Täytyy ihan suoraan sanoa, että piste tuntuu hyvältä. Harvoin IFK:a vastaan tähän olisi tyytyväinen, mutta tuon ensimmäisen erän jälkeen on pakko olla. Ihan rehellisesti IFK oli pelikuriltaan ja tilannekovuudeltaan paras tällä kaudella näkemäni joukkue. Saas nähdä, mitä sieltä on odotettavissa, kun viikatemies ja pikkuporo palaavat kokoonpanoon mukaan. Jo tuolla esityksellä mielestäni mestarikandidaatti numero uno.
Blues taas ei päässyt otteluun yhtään sisään. No hyvin pyöritettiin alussa ennen IFK:n ensimmäistä hyökkäystä, josta sitten IFK rankaisikin. Ja aikaa oli mitä 32 sekuntia tai jotain. Ensimmäinen erä oli Bluesin kannalta ihan täyttä tuskaa, IFK oli aivan suvereeni, varsinkin viisikon etäisyydet oli jatkuvasti kohdillaan, Blues oli ihan turisti.
Erätauolla tapahtui jotain, mitä en pysty selittämään. Bluesilla oli edelleen paketti hajalla, IFK:lla se oli kasassa, mutta ehkä IFK jotenkin passivoitui - en tiedä. Koko ajan näytti, että IFK pelaa hyvin joukkueena, etäisyydet on loistavasti kasassa, viisikko pelaa koko ajan yhteen, peli on hanskassa ja Blues juoksee, höntyilee ja säntäilee - silti vaan se kiekko pysyi koko ajan IFK:n päässä. Sama oli kolmannen erän alussa. Bluesin tasoituksen jälkeen taas IFK käänsi pelin itselleen, mutta onneksi ei saanut rankaistua. Jatkoajalla taas Blues pelasi kuin ylivoimalla.
Tosi omituinen peli kokonaisuudessaan, olen oikeasti vähän hämilläni. Oli joo viihdyttävä - kai. Blues tuli joo hienosti takaa mukaan, mutta jotenkin ihmeellisesti IFK oli lähes kaikessa koko ajan askeleen edellä. Näytti ehkä vähän kärppämäiseltä peliltä, mutta jotenkin vaan ei kuitenkaan kestänyt.
IFK on maalivahtia vaille varma mestari - tai sitten ei. Kokonaisuutena näytti oikeasti siltä, että tässä on oikeasti kova porukka, jolla homma toimii, mutta silti ihmetyttää, miten Blues oikein sen pisteen sai. En mä tiedä, olen hämilläni - oikeasti.