To 28.2.2013 HIFK-Ässät

  • 25 328
  • 103

Carlos

Jäsen
Enkä oikeen usko että Carlosin penis kestää vertailua omani jatkeeseen, vaikka varmasti haluaisi.

Entä miten suhtaudut mun isin vahvuuteen verrattuna sun isin vahvuuteen? Kumpi voittais? Ja haluaisinko varmasti että mun isi voittais?

Huikea jamppa, puhutaan jääkiekosta ja hän miettii palstalaisten peniksiä. Noh, kaikilla meillä on omat mieltymyksemme.

Ainiin, päivitetään sen verran että HIFK voittaa 32-0.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ainiin, päivitetään sen verran että HIFK voittaa 32-0.

Jos IFK saa tänään yhdenkin kiekon Raannan taakse, luulisi IFK-fanin olevan jo tästä iloinen. Viimeiset 140min ei kukaan ole siihen onnistunut....

Kolme pistettä tänään tarvitaan ja se myös otetaan. Viimeksi IFK oli vastaantulija ja samaa odotan tänään. Punaiset pedot kyllä sytyttävät Ässäpelaajat, joten minkäänlaista motivaatio-ongelmaa ei tänään ole.

Toivottavasti tänään ei nähdä yhtään aivovammaan johtavaa taklausta.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Nimimerkki Carlos aloitti näemmä itkemisen jo ennen ottelua. Käy mulle :)

Tiedossa on tasainen ja erittäin kiinnostava matsi, kuten yleensäkin etukäteen punaisten kohdatessa. Kaikki putket katkeaa aikanaan ja pidän suoranaisena ihmeenä jos tämä Ässien putki vielä kovin kauan kestää. Uskon että tulossa on vähämaalinen peli ja jatkoille mennään. Harmi etten pääse paikalle. Mutta lauantaina olen kyllä katsomossa, kun Isomäkeen luistelee se toinen stadilaisseura, jonka kannattajistosta löytyy noita itkupillejä enemmänkin.
 

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ikävä kyllä Helsingissä eläminen maksaa rahaa. Porista saa varman mukavan omakotitalon arvoalueelta helsinkiläisen lähiöyksiön hinnalla.

Jossain kyllä kirjoiteltiin, että Helsinkiin on helpompi saada pelaajia kuin esim Poriin, kun kyseessä on Helsinki, eli maakunta jengit joutuisivat maksaam enemmän, saadakseen saman jampan. Ja onhan se näkyvyyskin eri luokkaa, on se sitten hyvä tai huono asia. Eli ehkä tässä Ässät vs IFK, kyseessä on enemmän joukkueen kokoajasta, kuin yksiön hinnasta Pukinmäessä.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Täällähän on ehditty jo venytellä ihan kivasti pippeliä. Mikäs siinä, varokaa silti, ettei satu.

Tänään ei oikein tiedä, mitä pitäisi odottaa. IFK oli täysi lapanen Porissa, mutta meno on ollut täysin erilaista kotipeleissä. Toivottavasti illan vierasjoukkue tietää syyn tähän. Minulla ei ole mitään käsitystä asiasta. Sen verran voin menneitä kaivella, että Raannan nollaputki katkeaa tänään varmasti. Itse asiassa, IFK voisi vaikka lähteä suoraan 1-0-johdosta, niin ei tarvitsisi lähteä takki auki. Talaja nimittäin on merkitty kokoonpanoon ja on näin tekevä maalin eli skodaava kuten teillä päin sanotaan...

Padan peli sinänsä on uomissaan, joten hyvillä mielin voidaan lähteä pisteitä hakemaan. Ykköstoiveena olisi silti, että loukkaantumisilta vältyttäisiin. Ässillä ei ole varaa tiputtaa tuosta kokoonpanosta oikeastaan ainuttakaan jannua.

Optimisti heittää silti tulostoivomuksena 1-3. Toivossa on hyvä elää.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Hieno peli tiedossa tänään. Yksi ehto Raannan sopparille HIFK;n kanssa on se että tänään hän ikäänkuin vahingossa imuroi 7 maalia jonka turvin HIFK voittaa 7-6. Palkintona Raannalle on sitten 400000 euron liksa ja toukokuussa Töppö-Tomppa kuskaa mersullaan Anttia tutustumaan Helsingin iloihin, mm Apollo-klubiin jossa opitaan olemaan kunnon HIFKlainen.

Jos nyt Ässät sattuu voittamaan Raannan tekosista huolimatta niin en ole pahoillani. Ovat todennäköisesti voittonsa ansainneet silloin.
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
No jumalauta, täällä on ruvettu saunomaan. Onko olutta?

Kaksijakoiset fiilikset illan suhteen. Kaikki on taas katettu hyvää hokimatsia silmällä pitäen, mutta toisaalta en vaan jaksa syttyä. Kaikki kunnia kuitenkin porukalle, joka täällä jaksaa jo ennen peliä osoittaa oman epäuskonsa uhittelemalla.

Uskon porilaisten tarjoavan kunnon vastuksen, jopa paremman kuin naapurin narri lauantaina. Kiva nähdä, että ennakkosuosikin asema ei tässä liigassa määräydy budjetein, meriitein eikä edes kotiedulla. Varsinkin IFK:lle pisteet ovat äärimmäisen tärkeät. Sekin kääntää edun aavistuksen verran porilaisille.

Niin tai näin, tiukkaa hokia odotettavissa. Lapulle tasuria ja lopun hoitakoon arpa.
 

Aina Pata

Jäsen
Härregud, onko nyt todellakin niin, että edellinen tappio Nordikselta on 11-3 perseraiskaus? Hyvin on siis siellä mennyt viime aikoina.

Omat fiilikset on sellaiset, että tänään päättyy tämäkin putki. Tiistain peli ei asenteen puolesta hyvältä näyttänyt, toki HIFK varmaankin innostaa parempaan peliin kuin HMV KalPa.
 

Carlos

Jäsen
Talaja nimittäin on merkitty kokoonpanoon ja on näin tekevä maalin eli skodaava kuten teillä päin sanotaan...

En tiedä päteekö koko Suomeen, mutta ainakin länsirannikolla tuntuu istuvan lujassa uskomus että "skodaaminen" tarkoittaa maalin tekemistä. Jonka takia esim. Kimmo "kun mä saan paikan niin mä skodaan" Kuhta on leimattu ylimieliseksi lesoilijaksi. Mutta tässä vielä kerran:

skodata = laukoa

Maalintekemiselle en edes tiedä vastaavaa yksisanaista verbiä.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Niin tai näin, tiukkaa hokia odotettavissa. Lapulle tasuria ja lopun hoitakoon arpa.

Ei helvata, annatko oman tietosi arvan käsiin? Itse kyllä pelasin koti- ja vierasvoittoa, tasapuolisuuden nimissä. Viime aikaiset HIFK:n otteet puoltavat kyllä tasuria. No, samapa tuo, vähämaalinen ottelu tiedossa joka tapauksessa, toivottavasti kuitenin tasoltaan korkealaatuinen.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Jonka takia esim. Kimmo "kun mä saan paikan niin mä skodaan" Kuhta on leimattu ylimieliseksi lesoilijaksi.

Toisaalta teot puhuu enemmän kuin sanat. Siksipä lauseesi nykymuodossaan menisi: Kimmo "kun mä saan paikan niin mä mogaan" Kuhta. Onneksi muu posse on stikannu byyrejä Kibenkin edestä.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Omat fiilikset on sellaiset, että tänään päättyy tämäkin putki. Tiistain peli ei asenteen puolesta hyvältä näyttänyt, toki HIFK varmaankin innostaa parempaan peliin kuin HMV KalPa.

Kyllähän omaan silmään tiistai oli ihan täysi taistelupeli siinä määrin mitä nyt KalPan kanssa voi olla. Ässät nimenomaan puolusti asenteella, kun poikkeuksellisesti viime viikkoihin peilaten jäi liikkeessä hiukan jalkoihin. Kuopiolaisten liike näkyikin seuraavana iltana Raumalla hiukan palkitsevammalla tavalla heidän näkövinkkelistään. Ässät jätti kalakukot silti tylysti nollille!

IFK vieraissa oli vielä jokunen vuosi sitten matsi, mihin lähdettiin selviytymään mutta jossain vaiheessa etenkin ylivoimalla IFK latoi verkot tötterölle. Nyt, kuten sanoit on Nordiksella pärjätty jo pitkään, eikä tänään nyt suurta poikkeusta liene luvassa. IFK pystyy silti voittamaan, aika fifty-sixty tämä tänään menee. Ässien peruspeli on kuitenkin niin hyvissä kantimissa että mihinkään romahdukseen en usko, tänään se pomppu saattaa silti mennä jo omiin ja Talajan rannari perään, niillä hifkipifki on jo vahvoilla.
Alkaen yhdestä pisteestä tänään on kaikki plussaa mitä Ässät raapii mukaansa. Mä muuten tiesin Kiben skodaamisen, vaikka oon Porista ja mummola maaseudulla.. oli lehmät ja kaikki aikanaan!
 

DreamHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieno peli tiedossa tänään. Yksi ehto Raannan sopparille HIFK;n kanssa on se että tänään hän ikäänkuin vahingossa imuroi 7 maalia jonka turvin HIFK voittaa 7-6. Palkintona Raannalle on sitten 400000 euron liksa ja toukokuussa Töppö-Tomppa kuskaa mersullaan Anttia tutustumaan Helsingin iloihin, mm Apollo-klubiin jossa opitaan olemaan kunnon HIFKlainen.

Jos nyt Ässät sattuu voittamaan Raannan tekosista huolimatta niin en ole pahoillani. Ovat todennäköisesti voittonsa ansainneet silloin.

Eiköhän KHL omansa nouki.
 

LP#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Normaalisti tähän aikaan alkaa jo mukavasti kutkuttaa illan matsi, mutta kyllä tänään fiilikset ovat aika välinpitämättömät. Eipä tulisi lähdettyä Nordikselle tsiigaamaan lätkää ellei vastassa olisi tämän hetken kuumin jengi ja tosi tärkeet pisteet jaossa.

Ässien kuntohuippu on päällä ja ilmeisesti hieman laantumisen oireita ollut ilmassa (?), mikä kertonee taas ettei joka vuotiset 'helmikuunhelmet' pitkälle pötki keväässä vaan sulavat snögen kanssa samaa tahtia.

Toivottavasti Ässät tsemaa ja pysyvät 6. sakissa - nämä molemmat jengit olisi nasta nähdä pleijareissa jopa vastakkain, mutta ensin IFK:n pitäisi hoitaa Narrit pois alta. Poristahan ei heti kättelyssä tule muuta positiivista mieleen kuin kiekko ja jazzit.

Kauden eka Ässät-matsi tosiaan edessä, mielenkiinnolla seuraan maalivahti Raantaa, jota vahvasti huhuillaan Ortion paikkaajaksi sekä nuorta Eloa joka saanut Porissa uutta puhtia ja toki, omasta mielestä ärsyttävän hyvää Armiaa.

Mikä muuten on tuon Sillanpään sopimus tilanne? Oli joku kausi sitten IFK:n suurennuslasin alla, mutta tällä kaudella ei ilmeisesti ole mennyt ihan yhtä vahvasti?
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kimmo "kun mä saan paikan niin mä skodaan" Kuhta on leimattu ylimieliseksi lesoilijaksi.

Kiben piikkiin tämä siis. Ainoa looginen käännös tuolle "mä skodaan" heitolle tuli toisen virallisen kielemme eli englannin kautta mieleen. Toki joku nokkela mietti ensimmäisenä sitä Itä-Euroopan autoteollisuuden helmeä.

Noniin no siinä tapauksessa Kibe saa mun puolesta skodata ihan huolella tänään, kunhan ei maaliin asti mene.

Mainiota settiä ketjussa. Kyllä nää matsit on tän läpsyttelyliigan ehdotonta parhaimmistoa.
 

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mun täytyy myöntää olevani täysjuntti, kun luulin skodaamisen tarkoittavan maalin tekemistä. No ei päivää, ettei jotain uutta.

Itse pelistä odotan tasaista ja Toejoen Veikon näkemyksestä poiketen, mielestäni ennakkosuosikki määräytyy pitkälti sarjataulukon, edellisten kohtaamisten ja kuntopuntarin perusteella. Kun IFK on pelannut ilmeisen hyvin kotona ja Ässien voittoputken venyttäminen menee koko ajan vaikeammaksi, niin mielestäni Ässät on vain lievä ennakkosuosikki.

Vähämaalinen ottelu ja maalin erolla jompikumpi voittaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Erityisseurannassa Armia ja Savinainen. Kaksi pelaajatyyppiä, jollaisia haluaisin olevan jokaisessa HIFK-kokoonpanossa ajasta ikuisuuteen.

Toinen semitaitava, aina laukova, luisteleva ja seinähullun kiilto silmissä loppuun asti yrittävä asenteen ruumiillistuma. Toinen huipputaitava ylimielisyyteensä välillä vajoava paska.

Kateeksi käy.
 
Toinen semitaitava, aina laukova, luisteleva ja seinähullun kiilto silmissä loppuun asti yrittävä asenteen ruumiillistuma. Toinen huipputaitava ylimielisyyteensä välillä vajoava paska.

Välillä ollaan oltu tosin hieman liikaakin raumalaisen, seinähullun ja huipputaitavan paskan varassa. Taustatukea tarvittaisiin, etenkin Michael Ryan saisi osua pitkästä aikaa maalipuiden väliin. Lähteenmäki ja Pihlman sitten toiset nimet. Katsotaan, mitä ilta tuo tullessaan.
 

Konkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa
Illan mielenkiintoisin matsi. Omalla mututuntumallani monet muut ovat treenanneet kovaa ja sen ansiosta Ässät ovat päässeet erinomaiseen voittoputkeen mitään heiltä poisottamatta. Onko tarkoituksena ollut välttää säälit ja treenata viikko kovaa? Ainakaan pelien perusteella mitään väsymystä ei ole ollut nähtävissä versus Jokerit, Kalpa, Tappara ja myös Hifk.

Hifk on kotona kova, mutta Ässät viihtyvät myös todella hyvin stadissa. Hifk antaa myös paljon tasoitusta Summasen ja Peltosen muodossa, mutta ehkä nämä tekijät nostavat joukkuehenkeä samalla tavalla kuin Dixonin lähtö Ässissä.

En lähde arvaamaan voittajaa, mutta odotan ja toivon näkeväni kierroksen parhaan ottelun sekä erinomaista maalivahtipeliä molemmissa päissä. No pakko veikkaa, 2-3 Ässille.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Ainoa looginen käännös tuolle "mä skodaan" heitolle tuli toisen virallisen kielemme eli englannin kautta mieleen.

Vink vink, kun esim. IFK:n kotipeleissä kuuluttaja julistaa erätauon päättyessä "skotten i andra perioden", ei kyse ole maaleista vaan nimenomaan laukauksista. Stadin slangi pohjautuu pääosin ruotsin sanaväännöksille, englanti valtakielenä on liian uusi tulokas.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ässien kuntohuippu on päällä ja ilmeisesti hieman laantumisen oireita ollut ilmassa (?), mikä kertonee taas ettei joka vuotiset 'helmikuunhelmet' pitkälle pötki keväässä vaan sulavat snögen kanssa samaa tahtia.

Mikä muuten on tuon Sillanpään sopimus tilanne? Oli joku kausi sitten IFK:n suurennuslasin alla, mutta tällä kaudella ei ilmeisesti ole mennyt ihan yhtä vahvasti?

Joo laskusuunnassa ollaan, tiistaina joutui jo jatkoajalla hakemaan 2 pinnaa, eikä saatu enää suoraa 3 pinnan voittoa.

Sillanpää jatkaa ensi kaudella Ässissä 3/4 sentterinä.

edit: tiesittekö muuten, että Heshkalla on 11. pelin pisteputki käynnissä? Eikä muuten katkea vielä tänäänkään :)
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Harmittaa kyllä todella paljon kun tämä peli menee puhtaasti radion kautta, noh kai sen tarpeen tullen voi jälkilähetyksenäkin katsoa. Mielenkiintoinen kamppailu monessa mielessä. Odotan illalta 3 pistettä, tunnetta, Raannan huippupeliä sekä Joppe showta. Toki Heshkaltakin osataan odottaa sitä vakio pinnaa. Mielenkiintoista nähdä kumpi päättyy ennempää Heshkan pisteputki vai Ässien voittokulku? Vai ovatko tämä jotenkin yhteydessä toisiinsa?

Hifk on ollut hyvä kotona, todella hyvä. Ässät on kuitenkin kolmatta vuotta putkeen liigan paras vierasjengi joten voittoa odotan. Toki joskus se tilastotappionkin täytyy tulla, mutta en usko sen tapahtuvan tänään. Ässillä on 3 hyvin toimivaa ketjua tällä hetkellä ja ehkä maailman kuumin veskari tällä hetkellä. Mitäs sillä Antilla oli helmikuussa takana? 9 matsia ja 7 päästettyä maalia, se on jotain aivan käsittämätöntä, etenkin kun katsoo vielä mitä jengejä on ollut vastassa..
 

Heimonjohtaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Päivää

Itellä on tuntunut neljässä edellisessä matsissa että putki katkeaa, vaan eipä ole näkynyt. Taas sama tunne, toivotaan että ollaan väärässä. Tänään Mika Niemi onnistuu ja pisteeseenkin tyytyväinen. Pubiin katsomaan kuinkas käy.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla ei ole oikeastaan muuta sanottavaa tästä ottelusta kuin että: tilastotappio ja tiedätte kyllä kenelle. Uskokaa pois, kaikki putket päättyy aikanaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös