To 14.10.2021 HIFK - Tappara

  • 4 278
  • 55

Peluuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Tappara oli taas valtava pettymys. Mihin vittuun se tiistai taas katosi?
Minä taas en olisi tämän illan perusteella Tapparasta huolissani, HIFK-sta kyllä. Olihan Tappara pelillisesti aivan ylivoimainen. Muita näiden joukkueiden matseja en ole nähnyt, eli mielipiteeseeni ei vaikuta aiemmat matsit.
 

Taapertaja73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minä taas en olisi tämän illan perusteella Tapparasta huolissani, HIFK-sta kyllä. Olihan Tappara pelillisesti aivan ylivoimainen. Muita näiden joukkueiden matseja en ole nähnyt, eli mielipiteeseeni ei vaikuta aiemmat matsit.

Tapparan tämän kauden tarina. Pelillinen hallinta ja hetkellinen dominointi ei käänny riittävällä varmuudella tehdyiksi maaleiksi ja pisteiksi taulukossa. Ei tämä enää mene sattuman piikkiin.

Pelitapaa lienee muutettava passiivisemmaksi ja puolustusvoittoisemmaksi? Puolustamalla ja tehokkailla vastaiskuilla on Tappara kaatunut tällä kaudella jo monta kertaa pelillisestä hallinnasta huolimatta.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Puolustamalla ja tehokkailla vastaiskuilla on Tappara kaatunut tällä kaudella jo monta kertaa pelillisestä hallinnasta huolimatta.

Sport-tappio on varmaan ainoa, joka ei ollut ihan tällainen. Siinähän Tappara oli alun aivan mankelissa ja vasta tuloksen käytännössä ratkettua alkoi Sportin puolustaminen. Ja siinä oli jokainen Tapparan laukaus sektorin ulkopuolelta, niin ei sitä voi sanoa oikein edes hallinnaksi.

Mutta tuohon tyyliin on nyt hävitty Ilvekselle, Kookoolle, Kärpille, Lukolle x2, HIFK:lle ja periaatteessa myös KalPalle ja Skellefteålle.

Ps. Mutta Jypin junnuja ja Jokisen sekoiluviisikkoa vastaan kulmahyrrä on ollut todella tehokasta.
 

Peluuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Tapparan tämän kauden tarina. Pelillinen hallinta ja hetkellinen dominointi ei käänny riittävällä varmuudella tehdyiksi maaleiksi ja pisteiksi taulukossa. Ei tämä enää mene sattuman piikkiin.

Pelitapaa lienee muutettava passiivisemmaksi ja puolustusvoittoisemmaksi? Puolustamalla ja tehokkailla vastaiskuilla on Tappara kaatunut tällä kaudella jo monta kertaa pelillisestä hallinnasta huolimatta.
12 matsin jälkeen sarjataulukko, ylivoimaprosentit ym. menevät vielä todella paljon sattuman piikkiin.
 

anatomia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, LeKi
Mä en vieläkään osaa olla huolissani, niin hyvältä se peli kuitenkin näytti suurimman osan aikaa. Ylivoimalla maali tai kaksi, niin se vapauttaisi jengin myös muissakin maalipaikoissa. Silloin se verkko heiluu. Näin mä sen näen, voin toki olla väärässäkin...
Ja on sanottava, että HIFK puolusti todella kovalla asenteella. Ei milliäkään periksi ja perhanan kovaa vääntöä laidoissa. Vaikka pelin hienouksia ei näkynyt, niin tuo oli ihan mukavaa katseltavaa, kun jengit laittaa kaikkensa likoon.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Tappara ois voittanut, kukaan ei toteaisi, että olisi voinut kääntyä mihin suuntaan vain. -HIFK oli niin totaalisesti jyrän alla, että sellainen olisi kuulostanut todella kornilta.

Katsoitko ollenkaan 1-2 eriä? Ei noissa Tappara kyllä ollut ylivoimainen. 3.erä oli Tapparan, aika usein 3-0 johtoasemassa se viimeinen erä menee takaa-ajajalle.


12 matsin jälkeen sarjataulukko, ylivoimaprosentit ym. menevät vielä todella paljon sattuman piikkiin

Sattuman merkitys on isompi kun otanta on pienempi, kyllä, mutta kun IFK:n ja Tapparan ylivoimaa katsoo, niin näkee ettei ole sattumaa että molempien YV% on surkea. Maalipaikkoja ei luoda sattumalla, vaan ne pitää itse tehdä, ja jos et riittävästi tee tai et ole tappavan tehokas, niin se prosentti on pieni. IFK teki yhden YV-maalin joka oli suorahyökkäysmaali, itse 5vs4 pyöritys on ollut koko kauden huonoa pörräämistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös