To 24.2.2011 Jokerit - Ilves

  • 16 754
  • 67

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Täytyy myöntää, että alkaa meikäläiseltä usko loppua tuohon jengiin. Bluesia vastaan jatkuvasti painostusta ja takkiin tulee. Ilves oli jyrän alla etenkin ekan erän eilen, loppu oli sitten taas tuskaista. Eilen ei ollut mielestäni edes oikein kunnon taisteluakaan. Lahti jaksaa raataa, Kerälän peli eilen jo parempaa, samoin kun Pulkkisen. Puolustus tuuliajolla ja isoa osaa porukkaa ei näyttänyt edes pahemmin kiinnostavan.
 

Takkuturkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalervo Kummola
Ilveksen kaltaiset jengit pitäisi pyyhkäistä nopeasti alta pois ja vielä sillä tavalla ettei ole mitään mahdollisuutta häviöön.

Pitäisi ja pitäisi. Ymmärrän, että viestisi on kirjoitettu suuren vitutuksen vallassa, mutta kyllä totuus on se, että mitä pitemmälle kevättä kohti mennään niin sitä vähemmän tän hetken Jokereiden kaltaisilla jengeillä on mahdollisuuksia tän hetken Ilveksen kaltaisia jengejä vastaan. Tai toisaalta - eihän tässä edes ole mistään kevään ilmiöstä kyse, Ilveshän niisti tasaisesti koko runkosarjan alusta loppuun Jokereita.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
No kaikki Jokereiden suomalaiset pakit ovat Jokerikasvatteja

Tällä viitataan lähinnä meidän omaan mennäkautisiin joukkueisiin, jossa kolmos- neloskentän jyrinä painoi muualta hankittuja "turojärvisiä"

Paras olisi, että noi hylätään kaikki tai sitten hyväksytään.

Samaa mieltä, nyt tuo luistinmaalisääntö on liian tulkinnanvarainen, kun katellaan potkuliikettä jne. Jos kimpoaa, ok, mutta jos ohjaa, niin ei, olis selkeä raja. Nyt sitten ihmetellään luistimen nostoa ja potkuliikettä ym. tulkinnanvaraisia asioita. Jos ohjaat maalin luistimella, niin ei hyväksytä, piste. Jos nyt sattuu kimpoamaan maalinedusruuhkassa, niin ok. Nämä olis aika helppo erottaa toisistaan.

Anttilan heräileminen lupailee hyvää kevättä ajatellen. Tekee tilaa ”pikkumiehille” käyttää taitoelementtiä. Bueno
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Loistava peli Ilvekseltä. Alkuun annettiin vastustajan väsyttää itsensä ja odotettiin rauhassa hämäläiseen tyyliin omaa aikaa. Lopussa sitten muutama näyttävä maali pujottelukeppien välistä ja pisteet kotio.

Raipe!
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Edmonton
Ilveksen kaltaiset jengit pitäisi pyyhkäistä nopeasti alta pois ja vielä sillä tavalla ettei ole mitään mahdollisuutta häviöön.

Tulisipa jo ensi kausi (taas) niin ei tarvitsisi katsoa tuota Virmasen paskaa perintöä minkä korvaamiseen törsättiin ehkä liian aikaisin rahaa.

e. ainiin, AJ taklasi Anttilan kerran melko hienosti


Jep jep. Tuohon ekaan värssyyn olisi sopinut se tuttu "pelattiin kauden heikoin peli tänään Ilvestä vastaan", mutta olettehan tye totuuden nimissä vielä eilistäkin heikompia tällä kaudella olleet - monestikin.

Jokeri-kannattajan en välttämättä asettaisi suuria odotuksia ja fantasioita SEURAAVALLE kaudelle. Johan niitä saman nimisiä kausia on ollut...ööö...no kohta kymmenen.

Kyllä se AJ:kin vielä jossain onnistuu. Kun on tarpeeksi hidas, niin jää väkisin muiden eteen.


Ilvekseltä perhanan hieno nousu taas kerran. Ratkaisijoita alkoi löytymään laajemmalta rintamalta pakon edessä, kun ykkönen oli sivussa. Rutiinin puute vienee suurimmat mahdollisuudet menestyä tosipelien alkaessa, mutta näin hienon runkosarjan läpi vetäminen kertoo paljon tuon nuoren Ilves-lauman potentiaalista.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eikös ykköskentästä kuitenkin Niinimäki ja Marjamäki pelannut eilen?

Eilen oli juu, mutta tuo laajempi ratkaisijajoukko alkoi muodostua jo edellisissä peleissä ja mm. Rajala-Rask-Anttila, sekä Korhonen-Määttänen-Sointu alkoi saamaan tulosta.

Katsoin tuota laukaisukarttaa juuri ja siinä oli mielenkiintoisia lukuja:

- pelaajien torjunnat Ilves 7, Jokerit 1
- ohi maalin Ilves 10, Jokerit 25

Tuon lisäksi n. 40% Jokerien laukauksista tuli tuolta "viivalta" ja kun on tunnettua, että heillä on yhtä kehnot pyssyt viivalla kuin meilläkin, niin ei ole kauhean järkevää toimintaa.
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Edmonton
Eilen oli juu, mutta tuo laajempi ratkaisijajoukko alkoi muodostua jo edellisissä peleissä ja mm. Rajala-Rask-Anttila, sekä Korhonen-Määttänen-Sointu alkoi saamaan tulosta.

Tätä juurikin tarkoitin edellä. Eli kun ykkönen joutui kokonaisuudessaan sivuun, piti muiden nostaa profiiliaan. Ja kappas, meillä onkin kaksi ratkaisuihin kykenevää ketjua lisää. No, eihän se ihan noin nyt mene, mutta kuitenkin siihen suuntaan. Anttila ja Määttänen kokeneina míehinä ovat nostaneet profiiliaan ja siinä samalla hilanneet Rajalan ja Soinnun otteita ylöspäin.


Edit. Myttynen --> Sointu
 
Viimeksi muokattu:

Bronco

Jäsen
Alkaa vähitellen nämä Loktevin ja Nixu89:n jutut jo ottaa päähän saman joukkueen kannattajaakin. Väitätkö ihan tosissaan että kauden alussa oltiin kenenkään veikkauksissa sijoilla 10-6?

Tätä muistuttelua on kieltämättä toteutettu tyylitajuttomasti sekä alkukauden aikana että nyt. Se ärsyttää välillä meikäläistäkin.

Loktev on kuitenkin todella hieno esimerkki kannattajasta, jollaisia Ilves tarvitsee varsinkin fanikatsomon lehtereille paljon enemmän. Hän on uskonut tämän jengin mahdollisuuksiin alusta alkaen. Loktev on itse asiassa ollut niin lojaali, että se vetää vertoja jo Ville Korhosellekin. Hänellä jos jollakin on oikeus nauttia joukkueen yllättävästä menestyksestä sekä omien ennustuksien toteutumisesta. Nuori Ilves tarvitsee tällaista luottamusta. Kiitos Loktev.

Rauta85:n kysymykseen on vielä pakko vastata, että ainakin itse ennustin Ilveksen pystyvän yhdeksänteen sijaan runkosarjassa ja että Pelicansista tulee liigajumbo. Nämä veikkaukset kirjoitin tosissani vailla huumoria tai yltiöoptimismia. Aion myös kaivaa nämä viestit esiin mikäli edellä mainitut kohdat toteutuvat ja olla helvetin tyytyväinen itseeni viiden minuutin ajan. En kuitenkaan pistä vastaan, mikäli ennustukseni menee mönkään ja Ilves yltää runkkarissa vielä korkeammalle...

Itse otteluun palaan vielä erikseen myöhemmin tänään.

EDIT: Ei mulla ole mitään pätemisen aihetta itse matsista. Oon samaa mieltä hyvästä tuomarilinjasta. Kolmannen erän maali-iloittelu pyyhkäisi kaikki tuskaiset analyysit syvälle takaraivoon, varsinkin kun maalailua sai kyylätä hyvässä seurassa. Kiitos HeGe41 & co. onnistuneesta illasta!
 
Viimeksi muokattu:

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kiitos vaan, Kapteeni Koivu!
Kyllä minä sain ennen sarjan alkua kirjoituksistani todella kovaa kritiikkiä, mutta uskoni Ilvekseen on ollut koko kauden vahva. Katson todella olevani oikeutettu hiukan palauttamaan "loanheittäjien" mieliin mitä he ovat Ilveksestä (ja minusta itsestäni) kirjoittaneet!
Terveisiä vaan fanikatsomoon. Hyvin te siellä kannustatte! Olisipa B1-katsomon parhailla paikoillakin samanlaista ettei tarvitsisi yksin pitää ääntä!

On vain yksi - Tampereen Ilves!
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Eihän kukaan kai odottanutkaan kaudelta muuta kuin 14. sijan välttämistä! Tavoitteet ovat parin-kolmen vuoden päässä!

Tuon siis kirjoitettu 17.9.2010

Kyllä minä sain ennen sarjan alkua kirjoituksistani todella kovaa kritiikkiä, mutta uskoni Ilvekseen on ollut koko kauden vahva. Katson todella olevani oikeutettu hiukan palauttamaan "loanheittäjien" mieliin mitä he ovat Ilveksestä (ja minusta itsestäni) kirjoittaneet!

Lihavointi tekemäni.

Ei kai tässä muuta. Jos vahva usko Ilvekseen tarkoittaa 14. sijan välttämistä, niin tällä logiikalla lähes jokaisella Ilves-fanilla on ollut vahva usko omiinsa koko kauden.
 

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllä sitä sontaa tuli minun niskaani myös Ilves-faneilta!
Ei se minua kuitenkan häirinnyt. Johtuu kai siitä että pääni paleltui aikoinaan jo Koulukadun katsomossa!
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vaikka ei kuulu suoraan tähän otsikkoon, niin pitää kaivella omiakin mietteitä kauden alulta, eli lokakuun alusta (alla oleva lainaus). Oma kirjoitukseni on siis vastaus sen hetkiseen keskusteluun tästä luottamuksesta joukkueeseen ja itse arvostan niitä kirjoittajia jotka jaksoivat luottaa joukkueeseen jo silloin. Itse koen olevani Ilveksen kannattaja, enkä fani. Siinä on mielestäni olennainen ero.

se7en kirjoitti:
Eikä tämä ole muutenkaan oikea paikka "mitäminäsanoin"-keskustelulle, koska käsittääkseni Ilves-fanien keskuudessa on ihan hyvä luotto porukkaan ollut. Toki realiteetit ymmärtäen, mutta silti.


Käsityksesi on ainakin palstakirjoittajien osalta melko väärä. Kyllä suuri osa Ilveksen foorumille kirjoittavista mollasi joukkueen ja sen rakentamisen täysin ennen kauden alkua ja pitivät karsintojen välttämistä tämän kauden parhaana mahdollisena saavutuksena.

Mutta itse asiaan. Tämän kauden Ilveksessä on monellakin rintamalla havaittavissa myönteisiä asioita. Melko luotettavien tietojen mukaan omistuspohjaan on tulossa muutoksia ja hallituksessa niitä on jo saatukin. Suunta on oikea, vaikka monen mielestä liian verkkainen. Vuoden vaihteessa olemme tälläkin sektorilla varmaan viisaampia.

Joukkueen kokoamisessa on pienet määrärahat huomioon ottaen onnistuttu hienosti. Joukkueesta ei tunnu löytyvän vapaamatkustajia, vaan kaikki tekevät töitä joukkueen eteen.Nimettömät hankinnat ovat kaikki ylittäneet odotukset.

Erityisen iloinen olen siitä, että meidän omat nuoret pelaajat ovat vastanneet haasteeseen hienosti. Välillä viime vuosina on tuntunut, että omissa hyvissä nuorissa on liikaa pullamössösukupolvea, jotka eivä kykene taistelemaan siitä pelipaikastaan. Nyt moni nuori on kuitenkin kasvattanut kovalla työllä ja oikealla asenteella peliaikaansa ja rooliansa koko ajan. Suuri kiitos tästä toki kuuluu valmennukselle, joka on rohkaissut pelaajia tekemään luovia ratkaisuja, vaikka välillä niissä kävisi huonostikkin.

Kausi on kuitenkin vasta aluillaan ja kymmenen joukkoonkin pääsemisen eteen on tehtävä paljon töitä. Minä kuitenkin uskon, että se työnteon henki mikä nyt on, myös jatkuu.
 

Noma

Jäsen
Tuon lisäksi n. 40% Jokerien laukauksista tuli tuolta "viivalta" ja kun on tunnettua, että heillä on yhtä kehnot pyssyt viivalla kuin meilläkin, niin ei ole kauhean järkevää toimintaa.

No on tässä sentään jonkin verran eroa Ilveksen ja Jokerien puolustuksissa. Ilveksen pakit ovat tehneet tällä kaudella 33 maalia - eniten koko SM-liigasta, kun taas jokeripakit ovat heiluttaneet verkkoa 9 kertaa - vähiten koko SM-liigasta.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Philadelphia Flyers
No on tässä sentään jonkin verran eroa Ilveksen ja Jokerien puolustuksissa. Ilveksen pakit ovat tehneet tällä kaudella 33 maalia - eniten koko SM-liigasta, kun taas jokeripakit ovat heiluttaneet verkkoa 9 kertaa - vähiten koko SM-liigasta.

Suurin osa noista vedoistahan on heittoja maalille joista sitten haetaan ohjauksia/riparaita. Tosin samaan hengenvetoon voi ihmetellä miten yksikään Erosen yhdeksästä vedosta ei ole päätynyt maalille! Ja älkääs nytten onhan meillä Ossi, joka on jo tuplannut maaliennätyksensä!

Edit. Näköjään Ossi vain jakaakin sm-liigan maaliennätystään.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
No on tässä sentään jonkin verran eroa Ilveksen ja Jokerien puolustuksissa. Ilveksen pakit ovat tehneet tällä kaudella 33 maalia - eniten koko SM-liigasta, kun taas jokeripakit ovat heiluttaneet verkkoa 9 kertaa - vähiten koko SM-liigasta.
En vähättelekään Ilveksen puolustajien maalimäärää (tai muuta pelaamista), vaan nostin esiin sen asian, ettei meillä ole viivalla mitään pyssyä. Esimerkiksi tässä pelissä Glen teki maalinsa sieltä maalin edestä oikea-aikaisella nousulla. Meillä on siis oivallettu, että jos ei ole sitä tulivoimaa viivalle, niin ei roiskita sieltä turhanpäiten. Sen sijaan Jokereissa ei tuota ole oivallettu, vaan jatketaan sitä turhaa roiskimista viivalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös