Vaikka ei kuulu suoraan tähän otsikkoon, niin pitää kaivella omiakin mietteitä kauden alulta, eli lokakuun alusta (alla oleva lainaus). Oma kirjoitukseni on siis vastaus sen hetkiseen keskusteluun tästä luottamuksesta joukkueeseen ja itse arvostan niitä kirjoittajia jotka jaksoivat luottaa joukkueeseen jo silloin. Itse koen olevani Ilveksen kannattaja, enkä fani. Siinä on mielestäni olennainen ero.
se7en kirjoitti:
Eikä tämä ole muutenkaan oikea paikka "mitäminäsanoin"-keskustelulle, koska käsittääkseni Ilves-fanien keskuudessa on ihan hyvä luotto porukkaan ollut. Toki realiteetit ymmärtäen, mutta silti.
Käsityksesi on ainakin palstakirjoittajien osalta melko väärä. Kyllä suuri osa Ilveksen foorumille kirjoittavista mollasi joukkueen ja sen rakentamisen täysin ennen kauden alkua ja pitivät karsintojen välttämistä tämän kauden parhaana mahdollisena saavutuksena.
Mutta itse asiaan. Tämän kauden Ilveksessä on monellakin rintamalla havaittavissa myönteisiä asioita. Melko luotettavien tietojen mukaan omistuspohjaan on tulossa muutoksia ja hallituksessa niitä on jo saatukin. Suunta on oikea, vaikka monen mielestä liian verkkainen. Vuoden vaihteessa olemme tälläkin sektorilla varmaan viisaampia.
Joukkueen kokoamisessa on pienet määrärahat huomioon ottaen onnistuttu hienosti. Joukkueesta ei tunnu löytyvän vapaamatkustajia, vaan kaikki tekevät töitä joukkueen eteen.Nimettömät hankinnat ovat kaikki ylittäneet odotukset.
Erityisen iloinen olen siitä, että meidän omat nuoret pelaajat ovat vastanneet haasteeseen hienosti. Välillä viime vuosina on tuntunut, että omissa hyvissä nuorissa on liikaa pullamössösukupolvea, jotka eivä kykene taistelemaan siitä pelipaikastaan. Nyt moni nuori on kuitenkin kasvattanut kovalla työllä ja oikealla asenteella peliaikaansa ja rooliansa koko ajan. Suuri kiitos tästä toki kuuluu valmennukselle, joka on rohkaissut pelaajia tekemään luovia ratkaisuja, vaikka välillä niissä kävisi huonostikkin.
Kausi on kuitenkin vasta aluillaan ja kymmenen joukkoonkin pääsemisen eteen on tehtävä paljon töitä. Minä kuitenkin uskon, että se työnteon henki mikä nyt on, myös jatkuu.