntöjen mukaan taklata kuitenkin saa. Kuitenkin, koska loukkaantuminen, niin Liigassa ulosajo on selviö.

RD puolustaa omiaan kuten pitääkin, joten Riston kommenteista en enempää johtopäätöksiä tekisi.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Videon katsottua ei tosiaan vauhtia ole liikaa. Vahalahti kokeneena pelaajana tekee tuossa virheen eikä katso ympärilleen. Liigan sääntöjen mukaan ihan oikea tuomio ja ymmärrettävä reaktio Virtaselta.

Sinänsä voi miettiä onko harjoitusmatseissa mieltä vetää tuollaisia pommeja, mutta aina kun varusteet laitetaan päälle niin pitäisi olla periaatteessa valmis mihin vaan.

En tiedä millä puolella päätä Vahalahden tikit on. Jos etupuolella niin siinä tapauksessa taklaus osuu ainakin osittain päähän. Kuvasta vaikea sanoa. Siinä tapauksessa ei voi puhtaaksi kutsua. Siitä tai jäähän osuessa tulee Vahalahdelle tikit.
 
Taklaus ei ole mitenkään erityisen ruma, mutta ei tuon ryntäämiseksi tuomitseminenkaan varsinainen oikeusmurha ole. Vahan tulisi itse katsoa hivenen peiliin ja miettiä miksi päähän tuli pipi.

Tässä on hyvä kommentti tilanteesta. Liigan linjassa ei ole oikeusmurha tuomita ryntäystä. Tosin ryntäyksen oikeat tunnusmerkit ei täyty, mutta se Liigan linja on aina ollut taklauksien suhteen omanlainen.

Tyrväisestä tässä tapauksessa on kuitenkin turhaa yrittää leipoa jotain huhtalaa.

Ja muniin ei tosiaan kannata kaukalossa puhallella. Pikaiset paranemiset Raumalle; Vahalahdelle fyysisiin vammoihin ja uimalakille henkisiin.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Virtanen itse kommentoi, että oli tulossa vaihdosta kentälle. Oli muutenkin vaihto käynnissä. Sen voi todeta videoltakin. Hyppää sinne toinenkin hyökkääjä. Eli tuskin on lisäpenaltya tulossa.
 

Zikako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Virtanen itse kommentoi, että oli tulossa vaihdosta kentälle. Oli muutenkin vaihto käynnissä. Sen voi todeta videoltakin. Hyppää sinne toinenkin hyökkääjä. Eli tuskin on lisäpenaltya tulossa.

Kyllä, samaa mieltä. Oikea tuomio olisi siis ollut Lukolle väärä vaihto ja Game on!
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Virtanen itse kommentoi, että oli tulossa vaihdosta kentälle. Oli muutenkin vaihto käynnissä. Sen voi todeta videoltakin. Hyppää sinne toinenkin hyökkääjä. Eli tuskin on lisäpenaltya tulossa.

Kumpihan heistä meinasi pelata pakkina seuraavassa vaihdossa? Sieltä on tulossa vaihtoon Gagnon ja Lukon toinen pakki. Niskala ja Nurmi ovat hyökkäyssinisen seutuvilla ja Vahalahti on missä on.

Joka tapauksessa vaihtoa ei ole vielä tapahtunut, joten väärävaihto tuosta olisi joka tapauksessa tullut.

Eipä tuosta kyllä Virtasellekaan tarvitsisi mitään pelikieltoja antaa. Ei ollut maailman hirvein juttu tämä.
 

Referee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kumpihan heistä meinasi pelata pakkina seuraavassa vaihdossa? Sieltä on tulossa vaihtoon Gagnon ja Lukon toinen pakki. Niskala ja Nurmi ovat hyökkäyssinisen seutuvilla ja Vahalahti on missä on.

Joka tapauksessa vaihtoa ei ole vielä tapahtunut, joten väärävaihto tuosta olisi joka tapauksessa tullut.

Eipä tuosta kyllä Virtasellekaan tarvitsisi mitään pelikieltoja antaa. Ei ollut maailman hirvein juttu tämä.

Gagnon on sentteri, kuten on myös Virtanen!
 

Bulvaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En voi käsittää, että miten voit edes mainita Huhtalan taklauksen tässä yhteydessä. Mitä te siellä Raumalla syötte, kun sen uimalakinkin mielenrauha oli järkkynyt kovasta taklauksesta.

Juhani Tyrväinen taklaa Ville Vahalahtea | Youtube

Katso tuosta uudestaan taklaus ja selitä minulle, mitkä ryntäyksen tunnusmerkit tuossa täyttyy?

Ainoa kuka tuossa ryntäilee on Virtanen. Eihän Tyrväisellä ole edes vauhtia vaan liukuu pitkän matkan ennen taklausta. Jonnen reaktio ihan ymmärrettävä, mutta ei tuosta mitään jälkipuheita tai kuittauksia tule. Jos joku sellaista odottaa, niin toivottavasti ei pitkästy odotellessaan.
 

OlviTenu

Jäsen
Suosikkijoukkue
AVS
Niin on. Mutta jos sinne kerran kaksi hyökkääjä oli hyppäämässä, niin sitten ainakin se toinen oli kujalla.

Aivan sama, Virtanen oli jo hyppäämässä laatikkoon kun Tyrväinen kolaa Vahalahden. Taklaushan sinällään oli puhdas, ja tästä esim. NHL:ssä olisi tullut vain kovat aplodit. Nyt lähdetään päätyovista ulos ryntäyksestä.

Ei sinänsä yllätä, että siinä.

Vahalahdelle paranemisia, eli harjoitusotteluissakin kannattaa näköjään pitää katse pelissä, eikä tuijotella kiekkoa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös