Tärkeä peli siis tänään ja vastassa on itselle rakas Tappara, joka kuuluu Ifkin ohella suosikkivastustajiini. Kumpikin joukkue saa meikäläiseltä aina varauksettettomat aplodit luistellessaan jäälle.
Niin, tuntuu tämänkin ketjun (ei pelkästään lainaamani viestin perusteella), että Jokeri-fani jonka sympatiat on Tapparan puolella - eikä esim. Ilveksen - on yhtä harvinainen kuin armeijan käynyt mies Vihreässä puoluessa.
Tälläinen kuitenkin olen, siis armeijan käynyt Jokeri-fani, joka sympatiseeraa Tapparaa, en kuitenkaan vihreä...
Kuitenkin...Mielestäni Tappara pelasi eilen liiallisia jäähyjä lukuunottamatta fiksusti ja yritteliäästi, ei olisi välttämättä ollut vääryys, vaikka olisi kaikki 3 pistettä lähteneet Manseen. Nyt Jokerit saa olla sikäli tyytyväinen pisteeseen, että edes kolmannen erän lopussa nousi tasoihin.
Enkä minä voi millään pitää Tapparaa läheskään pahimpana kahva-joukkueena, mitä olen nähnyt. Tällä en sano, etteikö jäähyt olisi olleet aiheellisia, mielestäni tuomarit ottivat eilen hyvin estämiset yms. pois ja näitä oli kiistatta enemmän kirvespaitaisilla.
Tuomarivirhe kenties tapahtui Tapparan toisessa maalissa, mutta ei se mikään pelin ratkaisu ollut. Kyllähän Jokereilla paikkoja oli yv:lla ja muutenkin - ja toisaalta joukkueen puolustuspeli oli välillä pahasti hukassa. Välillä tosiaan tuntui, että Kauppinen pelasi vielä viime vuoden joukkueessaan, sen verran hyvin Tapparaa avitti.
Muutama huomio vieraiden pelaajista. Lehterä ei ollut niin näkyvä kuin odotettiin, jonkin verran vaikutti että Jorilla olisi ollut paineita ja yrittäminen oli vähän väkinäistä. Sen sijaan Ojasta täytyy kehua, kun ottaa miehen iän huomioon. Paljon suurempi hyöty joukkuelleen kuin Jokereille vuotta nuoremmasta Variksesta, josta kieltämättä alkaa kohta tulla samanlainen taakka kuin Raipesta Ilvekselle tällä menoa. Kertooko tämä sitten Tapparan hyökkäyspelin kapeudesta, se on toinen juttu.
Lehto otti monia hyviä torjuntoja, mutta vastaavasti pari maalia olisi ollut torjuttavissa, joten aivan kiitettävästi ei hänellä mennyt. Mielestäni Markkanen oli eilen maalivahdeista varmempi.