To 15.10. 2009 HIFK-Kärpät

  • 31 867
  • 153
Tila
Viestiketju on suljettu.

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
Höpö höpö. Juurihan Granlund itse YLEX:än haastattelussakin puhui Kärppien kohtaamisesta torstaina.
Juurikin näin. Katkeraa Lapin miehen puhetta nämä, että Mikke ei muka huomenna pelaisi.

Itse taas kuulin sellaista huhua, että HIFK laittaa huomenna sellaiset lukemat Helsingin jäähallin tulostaululle, etteivät porot löydä kotiinsa. Miken tehot 1+2. Sitten voivat nämä porot ihmetellä, että "Oho. Ai se pelasi sittenkin!".

PS. HIFK:n fanikatsomossa taidetaan nähdä huomenna lakana, jossa muistetaan kiittää Kärppiä tästä super-junnusta.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pelicans, Kalpa, Roki
Huomisessa matsissa kinnittyy huomio erityisesti vaikeastilausuttavan venäläishyökkääjän otteisiin. Ilmeisesti kyseessä on lopulta luokkaa kovempi peluri kuin mihin meillä SM-liigassa on totuttu. Meikäläisen silmäpari tulee seuraamaan erittäin suurella mielenkiinnolla tämän Shvidkin(jos kirjoitin edes oikein) luistelua. Toivottavasti saa paljon peliaikaa, sillä tämä mies jos kukaan ON kuulemma kunnossa!!!

Vapiskaa HIFK!!! ;) Denis #7 paukuttaa 3+1 heti ensitöikseen!!!

edit: kirjoitusvirheet + SM-liigan kotimaisuutta kannatetaan, mutta aina joku huippu tasoa nostamassa on suht ok...
 

PES

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO, Kärpät, ManC, R.Nadal, Ronnie O'Sullivan
Hajanaisia yön ajatuksia ottelusta

Todella mielenkiintoinen ottelu tulossa. Kärppien nelosessa pelannee sitten taas joku laituri sentterinä koska Karppinen on jälleen lainassa hokissa. Olisihan tuo jo mukava, että käytössä olisi neljä sentteriä niin kuin esim. voitokkaassa viimepelissä. Noh, ei me tuskin Veikon puuttumiseen ottelua kuitenkaan hävitä, vai?

Mukava nähdä MG pelaamassa Kärppiä vastaan - toivottavasti epäonnistuu huomenna, vaikka muuten toivonkin hänelle menestystä lähinnä leijonalaseista läpi katsottuna. Shvidkin pelaaminen myös kiinnostaa. Lisäksi Rosa voisi jatkaa pistetehtailuaan..

Niin ja toivottavasti hifkin maalissa pelaa imuri, eikö siis Lundel.
 
Juurikin näin. Katkeraa Lapin miehen puhetta nämä, että Mikke ei muka huomenna pelaisi.

Hyvä jos kuulemani huhut eivät pitäneet paikkaansa. En todellakaan ole katkera siitä että Granlund pelaa HIFK:ssa. Jos poika ei ole halukas pelaamaan Oulussa niin eipä sitten. Itsekkin toivon miehelle hyvää tulevaisuutta. Samalla kuitenkin toivon että poikaa vähän muistutetaan extralla Oulun suunnalta. Eli nyt vain Aarnio,Keränen,Grönholm ym. asialle. Tämä ei kuitenkaan ole mitään toivetta että hän loukkaantuu, pelihuumori vain pois.
Tiedän että tätä viestiä seuraa kymmenen viestiä että tätä on yritetty aiemminkin mutta ei ole onnistunut. Toivon että nyt kokeillaan uudestaan.

Itse pelistä, kuulin huhun että Rosa jatkaa pistetehtailuaan, on itse luvannut nyt tehdä myös maaleja ja ilta on 2+2 Rosalle ,eli Kärpät vie 2-5. Sviddulle on annettu lupa tehdä maaleja myös eli 2 pörsää sieltä.
Pari painiakin olisi luvassa kun Granlundia ajellaan mutta HIFK:ssä ei ole miestä kuitaamaan kuin tuomarin selän takaa.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Lappi, Lappi, Lappi.... poro, poro. Tää on niiiin väsynyttä läppää, että keksikää nyt jotain uutta vaikka janari/urpo/kepulandia (hyi, saatana! - sivumennen sanoen) -pohjalta. Oulu ei valitettavasti edelleenkään sijaitse Lapissa vaan maanmuodoiltaan paljon tylsemmällä Pohjois-Pohjanmaalla.

"Poromafia" , "kootimaa tää POOHJOIINEEN!!!" , soittaako kelloja?
Ihan turha syyttää muita tästä lappiläpästä kun te keskisuomalaiset sitä itse vedätte.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
Mielenkiintoinen ottelu tulossa; IFK:n on pakko napsia tästä täydet pisteet jotteivat TPS ja Lukko pääse liian kauas. Kärppien orastavasta noususta huolimatta IFK on selkeä voittajasuosikki niin ennakoiden ja vedonlöyjien parissa. Kärpät ei lähtene (Kärppä-fanit tietänevät paremmin joukkueen vieraspelityylin) peliin pakittelemaan mikä helpottaa myös IFK:n pelirakentelua. Luvassa on siis hieno kiekkoilta, jossa IFK:n pelatessa samalla intensiteetillä kuin aiemmissa TV-peleissä ei voittajasta pitäisi olla epäselvyyttä.

Uuge kertoilee, että Dahlman nostetaan viimein kokeilemaan ykköseen kun pitkälti Wärnistä johtuen ketjusta ei ole saatu kaikkea irti ja Hirso on joutunut pelinrakentelun lisäksi vastaamaan myös normaalia enemmän maaleista. Nyt nähdään lopulta Dahlmanin avut ja seuraavat pari peliä sinetöinevät jatkaako mies joukkueessa Haatajan ja Järvisen tervehdyttyä.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Mielenkiintoinen ottelu tulossa; IFK:n on pakko napsia tästä täydet pisteet jotteivat TPS ja Lukko pääse liian kauas. Kärppien orastavasta noususta huolimatta IFK on selkeä voittajasuosikki niin ennakoiden ja vedonlöyjien parissa. Kärpät ei lähtene (Kärppä-fanit tietänevät paremmin joukkueen vieraspelityylin) peliin pakittelemaan mikä helpottaa myös IFK:n pelirakentelua. Luvassa on siis hieno kiekkoilta, jossa IFK:n pelatessa samalla intensiteetillä kuin aiemmissa TV-peleissä ei voittajasta pitäisi olla epäselvyyttä.

Pieni pelko persiissä tässä kuitenkin mennään, HIFK pelannut hyvää kiekkoa Urhon peleissä: kyllä, tuottanut tulosta: ei. Eli nyt sillä työnteolla pitäisi saada aikaiseksi myös maaleja. Pelkästä pelin hallinasta ei vielä pisteitä tietääkseni jaeta, joten se on täysin turhaa horinaa. Muut joukkueet napsivat meiltä huonolla pelillä pisteitä, se on huolestuttavaa...Mutta jos vaikka tänään kaikki napsahtaisi jälleen kohdilleen ja maalisarake näyttäisi jälleen nejästä ylöspäin (omiin ei tietenkään saa mennä yhtään).
 
Viimeksi muokattu:

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
"Poromafia" , "kootimaa tää POOHJOIINEEN!!!" , soittaako kelloja?
Ihan turha syyttää muita tästä lappiläpästä kun te keskisuomalaiset sitä itse vedätte.

Olet ilmeisesti liian nuori muistamaan. Poromafia ja pohjoinen huuto mm. ovat vastaiskuja Etelälle, joka aloitti nämä lappi/poro/jne "vittuilut" Kärppien noustua liigaan. Kun ei auttanut silloin maantiedon tunnit niin juttu käännettiin itseironiaksi ja se vitutti sitten sielä vielä enemmän siellä päässä, mikä on aika hassua. Teille ei kelpaa mikään vaihtoehto. Pohjoistahan ei ole huudettu kovin montaa vuotta, jos en nyt väärin muista. Ainakaan ekan mestaruuden v. 2004 aikoihin sitä ei huudettu ja oli 3-4 vuotta pelattu nousun jälkeen, eikä taidettu huutaa vielä 2005 vuonnakaan. ´

No se siitä, Hifk on runkosarjassa ylivoimaisesti kauden kohokohtia ja tuskin saamme pettyä tänäänkään. Toivottavasti tulee tasainen ja kuuma peli.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Olet ilmeisesti liian nuori muistamaan. Poromafia ja pohjoinen huuto mm. ovat vastaiskuja Etelälle, joka aloitti nämä lappi/poro/jne "vittuilut" Kärppien noustua liigaan.

Hah, lyhyt muisti.. Todellakin! No toisaalta kun porukoilla on tarpeeksi kyrpä otassa niin on ihan sama mitä tekee, aina on väärinpäin..

Ottakaahan tänään etälappalaiset halli haltuun, huudon ei tarvii ihan Ivaloon asti kuulua, mutta jos sentään edes tänne asti! :)
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Voidaanko sitten olla yleistämättä näitä pohjois- ja porojuttuja puolin ja toisin, koska uskoisin, ettei suurinta osaa faneista voisi vähempää kiinnostaa. Itse pelissä on mielenkiintoa yllin kyllin ja toivottavasti tänään olisi yleisöä edes 6000, vaikka tv-peli onkin.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Olipa huvittava Jatkoajan ennakko.

"Loukkaantumiset ovat häirinneet keskisuomen ylpeyttä, ..."
- Jaa, tainnut kirjoittaja itse porosoitua pohjoisesta. Vaan ei Oulu sijaitse keskisuomessa, olisi voinut laittaa vaikka 'keskimmäisen suomen ylpeys' niin olisi toiminut paremmin.

"Joukkue on maalimäärissä liigan heikoimpia, mutta neljässä viime ottelussa on syntynyt jokaisessa vähintään neljä pelitilannemaalia ja yhteensä 18 osumaa."
- Mikä on pelitilannemaali? Ja vaikka olisi minun tyhmyyttäni etten osaa määritellä sitä, niin 18 osumaakin meni väärin. Kärpät on nimittäin laittanut 20 osumaa viimeisessä neljässä ottelussa (4 Tepsiä, 6 Tapparaa, 5 HPK:ta ja 4 JYPiä vastaan).
 
Suosikkijoukkue
HIFK
18 osumaakin meni väärin. Kärpät on nimittäin laittanut 20 osumaa viimeisessä neljässä ottelussa (4 Tepsiä, 6 Tapparaa, 5 HPK:ta ja 4 JYPiä vastaan).
Vai sittenkin 19? Vai oliko jossain pelissä sitten vielä rankkarivoitto mukana, joka olisi se 20. maali? No, jos Kärpät tänään tekee enemmän kuin 2 maalia (ja IFK vähemmän kuin 2), voi sanoa kotijoukkueen pelanneen päin persettä. Niin vahvaa on meno kotikaukalossa ollut, poislukien tappio asemasodassa kilpikonnanarreja vastaan. Kärpät kuitenkin pyrkii myös hyökkäämään, which is nice.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja vaikka olisi minun tyhmyyttäni etten osaa määritellä sitä, niin 18 osumaakin meni väärin. Kärpät on nimittäin laittanut 20 osumaa viimeisessä neljässä ottelussa (4 Tepsiä, 6 Tapparaa, 5 HPK:ta ja 4 JYPiä vastaan).
Heh.

HIFK on päästänyt himassa todella vähän maaleja. Saas nähdä montako maalia tänään menee omiin. Itse veikkailen lopputulosta 4-1.
 
- Mikä on pelitilannemaali? Ja vaikka olisi minun tyhmyyttäni etten osaa määritellä sitä, niin 18 osumaakin meni väärin. Kärpät on nimittäin laittanut 20 osumaa viimeisessä neljässä ottelussa (4 Tepsiä, 6 Tapparaa, 5 HPK:ta ja 4 JYPiä vastaan).

Missä pelissä, faktat kehiin. Kärpät upotti HPK:n jatkoajalla, ja mielestäni se lasketaan maaliksi.

4+6+5+4 = 19. Siinäpä faktaa :)

Rankkareilla ei olla käyty viimeisessä neljässä ottelussa, jos sitä kysyit.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Missä pelissä, faktat kehiin. Kärpät upotti HPK:n jatkoajalla, ja mielestäni se lasketaan maaliksi.

Ja noilla neljän ottelun maalimäärillä saadaan summaksi 19 maalia. Eli mistä kenkä puristaa?

Sm-liigassa on muutenkin ottelukohtainen keskiarvo maaleissa tähän mennessä aika hyvällä mallilla (5,64). Viime kaudella se oli koko kaudelta 5,16.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
Eli nyt sillä työnteolla pitäisi saada aikaiseksi myös maaleja. Pelkästä pelin hallinasta ei vielä pisteitä tietääkseni jaeta, joten se on täysin turhaa horinaa.

Toki, sama kaava on toistunut harmittavan usein vuosien saatossa jossa vastustajan maalivahdista tehdään sankari ja vastustaja tekee tarvittavat maalit vastaiskuista. Tässä ottelussa olen luottavaisin mielin, kun käsittääkseni Kärpillä ei ole ollut tapana napsia voittoja kilpikonnapuolustuksen avulla (joka varmasti tuottaisi IFK:lle jälleen vaikeuksia) vaan heilläkin on jonkinlainen tarve rakentaa peliä.

Se, että hyvin pelannut IFK on voitettu huonommalla pelillä on kuitenkin kokonaiskuvaa ajatellen huomattavasti parempi asia kuin että huonosti pelannut IFK on voitettu huonolla pelillä.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Se, että hyvin pelannut IFK on voitettu huonommalla pelillä on kuitenkin kokonaiskuvaa ajatellen huomattavasti parempi asia kuin että huonosti pelannut IFK on voitettu huonolla pelillä.

Onhan se niinkin, mutta silloin jos joukkue pelaa hyvin ja vastustaja huonosti, ei saisi tappioita tulla, vertaus Lukko. Tai itseasiassa molemmat, Lukko ja TPS napsivat voittoja myös hiukan heikommalla pelillä, se kertoo joukkueen venymiskyvystä.. En nyt dissaa IFKin peliä, mutta ei se mun mielestä ole kovinkaan palkitsevaa ketään kohtaan, jos joukkue häviää hyvällä pelillä huonosti pelanneelle joukkueelle.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
En nyt dissaa IFKin peliä, mutta ei se mun mielestä ole kovinkaan palkitsevaa ketään kohtaan, jos joukkue häviää hyvällä pelillä huonosti pelanneelle joukkueelle.

Aivan samaa mieltä; sinänsä kärsivällisyyteni on pidempi ja olen huolissani vasta jos trendi on edelleen vastaavanlainen Haatajan tervehdyttyä. Tuolloin IFK:lla on sen verran ratkaisupotentiaalia käsissään, että tiukat ottelut on pakko kääntää edukseen. Sinänsä TPS tekee tätä jo nyt heikommalla materiaalilla, mutta tuolloin myös IFK:n 1. ketju on selkeämmin roolitettu eikä tekosyihin ole millään tasolla varaa.

1. ketjun ongelmien takia pidän tänään erityisesti silmällä Dahlmania. Uskoisin, että miehen loppukausi määräytynee muutaman seuraavan ottelun aikana. Virallisesti tryout kestää kuun loppuun asti.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
HIFK:sta on mielestäni tehty vähän turhankin selkeä ennakkosuosikki illan peliin. Sarjataulukkoa katsomalla toki näin voi ajatella, mutta en minä ihan noin isoa kerrointa Kärpille tarjoaisi kuin Veikkaus on tehnyt. Kärpät ovat löytäneet kassinsa, eikä pelejä enää hävitä ensimmäisen erän aikana.

HIFK-pelit ovat aina kauden kohokohtia. Kovin montaa huonoa vääntöä stadilaisten kanssa ei tule viime kausilta mieleen, enkä usko, että tänäänkään sellaista nähtäisiin. Enemmänkin odotan vauhdikasta, railakasta maalintekokilpailua ja fyysistä peliä molemmilta joukkueilta. Pari niittiä mielellään myös Mikkeen, vaikka poikaa ei fyysisellä pelillä juurikaan horjuteta. Mihinkään ajojahtiin ei kuitenkaan pidä lähteä, vaikka useat Kärppäfanit tätä jostain syystä toivovatkin.

Erityisen kovalla innolla odottelen tuota IFK-fanien MG-lakanaviritystä ja sitä, miten EtäKärpät tähän vastaa. Yleensähän lappalaiset ovat hallinneet Helsingin halleja aina halutessaan, ehkä tänäänkin.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
HIFK:sta on mielestäni tehty vähän turhankin selkeä ennakkosuosikki illan peliin. Sarjataulukkoa katsomalla toki näin voi ajatella, mutta en minä ihan noin isoa kerrointa Kärpille tarjoaisi kuin Veikkaus on tehnyt.

Katohan perkele. 3.50 ! Kyllähän tässä on selvää ylikertoimen poikasta tarjolla. Toki IFK suosikki on, muttei kyllä noin vahva missään nimessä.

Pari niittiä mielellään myös Mikkeen, vaikka poikaa ei fyysisellä pelillä juurikaan horjuteta. Mihinkään ajojahtiin ei kuitenkaan pidä lähteä, vaikka useat Kärppäfanit tätä jostain syystä toivovatkin.

Joo, ei missään nimessä mitään ajojahtia. Jos paikka tulee niin ajetaan, ihan normaalisti.
 

torpeedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lunkan väärintorjutut voitot
En nyt dissaa IFKin peliä, mutta ei se mun mielestä ole kovinkaan palkitsevaa ketään kohtaan, jos joukkue häviää hyvällä pelillä huonosti pelanneelle joukkueelle.

Ei Narrit eikä TPS pelanneet huonoa peliä. Ne pelasivat erittäin hyvin passiivista vastaisku-peliä. Tai no, Jokereilta ei vastaiskuja irronnut, mutta passiivisuutta sitten sitäkin enemmän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös