To 27.10.2022 JYP - Pelicans

  • 13 550
  • 515

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hirveitä virheitä puolustamisessa + maalipaikkojen tuhlaaminen ja sitten lopetettiin pelaaminen -> Pelicans tulee tasoihin. Ymmärrän kyllä, että joillekin merkitsee vain se miten JYP pelaa mut valitettavasti hyvästä pelistä ei itsessään jaeta pisteitä. Kelpaako perusteluksi? Tuskin.

Ja kyllä mua ärsyttää tuo kuinka vain sillä miten JYP pelaa on väliä joillekin, koska ”prosessi”…
No nyt on fiksu viesti!
Itse olen vähän erimieltä tuosta, että tuli hirveitä virheitä puolustamisessa lukuunottamatta tuossa pelin loppupuoliskolla, kun iski se paniikki.
Olet oikeassa, että maalintekopaikat pitää käyttää paremmin, mutta kaverin veskari oli kyllä myös loistava. Siellä on aina kaksi jengiä jäällä ja koitan itse löytää aina positiivista.

Nuorena miehenä olin itse aikamoinen negailija ja tuo posin tuominen elämään on parantanut elämänlaatua älyttömästi.
Suosittelen omasta kokemusta sulle samaa!
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Bartosak ja onnetar kyllä pitivät Pelsun pelissä tänään. 50 minuuttia ja Pelicansilla ei käytännössä ollut yhtään maalipaikkaa tai hallittua alueelletuontia. Peli olisi voinut olla jo toisessa erässä 5-0. Harmillinen pistemenetys, mutta joukkue osoitti vahvuutensa voittamalla silti!
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Nyt vasta näin pelin, ja olipas kyllä JYPiltä vahva esitys. Lopun sulaminen taas kun vedetään kilpparit päälle, mutta voitto sentään. Laurikaiselta myös aika huikea peli, eikä maalit kyllä hänen piikkiin mitenkään mene, vaikka eka maali näyttikin helpolta, ei vain maskin takaa nähnyt syöttöä lainkaan.

Tevesiltä myös kova matsi! Maistuva voitto!
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JYPin kenttäpelaajat on Laurikaiselle bissen velkaa tosta viime sekuntien pelastuksesta Roineen vetoon. Teitä ei hirveesti nyt hymyilyttäis jos tämä ilta olis päättynyt nollaan pisteeseen.

Ja Pelicansin pelurit on korillisen velkaa Bartosakille.
No ei siinä, sitkeä joukkue kun tuollakin pelillä pisteen onnistuivat lopulta raapimaan - ja melkein täydet pisteetkin. Erinomainen maalivahti tarjoaa joukkueellensa mahdollisuuden voittoon illasta toiseen ja ei ihme että Pelicans noinkin korkealta löytyy sarjataulukosta.

JYP on viime pelien perusteella saanut selvästi tiivistettyä puolustuspeliä ja jopa alivoimaa. ”Liigan top5 hyökkäys” taas tuhlaili tänään(kin) oikein urakalla. Onneksi Pletseriltä tuli eikauttailmanmaalia -suoritus.
 

manageri6969

Jäsen
Suosikkijoukkue
Osaavat Jääkiekko-organisaatiot, Jypinkylä
Hyvä vääntö kaikkiaan, mutta pakko on kehaista Pelsu puolelle teidän pääkäskijää ja Tommin aitoutta sanoa asiat.
Sitten se kehittämiskohde Jypin puolelta, Kemelin voisi heittää harjoittelemaan hetkeksi, oli heikoin lenkki aivan ylivoimaisesti tänään. Saattaisi auttaa ja tuoda kaverin takaisin, jossa miinuskulmasta voi syöttää, ei ampua
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jaa tänään ei ollutkaan JYP-Pelicans vaan JYP-Bartosak. Huikee maalivahti, edessä oleva joukkue voi olla umpisurkea 55min kun maalivahti on noin loistava, kateeks käy.

No iloinen voitosta totta kai, niitä ei liikaa JYPille ole viime vuosina tullu mut kyllä vähän syö silti ku pelin ois pitäny päättyy jotain 5-0 tai 5-1.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Mainio voitto vaikka Pelsut saikin pisteen.

Miksi muuten Laurikaisen päälle ajamisesta leikkaamisella ei tullut mitään jäähyä? Saako hyökkääjä siis lanata vastustajan maalivahdin polvien korkeudelta ihan tuosta vaan? Erikoinen tilanne, ja ehkä tuohon joku lieventävä asianhaara tms. lähetyksessä löydettiin, mutta muistaakseni maalivahtiin törmäämisestä on joskus pili soinut.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täytyy kyl muutenkin itkeä vähän et 3-4 selkeää rikettä jäi Pelsulle viheltämättä 3. erässä JYPin johtaessa. Nauratti Liivikin kommentti et haiskahtaa siltä et seuraava jäähy tulee JYPille. Ihan helvetin ärsyttävää tällainen pelien tasottaminen eli häviöllä olevan joukkueen suosiminen.
 

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
On huikea huomata kuinka erilaisten silmälasien läpi sama peli voi näyttäytyä niin erilaisena.

Sinällään mitään ottamatta pois tekemiseltä, niin Jyppi roikkui ja otti vauhdin pois mailalla. Eka maali syntyi poikkarin annon jälkeen ja jatkoajalla ennen maalia oli toisessa päässä tyylipuhdas kamppi, johon ei reagoitu. Noissa räikeimmät meidän kannalta. Nykyään kun joku sanoo kamppailuvaade pelissä, niin tulkitsen sen kreikkalaisroomalaiseksi painiksi luistimilla.

En ole varma mitä tarkoitat viheltämättömillä jäähyillä, mutta jos viittaat noihin kahteen "korkeaan mailaan" -vaikka kypärään osuisikin - niin niistä ei automaattisesti tule jäähyä. Näissäkin tapauksissa maila ohjautui Jypin oman pelaajan edesauttamana.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Näissäkin tapauksissa maila ohjautui Jypin oman pelaajan edesauttamana.

Sen verran on korjattava, että vain toisessa, mutta toki kummassakin se maila meni Pelsu pelaajan mailan nostosta lärviin. Makuasia sitten kuinka pois otetaan, veikkaan jos olisi olleet toisin päin, niin kommenttisi olisivat päinvastaisia täällä.

Mitä tulee sitten mailalla pelaamiseen, se on nykypäivän liigassa arkipäivää ja tässäkin pelissä molempien joukkueiden pelin rakenteen osa. Siitä en marise kumminkaan päin, mutta jos vertaa änäri peliin, niin aika erilaista on meneminen siellä päin peleissä, sen mitä olen katsoa jaksanut. Vanha ukko nukkuu öisin, niin koko ajan ei jaksa.

Mihin itse toivoisin rotia, on nämä kiinnipitämiset ja estämiset, jotka on mun silmin livenneet tuomarien käsistä tän syksyn myötä liikaa. Esim. Kemell tosiaan ansaitsi jäähynsä, mutta kovin räikeä pelsu estäminen meni eka erässä läpi aiemmin siinä keskialueella, jos pelaaja ottaa ohi yrittävän noin räikeästi käsin kiinni, ettei kiekon perään pääse, niin jäähy siitä kuuluisi aina.

Tulkintasi kreikkalaisroomalaisesta ei ole lainkaan huono ja siihen oikeastaan ohjaa tämä meidän pelin identiteetti ja kuka niistä jotenkin kykenee sen edun itselleen kampeamaan on pisteissä vahvoilla, se on meidän peliä. Itse en kovin jaksa enää jupista sen suuremmin siitä kuka hyötyy mistäkin teoista enemmän, kun ainahan se oma kärsii ja vastustaja hyötyy, lukeepa keiden otteluseurantoja tahansa, eli nämä vaan muuttuu retoriseksi röyhtäilyksi kuin konsanaan apinat puussa mussuttaessaan papaijoja, ilman mitään tarkoittavaa sisältöä.

Hyvän pelin joukkueet lopulta tarjosivat ja JYP kannattajana tuntuu hienolta nousta seurojen joukkoon, jossa hyviä pelejä tarjotaan.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Norja vs Tshekki
  • 13.00
  • 9.00
  • 1.13
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös