To 15.3.2007 Kärpät - Pelicans, 1. puolivälierä

  • 12 532
  • 84

Veijo Esso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eri versiot Reippaasta ja Pelicans
kakkonen kirjoitti:
Esso: mun mielestä (ja uskon että suurimman osan oululaisia) on vain hieno juttu että Lahdessa on "huuma" päällä. Aina joku heittää vähän puukkoa, mutta onhan se mielenkiintoinen juttu että ei ole aina samat jengit pärjäämässä. Varmasti pleijareihin pääsy tuntuu hyvältä monen vuoden tauon jälkeen.

Kysymyksen asettelu oli lähinnä noille kesälomiaan viettelevien joukkueiden kannattajien suuntaan, Turkuun ja Poriin.
He kun huutelivat terassilta/patiolta ;-) vieraisiin pöytiin, ainakin tuossa toisessa tätä otteluparia koskevassa ketjussa.
Ehkäpä meillä on väärin huumaannuttu kun emme jonota (ainakaan vielä) parturiin keesin tekoon...
Kärppäfanien päänaukominenhan kuuluu asiaan, koska tilanne on ns. päällä.
Ja kyllä, hyvältä se tuntuu.. pleijarit.
Enkä jaksa uskoa että tämä jää porilaistyyliseksi kertaluonteiseksi tähdenlennoksi, vaan huuma on kestävämpää sorttia.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aikalisästä ottelun loppuhetkillä...

Raúl kirjoitti:
Tästäkin on keskusteltu aikaisemmin ja hyvän urheiluhengen vastaistahan se taisi erään amerikkalaisen valmentajan mielestä olla. Hamekangasta Jaloselle.
Mielipiteitä on monenlaisia, sun mielestä ja jonkun valmentajan mielestä temppu oli tyhmä ja urheiluhengen vastainen? Mun mielestä (ja uskon että aika monen muunkin) Aran pullisteluun ja kuumennusyrityksiin jäänviileä kuitti.

Rautalankaa: on järkevää rauhottaa tilanne hetkeksi kun homma alkaa kuumumaan liikaa. Kenen etu olisi jos homma olisi mennyt täysin hulinaksi? Ei ainakaan Kärppien, koska Pelikaanit haki just tuota. Samalla pystyy pistään pientä v*ttuilua päälle, niin ilman muuta loistoveto Nenältä.
 

JPL

Jäsen
Raúl kirjoitti:
Tästäkin on keskusteltu aikaisemmin ja hyvän urheiluhengen vastaistahan se taisi erään amerikkalaisen valmentajan mielestä olla. Hamekangasta Jaloselle.

Voittajan on tietysti aina helppo hymyillä ja provosoida häviäjää, Pelicans-fanit nauraisivat katketakseen täällä näille kommenteille, jos peli olisi päättynyt meidän voittoon. Nyt tyydyn ainakin itse hymyilemään, mutta muutamalle kommentille olen joutunut repeämään enemmänkin, ei voi mitään.

Heh... kyllä se taisi olla se sininen corneri, joka yritti sitä provosointitemppua. Aika kivasti se napsahti omaan nilkkaan. Tai no... mistäs sen vielä tietää. Ei sillä yritetty eilistä peliä kääntää, vaan sarjaa. Tulos nähdään myöhemmin.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
JPL kirjoitti:
Heh... kyllä se taisi olla se sininen corneri, joka yritti sitä provosointitemppua. Aika kivasti se napsahti omaan nilkkaan. Tai no... mistäs sen vielä tietää. Ei sillä yritetty eilistä peliä kääntää, vaan sarjaa. Tulos nähdään myöhemmin.

Niin, tässähän minä puhuin ainoastaan faneista. Ehkä ymmärrät asian, kun katsot esimerkiksi tuota Pelicans - TPS -otteluketjua ja sen viimeistä viestiä yhdeltä provosoivalta oululaiselta. Tätä tarkoitin. Voittajan on helppo provosoida, mutta jos tämä tasainen ottelu olisi kääntynyt toisin päin, Lahessa vain naurettaisiin näille. Silloin provosointi olisi varmasti toisin päin.

Mutta ei se mitään, en itsekään ole kyennyt kovin asialliseen keskusteluun tässä ketjussa, joten mitäpä sitä muilta vaatimaan.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & NHL
Aikalisästä sen verran, että Jalonenhan otti sen ihan sitä varten ettei Helge pistä Lupaa turpiin. Meinaan juttelivat sen verran lämminhenkisesti ennen aikalisää, että olisi voinut alkaa nyrkit heilumaan, jos ei ois hieman jäähdytelty. Mukavahan sitä olisi ollut katella, mutta kun tietää, että pelikieltoa tulee pomminvarmasti niin eipä siinä ole mitään järkeä. Lupa kuitenkin varmaan tärkeempi Kärpille mitä Helge Pelicanssille.

Itse pelistäkin jos jotain pitää sanoa, niin ainakin se, että oli kyllä aika ympäripyöreä ja tasainen otatus. Maalipaikat varmaan aika tasan. Kai Kärpillä sitten viimeistely oli aavistuksen parempaa. Molemmat veskat todella hyviä. Tarkki todellakin yllätti positiivisesti. Taklauksia jaeltiin puolin ja toisin ihan mukavasti, jopa Aaltonen ainakin yritti taklata muutaman kerran. Pelicans ehkä hieman fyysisempi, mutta se on varmaan normaalia tappioasemassa pelaavalle joukkueelle.

Jalonen peluutti, ainakin alussa, muistaakseni Sahlstedtin ketjua Sihvosta vastaan. Viuhkolat tais pelata aika paljon Loppia vastaan. Brosin ketju Koivusen ketjua vastaan ja sitten neloset oli vastakkain. Saa nähdä miten muuttuu peluutus Lahdessa. Nelosen hukkapätkille tunnustus, saivat kivasti painetta aikaan.

Itsekin valitettavasti pakko mainita, tuosta pelsujen filmaamisesta. Soossi tais rykästä heti eka vaihdossa hienosti rähmälleen, joka yllätti kyllä aika totaalisesti. Liekö velipoika opettanut uusia pelikirjajippoja. Kuusi kunnon kuolevaa joutsenta tulee mieleen, joista kaksi meni myös läpi. Kyllähän tuolla suhteella kannattaa tietysti jo kokeillakin. Onneksi se loppuhetkien kaatuilu siinä maalinedessä ei uponnut tuomariin niin saatiin silläkin saralla vähän hieman kuitattua noista jatkuvista kompuroinneista. K.Sihvonen kyllä kunnostautui parhaiten. Kaksi tyylipuhdasta sukellusta samassa vaihdossa. Vaatii jo jonkun sortin pokkaa.
 

Peacemaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Raúl kirjoitti:
Toivottavasti päästään tätä ainakin kerran sarjan aikana näkemään toisin päinkin, vaikka vaikeaa Kärpiltä on voittoakaan ottaa.

:D

Lauantaina on pussileukojan "tsäänssi":
Nyt on otettava se voitto jos meinaa pullistella!
- ROUTANYRKKI -
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Maaginen mailavirtuoosi kirjoitti:
Taklauksia jaeltiin puolin ja toisin ihan mukavasti, jopa Aaltonen ainakin yritti taklata muutaman kerran. Pelicans ehkä hieman fyysisempi, mutta se on varmaan normaalia tappioasemassa pelaavalle joukkueelle.
Itse asiassa, oikeastaan kaikki muut Kärppien pelaajat koettivat taklata, paitsi Mustonen. Mustosen pelistä on sanottava vain sen verran, että jos pelkää taklauksia niin paljon, että siitä seuraa kiekonmenetys ja paine omassa päädyssä... kaukalopallo on parempi vaihtoehto.

Ja Aaltosesta, ollut yössä tehojen suhteen jo pitkään, mutta jakoi erittäin hyviä taklauksia (paras lieni se 3 samassa vaihdossa), kestää toki taklaukset hyvin hyvän tasapainon avulla, sekä kiekonriistot ja hyvä pelinluku karvauksessa.

Pelicansin fyysisyyttä en allekirjoita. Missä se fyysisyys näkyi? Oliko se nyt sitten sitä fyysisyyttä, kun kerran tuomarin valtuutuksella sai räpsiä käsille koko ajan? Vai selän takaa kopsiminen? En tiedä, mutta fyysistä peliä Pelicans ei esittänyt torstaina 15.3.2007 Raksilassa. Ai niin joo, Komarovin haasto kaikille ja ei painissa edes Aaltoselle pärjännyt, K.Sihvosen yksi kädet ylhäällä veto Laamaseen sekä Helgen surkuhupaisa "ai niin, tää on mun rooli". Siinä kaikki. Ainoa tapaus josta voi nostaa jonkun Pelicansin pelaajan hyvästä fyysisestä pelistä esille, on Salmelan töötti Aarnioon Pelicansin vaihtoaition edessä.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Raúl kirjoitti:
Niin, tässähän minä puhuin ainoastaan faneista. Ehkä ymmärrät asian, kun katsot esimerkiksi tuota Pelicans - TPS -otteluketjua ja sen viimeistä viestiä yhdeltä provosoivalta oululaiselta. Tätä tarkoitin. Voittajan on helppo provosoida, mutta jos tämä tasainen ottelu olisi kääntynyt toisin päin, Lahessa vain naurettaisiin näille. Silloin provosointi olisi varmasti toisin päin.

Mutta ei se mitään, en itsekään ole kyennyt kovin asialliseen keskusteluun tässä ketjussa, joten mitäpä sitä muilta vaatimaan.

Luetun ymmärtämisessä oli vikaa sinulla tällä kertaa, se ei ollut millään tavalla provokatiivinen viesti. Vain toteamus, että lahtelaisten usko omiin mitataan vasta kunnolla JOS tilanne sarjassa olisi 3-0 Kärpille, ja sarja katkolla Lahdessa.

Jääkiekko on ihana tunteita herättävä asia, mutta ei sitä liian vakavasti kannata ottaa. Omalla kohdallani vaikka Pelicans veisi sarjan 4-1, niin ei olisi mitään ongelmia myöntää Pelicansin paremmuutta. Vaikka moni toisin väittääkin, parempi on se joka tekee enemmän maaleja.

Itse pelistä, että on mielenkiintoista nähdä miten Pelicans reagoi painetilanteeseen, kansa odottaa ja janoaa Kärppien päänahkaa. Nyt jos koskaan on näytön paikka. Se voi siivittää linnut hurjaankin kiitoon, mutta taas toisaalta ennakkoon vahvempi vastustaja voi pelata omilla vahvuuksillaan, ja toivottavasti pelaakin. Kaikki varmaan muistavat kun viimeksi lähdettiin Lahteen ottamaan Pelicansin vauhti pois ja kylmät kävi. Nyt olisi hyvä antaa rauhassa Pelicansin ajaa itsensä ulos ottelusta, tunnetila ja lataus menee helposti yli, Nurminen varmaan lietsoo aika mukavasti raivoa joukkueeseen. Jatketaan samalla linjalla. 1-3.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
mtmela kirjoitti:
Luetun ymmärtämisessä oli vikaa sinulla tällä kertaa, se ei ollut millään tavalla provokatiivinen viesti. Vain toteamus, että lahtelaisten usko omiin mitataan vasta kunnolla JOS tilanne sarjassa olisi 3-0 Kärpille, ja sarja katkolla Lahdessa.

Ymmärrän, että haluat olla kaikkea vastaan, mutta lue nyt sentään se aika, milloin olen viestin lähettänyt (vai oliko tämä jotain hauskaa huumoria?).

Vitsi tai ei, lainataan se viesti nyt tähän:

Black Adder kirjoitti:
Oulussa runkosarjassa Pelikaanit ja TPS:n nähneenä voisin sanoa, että TPS kyllä kaatui Pelikaaneja vastaan omaan huonouteensa. Yhtä paljon vastaantulija Pelikaanit olivat Kärppiä vastaan nyt play offseissakin kuin runkosarjassakin. TPS:stä sentään oli runkkismatseissa sentään jotain vastustakin.

Jos et tuota halua nähdä provoamisena, niin olet niin Kärppä-faneihin uppoutunut, ettei mitään rajaa. Toki sekin on kannattamisessa mahdollista.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Raúl kirjoitti:
Ymmärrän, että haluat olla kaikkea vastaan, mutta lue nyt sentään se aika, milloin olen viestin lähettänyt (vai oliko tämä jotain hauskaa huumoria?).

Sorge, my bad. Luulin sinun tarkoittavan itseäni ;) Suuri egoinen narsisti kun olen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös