Meinasi vetää eilinen peli vähän jännäksi. Niemisen maalin jälkeen odotin joko sulavaa neppailua tai Kärppien perseraiskausta tyyliin 6-0/7-1, mutta saatiinhan sitä jännää sitten koko rahalla vikaan erään.
Blues oli kyllä hyvin pelin päällä kokoajan 2 erää. Mielestäni ekat 2 erää peli oli tasaista kaikenkaikkiaan. Blues teki osasta paikkojaan maalit, Kärpät veteli ulkotolppiin. Riksman otti kaiken, Backlund ei. Näistähän tämä peli koostuu. Pienet onnistumiset ja epäonnistumiset eri paikoissa ja kiekko on maalissa tai sitten ei.
Miettisen taklaus oli kyllä ihan älytön. Onneksi vauhtia ei ollut enempää ja pahemmin ei päässyt käymään. Selkeä ulosajon paikka ja itse hyväksyisin tuosta vaikkapa pelikieltoa mukisematta vt. kapteenille. Liigan linjassa vaan ei ole mitään tolkkua ja kun ei ole tilanne tunteita herättänyt niin tuskin sitä kukaan osaa huomioida.
Pari samanluokan selkääntaklausta on mennyt PRK:lla ja yhdestä on tullut 2 peliä. Sen sijaan kiekonsuojaamisesta voi saada myös pelikieltoa. En ymmärrä. Sinänsä 6-7 kierrosta liigaa pelattu ja itselle on tarttunut silmiin nyt ainakin 4 selkääntaklausta. Mua ei kyllä haittaisi vaikka ei enää tulisi yhtään tällä kaudella. Vituttaa tää meno. On vain ajankysymys milloin käy oikeasti pahasti. Ihan oikeasti.
Ja kehutaan nyt sitä Junttilaa. Kun sanotaan (syystä), että aina Kärppä pelaajat jää sinne kierimään niin sanotaan nyt sitten kerrankin että tällä kertaa ei jäänyt. Itse en kyllä usko Miettisenkään ihan tuota hakeneenkaan, mutta virhe mikä virhe ja ulosajo oikein ja selviö. Itse jotenkin uskon, että Miettiselle on tuo C liikaa rinnassa. Fokus ei ole siellä missä pitää. Itse laittaisin C:n Salliselle nyt rintaan Laatikaisen paluuseen asti ja Miettiselle tiukan käskyn keskittyä vain omaan pelaamiseen.
Sen verran on tullut aikuistuttua tässä jossain välissä, ettei sitä jotenkin enää yleensä jaksa kiinnittää huomiota tuomareihin. Hyvä jengi kestää väärät jäähyt itselle ja hyödyntää vastustajalle tulleet väärät tuomiot. Loppupeleissä ne kuitenkin menee yleensä aikalailla tasan. Voittajat voittaa. Häviäjät häviää. Mutta eilen meinasi kyllä alkaa ihan tosissaan vituttaa tuomarilinja. Noin yksipuolista ja ihan päin helvettiä vihellettyä peliä en taas hetkeen muistakaan. 4-0 maalin ja Miettisen (edelleen korostetun oikean tuomion) ulosajon väliin jäi Kärpiltä viheltämättä kaksi aivan päivänselvää jäähyä. Uskon että loppupelin luonne olisi muuttunut aika tavalla, jos nämä olisi viitsitty viheltää. Vituttaa tuo Levonen. Vitun vanha lehmä, jolla ei ole minkäänlaisa linjaa pelien sisällä. Koukut, kampit ja korkeat mailatkin menevät välillä läpi, välillä ei. Antaa poikain pelata. Ihme paskahousu. Ja en väitä, että tietoisesti Kärppiä suosi. Eilen vaan ne antaa poikain pelata tuomiot sattuivat osumaan toiselle jengille kaikki. Aika paljon oli kahvaa eilen Kärppien oman alueen pelissä mukana, mutta pilli ei vaan soi.
Bluesille erittäin iso peukku siitä miten ottivat pelin haltuun Miettisen jäähyn päätyttyä. 3 omiin kahteen minuuttiin, mutta jäähyn päätyttyä homma oli niin hyvin hallussa kuin se voi olla yhden maalin johdossa ja reilu kymppi jäljellä. Tän nykyisen jengin ero vaikkapa viime vuotiseen on se, että jos sinne 3 erään lähdetään johdossa niin se pidetään ja sitä lisätään. SaiPa 2-1 > 5-1, KalPa 2-1 > 5-2, IFK 1-0 > 2-0). Eilen 3-0 > 4-0 ja lopputulos olisi tosiaan ollut jotain muuta ilman yksittäisen pelaajan tötöilyä kuin 4-3, mutta silti voitettiin.
Loistava peli viidellä pakilla pelattuna. Yhtään epäonnistujaa en keksi eilen. Niin ja se Ramstedt on kyllä maaginen. Hohhoijaa millä tasolla mies pelaa.