Pelistä yleisesti aikalailla kaikki olennainen on kirjoitettu tuonne otteluraporttiin. Koska keskeisiä pelaajia oli poissa (erityisesti Lukolla), ja koska harjoituspelejä ei ole takana vielä kovinkaan monta (erityisesti Ilveksellä), mitään sen suurempia yleisiä päätelmiä tästä ei kannattane tehdä. Maalivahdeilta onnistunut peli. Korhonen siis jatkoi samanlaisia otteita kuin viime keväänä, jollon jo pelasi mielestäni hyvin ne muutamat ottelut, jotka sai torjuttavakseen. Tämä on erityisen hyvä, koska Pitkämäen edellinen kausi meni kuten meni, ja on tärkeää olla kakkosvahti, johon voidaan luottaa. Raanta pelasi myös oikein hyvin, ja olisi varmaan olennaista hänelle, ettei juutu Vehasen taakse penkin päähän. Jos pelejä ei muuten tule, niin joku yhteistyökuvio Mestiksen suuntaan voisi kannattaa.
Nevalaiselle vihellettiin 2+10, kun meni ojentamaan Niko Snellmania, joka ajoi rumasti jotain Lukkolaista päähän. Lukkolainen oli kiekottomana tilanteessa ja Snellman ajoi kädet ylhäällä suoraan päin. Ilvesläiselle olisi pitänyt viheltää suoraan 5+20, mutta Henrikssonin pallit eivät siihen riittäneet.
Nevalaiselta todella hyvä suoritus tuo pienikin muistuttaminen. Aukesi siinä vastustajalta hieman huulikin. Paskahousu ei vaan ottanut miehen lailla yhteen vaan veti kilppareita. Snellman siis.
Mielestäni tuo taklattu pelaaja oli juurikin itse Nevalainen. Tilanteessahan hänen pakkiparinsa, en nyt muista kuka, löi kiekon aika lujaa ränniin Lukon maalin taitse. Nevalainen oli päädyssä toisella puolella maalia, mutta antoi kiekon mennä ohitseen siihen koskematta. Mahdollisesti siksi, että Snellman oli tulossa vauhdilla kohti, tai sitten muuten ajatteli tuon olevan paras ratkaisu. Minulle ei jäänyt mieleen, että kädet olisivat olennaisesti nousseet. Vauhtia oli joka tapauksessa aika paljon, ja ajattelin jo ennen osumaa, että ryntäysjäähy voi olla tulossa.
Tuossa jälkinahinassa olin hiukan yllättynyt, ettei Snellman tiputtanut hanskojaan. Ei tappelun ainakaan outoa pitäisi olla, kun on aikanaan viettänyt vuoden WHL:ssäkin. Tosin linjamiehet eivät todellakaan aikailleet väliintulossa, joten seurauksena tuskin olisi ollut mitään sen kummempaa kuin käytöskymppi Snellmanillekin. Kaikki kunnia Nevalaiselle, että lähti "kouluttamaan" selvästi isompaa Snellmania, vaikka se nyt maksoikin joukkueelle ylivoiman. Joku toisentyyppinen peluri olisi voinut tuossa jäädä jäälle makailemaan ja kalastelemaan isoa jäähyä.
Mitä kilppareihin tulee, niin minä taidan ymmärtää tuolla termillä jotain muuta kuin Max Power.