SaiPa-Blues-ketjusta napattua:
Aksu? Näitkö teon itse? Olin paikalla en nähnyt tilannetta. Kukaan Bluesin pelaaja ei ollut tilannetta nähnyt.
Lajunen oli sanonut, että ei ollut ainakaan tahallaan ketään ollut potkaissut. Ketä Matikainen uskoo? Videolta ei tilannetta näy. Päätuomari ei tilannetta nähnyt. Erotuomari tarkkailija ei nähnyt tilannetta.
Ainoa tilanteen havainnut oli todella ollut ottelun linjatuomari. Ymmärrän Penan lausunnon ihan täysin. Jos ei ole itse tilannetta nähnyt, eikä kukaan omista pelaajista. Kyllä sitä pitää uskoa oman pelaajan sanaa tilanteesta.
Pitäen mielessä miten kassalla linjurit liigassa aina ovat, pidän erittäin epätodennäköisenä tuota potkaisua.
Ja tämän ketjun satoa:
No Myllynen-Saukkonen on sellainen kaksikko, jolta voi odottaa mitä vaan. En todellakaan usko Camin tahalleen linjuriin koskeneen - osuma on kyllä varmasti tullut, mutta enpä usko, että edes kyseinen linjuri on nähnyt, millainen tilanne oli - kunhan vaan tunsi mailan osuvan itseensä ja veti herneen nenään. Enpä usko Muukkosen kamalan ankarasti tähän reagoivan.
En todellakaan nähnyt eilistä peliä. Enkä ole nähnyt tuota Lajusen potkua vaikka katsomossa olinkin, enkä ole nähnyt Miettisen eilistä tilannetta.
Mutta eikös tämä ole aika erikoista, että Bluesin miehille tulee tällaisia hieman erikoisia ottelurangaistuksia, mutta kukaan ei kuitenkaan myönnä näitä tapahtuneiksi? Ei Lajunen eikä Miettinen. Ja voisin melkein lyödä vetoa, että ei ne pelikaveritkaan lähde kertoilemaan että "kyllä se vastustajaa potkaisi" tai "kyllä se linjatuomaria kolautti" vaan oman joukkuekaverin rinnalla seisotaan loppuun saakka. Asioista keskustellaan pukukopissa sitten "vapautuneemmin".
Linjatuomareita osataan kyllä arvostella, mutta mikä heidän motiivinsa tällaisten asioiden "keksimisille" muka olisi? Aivan oikein, ei mikään. Ei heidän tarvitse tällaisia keksiä omaa asemaansa pönkittääkseen. Siitä ei ole heidän uralleen mitään hyötyä, päinvastoin. Itse asiassa aika monesti näkee tilanteita, jotka todella tapahtuvat, mutta tuomari ei sellaista havaitse, tai tarkemmin ottaen ei usko näkevänsä. "Ei kai se nyt noin tosissaan tehnyt" saattaa pyöriä mielessä.
Lähinnä mieleen vai nousee näistäkin kahdesta tilanteesta nuoren pelaajan ajattelemattomuus. Ajattelemattomuuksissaan tehdään hölmö liike, mutta sitä ei sitten uskalleta tunnustaa, koska pelipaikka ei kuitenkaan ole niin selvä.
Ei kai tämä edes ole asialle oikea ketju, mutta en nyt tähän hätään parempaakaan keksinyt.