Mainos

To 20.3.2008 TuTo-KooKoo (3. välierä)

• 6 766
  • 63

tosiasia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Musashi kirjoitti:
Koko kauden olen ajatellut, että olis ihan mukavaa jos TuTossakin pelais joku ulkomaanvahvistus. Nyt olen kyllä kiitollinen siitä ettei pelaa. Ei sieltä näytä tälle tasolle saavan kuin hermoheikkoja, painetta kestämättömiä pelureita.

Ika pistäisi ulkkarit varmasti kuriin. TuTossa varmasti saisi kuulla jos Bakerin tapaista hölmöilyä tapahtuisi, vaikka olisi kuka ulkkari. Esim. Ässistä lainalla ollut venäläistaituri Aleksandr Naurov, joka omasi NHL-varauksenkin sai sen verran kovaa palautetta että kaverin hölmöili itsensä pihalle vähän muustakin. Kyllä Ika yhden Bakerin varmasti saisi rivistöön. Junnilakin on keskittynyt oleelliseen Ikan ohjeiden mukaan eikä lähde mihinkään tyhmyyksiin mukaan.

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Eipä nyt myöskään aleta liioittelemaan, kaikille sattuu välillä ylilyöntejä - jopa Raipelle. Baker, Nistas ja Clarke ovat pelanneet hyvin siistin kauden, eivätkä ole mitään willmaneja tms. Kyllä Bakerille kuului jäähy tästä ko. tilanteesta ja ihan hyvä vain, että laitettiin koppiin jäähtymään (ei näköjään auttanut). Edeltävästä tilanteesta olisi vain minun mielestäni kuulunut jäähy myös TuTolle, mutta se on nyt ollutta ja mennyttä.

KooKoolla oli suuria vaikeuksia päästä kunnon maalipaikkoihin ja parempi joukkue voitti. Tuomarit olivat kuitenkin mielestäni huonoja ja toivon, että Henriksson pitäisi vapaan viikonlopun (esim. Olle from Finland tyyliin).

Ice Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Itse juurikaan en näissä pleijareissa ole Nistasilta nähnyt tai kuullut mitään koiruuksia. Siinä on kaveri joka osaa pelata joukkueelle. Koryltä oikeaa puolustamista joukkuekaveria kohtaan, mutta silti näissä peleissä pitää ajatella joukkuetta ja osata hallita hermonsa. Sylkeminen nyt meni jo yli ja harmi jos siitä jotain pelikieltoa napsahtaa. Voi sanoa, että sarja on siinä, jos Baker on poissa, vaikka ei sota yhtä miestä kaipaakaan ja toisaalta voisi jäädä taas tollaiset tempaukset pois, jos Baker olisi pelikiellossa. Mutta siltikään en sitä toivo, koska se kolahtaisi jo niin paljon KooKoolle, että pahalta vaikuttaisi. Clarkekaan ei kyllä mitään kovin pahaa koiruutta ole tehnyt. Oli Virtaselta, vaan sen luokan filmi, että sai tilanteen näyttämään pahalta. Ja tuomaria vietiin 100-0.

Ja nyt siellä TuTofanien leirissä itketään, että "onneksi ei meillä ole ulkkareita". No te ootte hyvin pärjänneet ilmankin. KooKoolle ulkomaalaiset ovat olleet elintärkeitä ja vaikka ylilyöntejä sattuu, niin silti olleet joukkueen tärkeimpiä pelaajia tällä kaudella.

Minkä helvetin takia, sinne pitää pistää joku kokematon Hakkarainen pleijareihin tuomitsemaan. Eikö sieltä löydy ketään parempaa?

Ei se mitään sarja jatkuu lauantaina ja Kouvolasta otetaan voitto ja maanantaina sitten jälleen trilleri Turussa.

Rankkari

Jäsen
Salaliittoteoria. Pelin jälkeinen tarina salaliittoteoriasta huvitti ainakin itseäni illalla. Nyt kun luin muiden kommentit pelistä, päätin kirjoittaa hieman asiaakin. Onneksi kovin vakavasti ei tarinaani otettu.

Itse pelissä Tuto pystyi rakentamaan tilanteensa paremmin hyville laukaisupaikoille. Kookoolla oli taas vaikeuksia päästä Tuton maalin edustalle. Kookoon liike oli vaisumpaa, kuin kotipelissään. Siihen saattoi vaikuttaa kaukalon koko, ja jaloissakin edellinen peli painoi. Ore oli yllättävän hyvä, ja piti joukkuetta pelissä mukana. Puolustuspään ykkönen oli Honkanen, ja hyökkäyspäässä Lindholm oli ajoittain pirteä.

Suosikkijoukkue
TuTo
Ja nyt siellä TuTofanien leirissä itketään, että "onneksi ei meillä ole ulkkareita". No te ootte hyvin pärjänneet ilmankin. KooKoolle ulkomaalaiset ovat olleet elintärkeitä ja vaikka ylilyöntejä sattuu, niin silti olleet joukkueen tärkeimpiä pelaajia tällä kaudella.

Ei itketä, kyllä teidän ulkkarit ainakin minulle kelpaisivat. Fanikatsomossa ihmeteltiin, miten muutama kausi takaperin melkein pillit pussiin laittanut joukkue onnistuu saamaan noin laadukkaita ulkomaalaisia riveihinsä.

TuTo ansaitsi eilen voittonsa, ihan samalla marginaalilla kuin Kookoo keskiviikkona. Tuomarityöskentely onnistui kohtuullisesti, mitä nyt KooKoon rankkari oli aika heppoisin perustein vihelletty.

Jos Baker saa pelikieltoa syljettyään El Törön päälle on meidän kakkosveskari hoitanut hommansa hiton laadukkaasti.

Minun silmiini KooKoon ja TuTon fanien kanssakäyminen sujui oikein mallikaasti, yhdessä juotiin tauolla kaljaa ja oltiin frendejä. Joten iloisin mielin tullaan Kouvolaan huomenna, Suuri Ottelu luvassa.

Shane Falco

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Sunnydale Razorbacks, Washington Sentinels
Lyhyestä, mutta sitäkin rasittavammasta reissusta johtuen en matsista ehtinyt näkemään kuin kolmannen erän, mutta eiköhän siinä kaikki oleellinen tullut ilmi. Tunteet pinnassa ja pienet marginaalit, ihan niin kuin pitääkin. Turhaa näissä peleissä on sen enempiä keskittyä yhteen kyseenalaiseen tai ”kyseenalaiseen” rangaistukseen. Tuomarit eivät olleet virheettömiä runkosarjassa, eivätkä he ole sitä nytkään. Kolmannen erän perusteella, en lähtisi sanomaan kummankaan joukkueen olleen tuomareiden silmätikkuna. Boksiin lensi välillä vähän helpommalla ja kädetkin menivät pään päälle ristiin vähän heppoisasti, mutta näitä nyt vaan käy. Oma suosikkini voitti, olen tyytyväinen.
- Makkarat oli vetisiä
- Tunnelma oli huono
- Turku on kyllä aika sieltä
Onneksi me surkeat turkulaiset pääsemme lauantaina benchmarkkaamaan maanpäällisenä paratiisinakin tunnetun Kouvolan, jossa makkarat vievät kielen mennessään ja tunnelma on sanoinkuvaamaton. Ihanaa ja hymiö!

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Sen sijaan taas tuomari jätti muutaman täysin selvän jäähyn viheltämättä TuTon pelaajille (esim. Nistasin selkään taklaus, filmaaminen), joten ratkaisua tapahtui myös siellä puolella. Täysin linjassa tuomareiden vihellykset eivät olleet, mutta tästähän KooKoo on saanut kärsiä koko kauden.

Miksi ihmeessä on pakko ottaa jatkuvasti esille nämä 2-3 kyseenalaista tilannetta, kun niitä oli ehkä jopa kokonaista 3-4 toiseen suuntaan? Honkanen pääsi avauserässä kuin koira veräjästä ajettuaan käsillä Virpiön naamaan, TuTolle olisi kuulunut päätöerässä kahden miehen ylivoima jo aiemmin Clarken (kyllä, Clarke se oli) vedettyä ruman kahden käden viikateiskun Syväsalmen pohkeeseen (umpisurkea Hakkarainen katsoi tämänkin vierestä). Lisäksi rankkarivihellyksen jälkeen Baker huitoi kolmesti Koivistoa, johon vain Peltosuo reagoi, Hakkarainen ei luonnollisesti mitenkään. Mutu-tuntumalta sanoisin että vastaavanlaisesta tulee aina jäähy, mikäli vain tuomari asian näkee.

Yksittäisiä tapauksia voi pyöritellä loputtomiin, mutta vaikka miten itse kukin yrittäisi, niin kyseenalaisten jäähyjen ja puhaltamatta jättämisten saldoa ei millään kykene TuTon eduksi summaamaan.

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H

Minkä helvetin takia, sinne pitää pistää joku kokematon Hakkarainen pleijareihin tuomitsemaan. Eikö sieltä löydy ketään parempaa?

"Itketään että onneksi meillä ei ole ulkomaalaisia"? Joo, mielenkiintoinen tulkinta tämäkin. Nistas kelpaisi ainakin minulle mainiosti, Bakeria ja Clarkea en huolisi. Harva asia on jääkiekossa niin vittumaista kuin se että oma joukkue häviä tärkeän pelin siihen kun jonkun hermokontrolli pettää. Näillä kahdella kynnys tuohon suoritukseen tuntuu olevan suhteellisen matala.

Hakkaraisesta samaa mieltä, oli jo maanantaina täällä aivan totaalisen paska. Eikä eilen yhtään parempi, onneksi tosiaan oli Laaksonen paikkaamassa.

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
- Makkarat oli vetisiä
- Tunnelma oli huono
- Turku on kyllä aika sieltä
- Tuomarit taas ihan pihalla

EDIT. Järkkäritoiminta surkeaa, koko ajan tuli vittuilua, niin järkkäreiltä kuin katsojiltakin, jotka päästettiin fanien viereen. Voitte miettiä tuleeko tuossa vaiheessa jo selkkauksia. Olikohan siellä tällä kertaa 10 järkkäriä ja 4 poliisia, mutta ei mitään saatu aikaiseksi. Täältä löytyy vähän ymmärrystä Sport-faneja kohtaan, eihän tommosta kestä kauaa.

Saahan tämän vuodatuksen laittaa väsyneen reissumiehen turhautumisen piikkiin? Saahan?

Fordél

Jäsen
Yksittäisiä tapauksia voi pyöritellä loputtomiin, mutta vaikka miten itse kukin yrittäisi, niin kyseenalaisten jäähyjen ja puhaltamatta jättämisten saldoa ei millään kykene TuTon eduksi summaamaan.

Yksittäisiä tapauksia voi tosiaan pyöritellä loputtomiin, mutta ei täällä ole kovinkaan paljoa siihen sorruttu. Katso vaikka Sportin ketjuja niin siellä näistä vääryyksistä jauhetaan loputtomiin.

Voin kuitenkin hieman selventää sulle arvon omituinen numerosarja, että mistä tämä monen KooKoofanin vitutus johtuu. Katsos kun olet koko kauden katsellut sitä, että vastustajille vihelletään paljon vähemmän jäähyjä kuin omalle joukkueellesi (kts. tilastot), niin ymmärrät varmaan, että se rupeaa kyrsimään kun sama homma jatkuu kauden tärkeimmissä peleissä. Se ei ole TuTon vika eikä taustalla ole salaliittoa, mutta joku tässä mättää. KooKoo pelaa kuitenkin pääsääntöisesti hyvin liikkuvaa taitokiekkoa, jonka pitäisi kaiken järjen mukaan aiheuttaa vastustajille jäähyjä, mutta jostain ihmeen syystä tuomarien pillit eivät soi kun kyseessä on KooKoon vastustaja.

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Voin kuitenkin hieman selventää sulle arvon omituinen numerosarja, että mistä tämä monen KooKoofanin vitutus johtuu. Katsos kun olet koko kauden katsellut sitä, että vastustajille vihelletään paljon vähemmän jäähyjä kuin omalle joukkueellesi (kts. tilastot), niin ymmärrät varmaan, että se rupeaa kyrsimään kun sama homma jatkuu kauden tärkeimmissä peleissä. Se ei ole TuTon vika eikä taustalla ole salaliittoa, mutta joku tässä mättää. KooKoo pelaa kuitenkin pääsääntöisesti hyvin liikkuvaa taitokiekkoa, jonka pitäisi kaiken järjen mukaan aiheuttaa vastustajille jäähyjä, mutta jostain ihmeen syystä tuomarien pillit eivät soi kun kyseessä on KooKoon vastustaja.
Komppaan 100%:sti.

Asia on juuri näin kuten veli Fordel sen ilmaisi. Itsekään en ymmärrä mistä tämä johtuu.
Kaiken lisäksi tämä on korostunut etenkin tiettyjen tuomareiden viheltäessä, mitä ei tietenkään saisi tapahtua.

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Jos Tom Laaksonen viheltää seuraavassa Kouvolan ottelussa, niin voin sanoa että jääkiekkoliitossa ei kenelläkään ole yhtään mitään kotona.

Vastaavaa (=käsittämättömän surkeaa) tuomarointia en ole nähnyt playoff-otteluissa missään sarjoissa ikinä.

Ilmeiseti sitten jääkiekkoliitossa ei kenelläkään ole mitään kotona, huomenna tuomitsee kouvolassa herrapari Laaksonen-Ruokonen.

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Yksittäisiä tapauksia voi tosiaan pyöritellä loputtomiin, mutta ei täällä ole kovinkaan paljoa siihen sorruttu. Katso vaikka Sportin ketjuja niin siellä näistä vääryyksistä jauhetaan loputtomiin.

Olen koittanut hiukan jopa vältellä noita Sport-ketjuja, ne kun ei aina oikein ole ns. palkitsevaa luettavaa :)

Selvityksesi perusteella ymmärrän mainiosti että KooKoo-fanina vituttaa jos asian noin näkee. Olen nähnyt vain muutamia KooKoon otteluita kauden aikana, joten olen aika lailla jäävi ottamaan varmaa kantaa siihen onko tuskastuminen oikeutettua vai ei, mutta itse vain olen aina ollut jokseenkin allerginen väitteille että se oma suosikkijoukkue on tuomarien epäsuosiossa. Mielestäni asia ei vain koskaan pitkässä juoksussa ole niin, yksittäisissä otteluissa kylläkin. Mutta niin tai näin, niin perustelusi oli siinä mielessä hiukan turha, että nyt oli kyse vain tästä yksittäisestä, eilisestä Kupittaan kamppailusta. Ainakin itse olen vain siihen tässä ketjussa viitannut, enkä lainkaan siihen miten tuomarit yleensä KooKoota kohtelevat.

Omituisuuden vähentämiseksi ja avoimmuuden lisäämiseksi: http://en.wikipedia.org/wiki/1080p

Onneksi me surkeat turkulaiset pääsemme lauantaina benchmarkkaamaan maanpäällisenä paratiisinakin tunnetun Kouvolan, jossa makkarat vievät kielen mennessään ja tunnelma on sanoinkuvaamaton. Ihanaa ja hymiö!

BTW. Tämä on sitten totisinta totta:

Ostin pari makkaraa Turusta, ne maistuvat ihmeellisen vetisille, mutta annoin asian olla. Noh, tuloksenahan oli ruokamyrkytys n. 38 asteen kuume ja oksennus/paska-tauti. Kiitoksia. Katsellaan tämän päivän pelin kotona!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy