Lauri kirjoitti:
Kun noita Ässien maaleja katseli, niin huippukuntoinen Brücks olis noista hoitanu pari kolme. Nyt oli väsynyt Bernd maalissa ja tulos tämä. Lepoa jo kaveri vaatii.
Itselläkin pisti silmään Brúcklerin epävarmuus. Ensimmäisessä erässä pudotteli vaarallisesti todella helppojakin vetoja ja useammassa tilanteessa oli kiekko täysin hukassa, mutta tuuria riitti.
Mutta jos/kun koko kauden vetänyt käytännössä kaikki pelit, niin kyllä tuon ymmärtääkin.
"Normikuntoinen" veskari oli todennäköisessti voinut saada Kuuselan vedon kiinni, mutta muut maalit olivat sen verran hyvin pedattuja, ettei niissä juurikaan ollut veskarilla sanottavaa. Ensimmäisessä maalissa veskari pelattiin täysin ulos, toisessa B-pisteen kieppeiltä maskin takaa tarkka veto, kolmas olikin sitten Brúckleriltä todella omituinen suoritus kun ei heittänyt maihin, eikä tehnyt mitään muutakaan ja Kivenmäen soolomaali veivillä sivuttaisliikkeestä. Eli ehkä tuon Kuuselan maalin olisi voinut saada parempana päivänä kiinni, mutta muuten menee kyllä kenttäpelaajien piikkiin tämä matsi.
Itse peli oli yksi parhaista mitä olen Ässiltä nähnyt, suunnanmuutospeli toimi ja pakitkin saivat kiekkoa liikkeelle kohtuullisen hyvin.
Siihen päälle vielä hyvä taistelu, sopivasti vittumainen karvaus ja Bluesin jannujen hiillostaminen, niin oli kerrankin taas kiva katsoa Padan pelaamista.
Crombeen hoiteli järkevästi muutaman tilanteen, kun Bluessin jannut olivat ilmeisesti löytäneet Joensuun Ässien tähdeksi jota kannatti hiillostaa. BJ haki äijät pois kimpusta fiksusti, joutumatta itse pidemmille jäähyille. Toki kunnon myllykin olisi ollut kiva, mutta turha tarkoituksella on päätyovien lähteä kesken peliä lähteä jos joukkueen peli kulkee noin hyvin.
Viitaluomalta totaalinen kilahdus, oli tosin odotettavissa jo ensimmäisen erän jälkeen kun hän kävi sen verran kovilla kierroksilla. Favorinilta aivan oikea tuomio, koska Viitaluoma aloitti mussuttamisen jo aikaisemmissa tilanteissa, tuossa sitten jäähylle jouduttuaan ansaitsi ensin kympin huuteluilla ja fiksuna miehenä alkoi vielä takomaan jäähyaition pleksiä ja huutamaan Favorinille kun kymppi oli annettu. En näkisi tilannetta mitenkään poikkeuksellisena, kyllä noista on ennenkin annettu isoja rangaistuksia tuomarien toimesta.