To 23.2.2012 KalPa - TPS

  • 8 317
  • 30
Suosikkijoukkue
KalPa
Kuopiossa vastakkain isä ja poika. Poika on vienyt kohtaamiset tällä kaudella aika selkeästi mutta pojan poppoon vire on viime aikoina ollut huolestuttavan heikkoa. Sinänsä pelissä on ollut jo parempia viitteitä tulevasta mutta järkyttävät henkilökohtaiset virheet ovat rankaisseet sitten lopulta pisteitä muille.

Kotijoukkue KalPa tänään:
Maalilla
Juha Toivonen

1. Jokinen - Ikonen - Junnila (vapise Tero!)
Glenn - Kauppinen

2. Kiiskinen - Miettinen - Hentunen
Kukkonen - Masuhr

3. Salminen - Rissanen - Kerman
Timonen - Koistinen

4. Pakarinen - Riekkinen - Saarinen

Luukkua aukoo
Koskinen (Tuskin onnistuu tuossakaan)

En edes tiedä ketä poissa, ainakin Kapanen, Kuparinen, Lannon, Laurila nyt äkkisiltään.
 

Axroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, S.Koivu
TPS yrittää pisteitä seuraavalla kokoonpanolla (SM-liiga.fi):

1. kenttä
Vahalahti - Mikus - Birner
Mojzis - Scalzo

2. kenttä
Tuomainen - Plihal - Anttila
Seppänen - Hirvonen

3. kenttä
Hattunen - Virtala - Suominen
Vittasmäki - Palmroth

4. kenttä
Kulmala - Laakso - Laine

Maalissa
Ortio
(Schwarz)

Muutoksia siis ainoastaan yksi, kun Laine korvaa Lehkosen.

Hieman masokistinen olo tässä alkaa TPS-fanille tulla. Materiaalin puolesta homma näyttää melkoisen hyvältä. Sen sijaan kentällä peliotteet ovat jotain ihan muuta, eikä maalintekoa taida tuosta porukasta osata kuin Mikus ja Hattunen.

Playoffeihin jos mieli tekee, niin pisteitä on pakko tulla. Usko alkaa olla pikkuhiljaa tällä fanilla loppu, niin synkeää tämä on ollut.

Ei kait tässä sen enempiä horinoita edes viitsi, TPS:llä sama teema kuin 20 peliä ennenkin - tehkää paikoista maali.

Ainiin, lisäjännitystä tarjoaa varmasti mielenkiintoiset puhaltelut; tuomarina tänään: Tom "tom tom" Laaksonen.

TPS laukoo taas neljä-viisi kertaa enemmän, KalPa tekee 5 minuuttiin 3 häkkiä ja voittaa 5-1.
 

Akuma82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, VG-62
Vaikea on uskoa, että tähän ketjuun montakaan positiivista viestiä tulee TPS -kannattajilta.

Joukkue kyntää syvällä ja kovaa ollaan sarjataulukossa tultu alas.

Kyllä minä tämänkin matsin katson. Ainakin siihen saakka, että KalPa kohtaa 3-0..
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Toivotaan, että TPS tänään edes taistelisi. Ensimmäinen erä olisi tärkeää pitää 0-0 tai vaikka johtaa.. Ei saa repsahtaa Ässät ottelun tapaan, heti 0-3..

Vaikka peli on ollut huonoa, on siinä näkynyt piristymisen piirteitäkin. Miten
esim. Ässät ottelun 0-3 nousu 2-3 osoitti, vielä kun Tuomaisen maali tuli alivoimalla.

Toivottavasti nyt edes muutama piste tulisi. Se tietenkin vaatii Ortion loisto iltaa ja tiivistä puolustuspeliä.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Katkeran Blues tappion ja SS:n tietojen mukaan KalPa tänään:

Kapanen-Ikonen-Junnila
Kiiskinen-Miettinen-Hentunen
Salminen-Rissanen-Kerman
Pakarinen-Riekkinen-Saarinen

Glenn-Kauppinen
Kukkonen-Masuhr
Koistinen-Timonen

Toivonen

Brent Sapergia, katotaan onko ykkösessä Jokinen vai Kapanen. ;) Jos on loukkaantuneena niin sitten tosiaan Jokinen.

Tänään sitten Tepsi nurin, pakko!
 
Suosikkijoukkue
KalPa

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Menen paikan päälle eli tappio on pommivarma juttu vieraille, olisi kyllä ilmankin meikäläisen läsnäoloa.

Tammikuussa TPS pelasi pääasiassa hyvin ja hallitsi pelejä mutta helmikuussa on ollut toinen ääni kellossa. Nyt on pelattu kauttaaltaan hiukan heikommin joka ei sinänsä ole vaikuttanut tuloksiin mutta ne saamarin uskomattomat aivopierut joita nuo aikuiset miehet tekevät! Ne ovat ratkaisseet monta voittoa vastustajille.

Tänään siis tulee turpiin, mikään muu ei kiinnosta. Pitää vain mennä katsomaan kun tulee turpiin ja joukkue luovuttaa säälipaikan SaiPalle...:)
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tänään siis tulee turpiin, mikään muu ei kiinnosta. Pitää vain mennä katsomaan kun tulee turpiin ja joukkue luovuttaa säälipaikan SaiPalle...:)

Mä kärsin matsin myös telkkarista. Oikeastaan mikään ei puolla meidän voittoa tänään MUTTA:

Olen iloinen jos saadaan tehtyä kaksi maalia.
Olen iloinen jos puolustuksen selvistä virheistä KalPa ei tee kuin maalin.
Olen iloinen jos Tepsin peli-ilme on taisteleva.
Olen iloinen jos ei tule loukkaantumisia.
Olen iloinen jos ei hävitä murskalukemin.
Olen iloinen jos tuomarityöskentely on tyydyttävää.
Olen iloinen jos Mikus onnistuu maalin teossa.

Ja sitten KalPa voittaa nyhjäämisen jälkeen 4-1. Miten se menikin juuri niin...? Säälit bye bye mutta kesä on kannattajan parasta aikaa...ei voi ainakaan hävitä matseja.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
mikäs kapasella on ollut loukkaantumisen syy?
.. liigapörssiä ajatellen ..

Ei sitä ainakaan nyt kannata ottaa ja pois kannattaa vaihtaa jokatapauksessa, kun KalPa pelaa tämän illan jälkeen seuraavan kerran vasta keskiviikkona. Tai olisi kannattanut vaihtaa pois jo ennen edellistä kierrosta.


Ei varmaan Hirvonen ajatellut enää tällä kaudella pelaavansa Kuopiossa, ainakaan vastustajan paidassa.
 

Haalariosasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
KalPan loppukauden ryhtiliike olisi syytä käynnistyä tänään vaikka pahoin pelkään että se saa vielä odottaa. Toivon mukaan KalPan pelissä olisi nähtävissä tänään myös suoraviivaista maalintekemisen meininkiä kulmapörröyksen sijaan vaikka Tuokkola on tainnut niitä pitkiä hyökkäyksiä viimeaikoina nimenomaan edellyttää. Rehellisesti sanoen eipä tästä illasta tiedä yhtään mitä odottaa mutta kolmen tunnin päästä aletaan Niiralan montussa olla paljon valaistuneempiä.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
KalPan loppukauden ryhtiliike olisi syytä käynnistyä tänään vaikka pahoin pelkään että se saa vielä odottaa.

Ehkä tällaiseen synkkyyteen ei ole aihetta. Tapparaa vastaan olin luottavainen ja tänään vielä enemmän. Ei ne otteetkaan ole mitään maailmanlopun peliä olleet. Ainahan pelissä voi sattua mitä vaan, mutta eiköhän KalPa tästä pelistä 3 pistettä nappaa, kuten Tappara -pelissäkin.
 

Willis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Pallo
Molemmat, KalPa ja TPS kaipaavat pisteitä, joten yritystä pitäisi pelissä löytyä, taidankin lähteä pitkästä aikaa viikkopelissä halliin.

KalPan voittoa varmistellaan kahdella pitkävetolapulla, yhteen lappuun 20 eur ristille ja toiseen 20 eur kakkoselle. Pitäis toimia mutta jos ei niin saa edes vähän kipukorvauksia suurimpaan vitutukseen.
 

Visiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Kuopion KalPa
Tukalaa. Vaikeaa. Ahdistavaa. Hikistä.
Eli kaikki ainekset riehakkaaseen peli-ilotteluun jossa poljetaan niinettä tuntuu!
taas voiton vuoro ja runsaslukuinen paukuttelu varsinaisella peliajalla 4-3.

lisäys:: laitetaan nyt maali lisää eli 5-3 sentäs.
 
Viimeksi muokattu:

Peacemaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Vityaz Chekhov, Real Madrid
Mahtavat odotukset tästä ottelusta, kuten loppukaudestakin, kun KalPalla on heittää kehiin SM-liigan heittämällä huonoin ykkösmaalivahti JA kakkosmaalivahti.

Kohta taas mennään!
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Kuopiolaisille kun ei tunnetusti vain riitä mikään. Jokainen peli pitäisi voittaa jne. realiteetit pitäisi myös ymmärtää, kun katsoo myös tämänpäiväistä rosteria niin ei moni uskoisi tuolla johdettavan liigaa mutta niin vain johdetaan ja vielä noviisivalmentajan piiskaamana.

Noh tänään on luvassa varmasti tiukin TPS matsi mitä tällä kaudella ollaan pelattu, sen verran annetaan tasoitusta poisjäänneillä jo.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Onko Tepsiltä Salo rikki vai eikö vain mahdu pelaamaan?

Blues-matsin eka erä oli KalPalta ihan hyvää peliä, sen jälkeen kotijoukkue alkoi pelaamaan ja KalPa asettautui skeidan rooliin. Tämänkin matsin jälkeen ollaan vielä sarjakärjessä, mutta näissä peleissä se saavutettu etumatka pitäisi nyt pitää jos ei haluta tippua Kärpille/Jokereille/JYPille vai mitä jämäjengejä sieltä nyt 4-7 sijoituksia ottaakaan. KalPa voisi korkealla karvauksella ja suoraviivaisella pelillä kokeilla tänään, miten kivaa meitä vastaan pelaaminen voikaan olla.

Tulosveikkaus sata-nolla.
 

12961

Jäsen
Ja sitten KalPa voittaa nyhjäämisen jälkeen 4-1. Miten se menikin juuri niin...? Säälit bye bye mutta kesä on kannattajan parasta aikaa...ei voi ainakaan hävitä matseja.

Kyllähän tepsikannattaja joutuu taas pienen kevättauon jälkeen hikoilemaan vitutuksesta, kun Veikkausliiga alkaa.

No, pelistä en odota oikein mitään. Tepsi pelaa taas varsin kohtuullisesti, mutta puolustuspaketti aukeaa todella törkeän rumasti kymmenkunta kertaa, joista vastustaja rankaisee viidesti. Valtaosa maaleista tehdään aloituspisteiden välistä, tepsipuolustuksen ollessa sijoittunut aivan päin persettä.

Tepsiä vastaan riittää tällä hetkellä, että karvaa reipashenkisesti ja odottaa, että tepsipakit tekevät virheitä. Paketti aukeaa todella helposti.
 
Suosikkijoukkue
HC TPS, Lauri Tukonen
Kyllähän tepsikannattaja joutuu taas pienen kevättauon jälkeen hikoilemaan vitutuksesta, kun Veikkausliiga alkaa.
No en kyllä pitäisi sitä ihan täysin selviönä, että HC TPS:n kannattajat automaattisesti kannattaisivat tepsiä muissa lajeissa.
 
Viimeksi muokattu:

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Olen iloinen jos saadaan tehtyä kaksi maalia.
Olen iloinen jos puolustuksen selvistä virheistä KalPa ei tee kuin maalin.
Olen iloinen jos Tepsin peli-ilme on taisteleva.
Olen iloinen jos ei tule loukkaantumisia.
Olen iloinen jos ei hävitä murskalukemin.
Olen iloinen jos tuomarityöskentely on tyydyttävää.
Olen iloinen jos Mikus onnistuu maalin teossa.

KalPa ei tehnyt yhtään maalia meidän virheistä tai mutenkaan.
Kaksi maalia tehtiin
Tepsin peli-ilme oli todellakin taisteleva
Ei tullu loukkaantumisia.
Ei hävitty murskalukemin vaan voitettiin 0-3.
Tuomarityöskentely oli todellakin ihan ok.
Mikus ei onnistunut maalin teossa ja tämä olikin ainut asia joka toivomuslistallani kusi.

Kiitos TPS. Näin kun jatkatte niin tulevilla vastustajilla on hikinen ilta.
 

Akuma82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, VG-62
Oli kyllä TPS:ltä loistava peli!

Kiekon kanssa koomailut loistivat poissaolollaan ja jostain oli onnistuttu hankkia myös itseluottamusta siihen hyökkäyspeliin!

Ansaittu voitto ja Ortio vankisti taas asemaansa meidän ykkösveskarina. Schwarzin puolesta harmittaa, mutta kun Ortsa pelaa tuolla tasolla, niin ei häntä voi sieltä vaihtaa pois.

Kalpa oli yllättävänkin hukassa, vaikka välillä näytti myös sitä kovaa osaamistaan. Ortio ei kuitenkaan ollut tänään ohitettavissa.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Todella synkin aatoksin tuli raahustettua hallille mutta Tepsipä yllätti ja pelasi erittäin kurinalaisen pelin ja puolusti oman maalin edustan esimerkillisesti. Kun vielä Palmrothin ja kumppaneiden karkeat virheet jäivät tulematta niin ansaittu voittohan sieltä napsahti.

Ei ollut KalPakaan sama joukkue kuin alkukaudesta, melkoisen epävarmaa kiekollista peliä joka puolella kenttää sekä ihmeellistä kiekon siirtelyä maalipaikoissa. TPS tosin edesauttoi noiden virheiden syntymistä aktiivisella karvauksellaan. Ortio torjui erittäin varmasti läpi ottelun, olisin palkinnut kolmella tähdellä kahden sijaan.

Miksei ne voi aina pelata edes sinne päin kuin tänään??
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tuomas, sut on haastettu! Siellä on semmonen punainen kehikko jonne kiekko pitäisi toimittaa. Syvällä on pelaajissa pelitapa jos viimeisellä minuutilla kaverit syöttelee maalin takana, eikä yhtään pelaajaa KUUDESTA kenttäpelaajasta aja maalille!!!
Ylivoimalla on yksi mies saatava maalin eteen, laitetaan vaikka 5 pakkia kentälle niin kai niistä joku eksyy maskimieheksi!

Kotiyleisön aliarvioimista peluuttaa Jokista ykköskentässä. Junnuista vaan Ikonen/Kallela kehiin, ei aivan varmasti voi olla niin paljon huonompi vaihtoehto ettei kannattaisi kokeilla. Vähintään vanha nelonen kasaan ja Saarinen laitaan!

Tuomarit ottivat jo vahvaa tuntumaa play-off linjaan, valitettavasti. Järkyttävää mailan käyttöä, vain kaatuneet (aivan sama mikä syy) puhalleltiin. Hyvin tuttua Tom Laaksosta.
 

tzuiz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, Manchester Broilers, IPK
Olihan se melko onnettoman näköistä peliä kummaltakin. Tepsi ei omien maaliensa jälkeen enää yrittänytkään pelata vaan pisti rännikiekkovaiheen päälle. Hyvin se kyllä piti loppuun asti vaikka jäähykin tuli lopussa. KalPalla kiekon ylöstuonti oli tuskaa, muut eivät onnistuneet paitsi Kisu ja Salminen.

Miten olisi Tuokkola jos sovittaisiin joku simppeli kuvio josta tulisi aina ripari maalille ja maalintekijät sorkkimaan ne sisään? Ei aina näköjään onnistu tuo vaikeimman kautta.

Pelilliset kohokohdat:

*** Plihalilla oli nuha joten räkää tuli paljon
** Ortion maskissa oli hieno maalaus joka kiilsi katsomoon saakka
* Tuomainen pelasi pikkusikaa yhdessä tilanteessa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös