To 25.1.2007 KooVee-KooKoo

• 2 781
  • 31

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Fordél kirjoitti:
Mielestäni Heinonen piti paikoin jopa joukkuetta pystyssä kun puolustus möhli kerta toisensa jälkeen. Toki kuusi maalia ei ole kovin mairitteleva luku, mutta en kyllä itse laittaisi niistä juuri yhtään Hermon piikkiin.

Puolustaminenhan alkaa koko viisikon puolustamisella, kun vastustajalla on kiekko. Miten KooKoon hyökkääjät pelasivat oman osuutensa puolustuspelistä? Hyvin usein, kun moititaan puolustajia, niin hyökkääjien vastuulla olevat vastapuolen pelaajat iskevät maaleja. Koko viisikon tarkka puolustuspelaaminen on avainsana tiellä voittoihin.

Fordél

Jäsen
siffa kirjoitti:
Puolustaminenhan alkaa koko viisikon puolustamisella, kun vastustajalla on kiekko. Miten KooKoon hyökkääjät pelasivat oman osuutensa puolustuspelistä? Hyvin usein, kun moititaan puolustajia, niin hyökkääjien vastuulla olevat vastapuolen pelaajat iskevät maaleja. Koko viisikon tarkka puolustuspelaaminen on avainsana tiellä voittoihin.

Tottakai ja kyllä kunniansa saa kuulla ensisijaisesti koko joukkue, jonka asenne puolustuspelaamista kohtaan lopahti Skytän 0-4 maalin jälkeen. Pakit eivät hoitaneet maalineduspeliä ja tukivat hyökkäyksiä paikoin liian innokkaasti, jonka myötä esim. ensimmäisen parin minuutin aikana KOO-VEE pääsi kaksi kertaa kahdella yhtä vastaan. Onneksi Heinonen kesti. Hyökkääjät taas eivät paljoa apua tarjoilleet ja olivat usein kuin seisovilla jaloilla ja helppoja pujottelukeppejä. Lisäksi ylimielinen asenne kostautui monena kiekonmenetyksenä.

Kaiken kaikkiaan laittaisin koko homman joukkueen löysän asenteen piikkiin. Niin pakit kuin hyökkääjät tuudittautui selvään johtoasemaan, jolloin ne perusjutut jäi hoitamatta. KOO-VEE sen sijaan pelasi paljon näyremmin ja ansaisti pisteet hienolla taistelulla.

Hescu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Leijonat
Pitää nyt Fordélin raportoinnin jälkeen vähän ottaa takaisin Heinosen kohdistunutta kritiikkiä, sillä ilmeisesti mies oli tehnyt myös tärkeitä torjuntoja mutta puolustukselta ei herunut apuja. Ei ole sitten ilmeisesti Virkkikään tuonut KooKoon peliin sitä kaivattua kovuutta maalin eteen.

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ice Hockey kirjoitti:
Jos maalivahti päästää 6 maalia, joista osa täysin molarin maaleja ja pomputtaa kiekkoja eteensä yms. Niin mun mielipide on päinvastainen, kuin ok. Aika heikosti pelasi kaveri, mutta jos se tollaista on ollut koko kauden niin millaista se on, kun Heinonen huonosti pelaa?

Tätä peliä en nähnyt, mutta yleisesti ottaen Heinosen peli näyttää aina yhtä kaamealta. Joskus puolustus on hereillä, joskus vastustajat eivät vaan osu tyhjäänkään maaliin, toisinaan Heinonen onnistuu torjumaan vielä ne kaksi jättämäänsä rebound-kiekkoa. Näyttävää ja tavallaan viihdyttäväähän Heinosen peli kyllä on ja monelle tämä suoritustaso näyttää riittävän. Itse näen Heinosen suoritukset usein hyvin eri tavalla Fordél.

4-0 tilanteessa olevaa peliä ei kuitenkaan hävitä maalivahtipeliin olettaen että siellä oli vielä toinen pelikuntoinen maalivahti penkillä(?). Maalivahdin voi vaihtaa myös kesken pelin. Jokipojat-peli hävittiin Heinosen torjuntatyyliin. Tässäkin pelissä olisi voinut maalivahdinvaihto auttaa.

Fordél

Jäsen
VTVH kirjoitti:
Tätä peliä en nähnyt, mutta yleisesti ottaen Heinosen peli näyttää aina yhtä kaamealta. Joskus puolustus on hereillä, joskus vastustajat eivät vaan osu tyhjäänkään maaliin, toisinaan Heinonen onnistuu torjumaan vielä ne kaksi jättämäänsä rebound-kiekkoa. Näyttävää ja tavallaan viihdyttäväähän Heinosen peli kyllä on ja monelle tämä suoritustaso näyttää riittävän. Itse näen Heinosen suoritukset usein hyvin eri tavalla Fordél.

4-0 tilanteessa olevaa peliä ei kuitenkaan hävitä maalivahtipeliin olettaen että siellä oli vielä toinen pelikuntoinen maalivahti penkillä(?). Maalivahdin voi vaihtaa myös kesken pelin. Jokipojat-peli hävittiin Heinosen torjuntatyyliin. Tässäkin pelissä olisi voinut maalivahdinvaihto auttaa.

Heh, saisinko selvennystä vielä tähän eli kuulut siis itse Heinosen faneihin, jos näe miehen suoritukset eri tavalla kun meikäläinen? Itse en kuulu nimittäin millään tavalla Hermon faneihin, sillä hänen sätkynukkemainen torjuntatyyli ei ainakaan luo varmuutta pakistoon. Kyseessä oikeastaan aivan vääränlainen molke KooKoo pakistolle, joka kaipaisi Suomalaisen tyylista varmaa torjujaa. KOO-VEE -pelissä ei kuitenkaan mielestäni todellakaan kaaduttu maalivahtipeliin ja silloin on turha Heinosen niskaan kaataa ylimääräistä scheissea.

Ice Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Fordél kirjoitti:
Saisnko vielä selvennykseksi, että mitkä maalit oli molarin maaleja?

Mielestäni Heinonen piti paikoin jopa joukkuetta pystyssä kun puolustus möhli kerta toisensa jälkeen. Toki kuusi maalia ei ole kovin mairitteleva luku, mutta en kyllä itse laittaisi niistä juuri yhtään Hermon piikkiin.

Esimerkiksi 3-4 kavennus maali ja ja..6-4 voittomaalinkin olisi Heinonen pystynyt sulkemaan eikä pomputtelemaan. No noi esimerkiksi. Olihan siinä Heinoselta muutama hyvä torjuntakin, mutta muuten eika heikosti meni.

Ja selvennetään nyt kuitenkin, että en ole syyttänyt Heinosta häviöstä, vaan puolustusta suurimmaksi osaksi, mutta en kyllä menisi sanomaan, että Heinonen olisi KooKoota kovin kummoisesti pystyssä pitänyt tässä ottelussa.

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Fordél kirjoitti:
Heh, saisinko selvennystä vielä tähän eli kuulut siis itse Heinosen faneihin, jos näe miehen suoritukset eri tavalla kun meikäläinen? Itse en kuulu nimittäin millään tavalla Hermon faneihin, sillä hänen sätkynukkemainen torjuntatyyli ei ainakaan luo varmuutta pakistoon. Kyseessä oikeastaan aivan vääränlainen molke KooKoo pakistolle, joka kaipaisi Suomalaisen tyylista varmaa torjujaa. KOO-VEE -pelissä ei kuitenkaan mielestäni todellakaan kaaduttu maalivahtipeliin ja silloin on turha Heinosen niskaan kaataa ylimääräistä scheissea.

Heh... anteeksi tästä. Olematon taustatyö toi taas huonon tuloksen ja kyllä, pitäisi käydä vanhoja ketjuja läpi ennen kuin alkaa huutelemaan. Yllättävän usein saa kuitenkin lukea jatkoajasta ja esim. Kouvolan Sanomista Heinosen pelanneen hyvän pelin vaikka omat silmät ovat kertoneet paikan päällä aivan muuta. Kenenköhän kirjoituksille tässä on sitten tullut naureskeltua...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy