Mielenkiinnosta kysyisin tarkennusta tähän, eli tarkoittivatko kyseiset Ipa-fanit tuossa että Ilves olisi sijoilla 6-8 ja olisivat oikeasti naurettavan väärässä? Siis että Ilves löytyy lähes varmasti taas sijoilta ynnämuut/viimeinen?
Vai sitä että Tappara olisi sijoilla 6-8 ja olisivat siinä naurettavan väärässä sillä tavalla, että todellisuudessa Tappara tulee olemaan lähes varmasti sijoilla 1-2?
Luonnollisesti puhuivat Ilveksestä. Minä lasken Ilveksen edelleen sijoille 12-14 ja olen toistaiseksi valmis seisomaan sen väitteen takana, aika tulee näyttämään olenko väärässä vai en. Mutta puheet kuuden sakkiin sijoittumisesta ovat vielä kauniisti sanottuna liioittelua.
Tappara taas on minun papereissani ainakin nyt top 6-joukkue, tai sen on oltava näillä panostuksilla, mielummin vielä kotiedussa kiinni. Kaikki muu on laskettava epäonnistumiseksi.
Ymmärrän kyllä hyvin tapparalaisten järkeilyn tuossa "Ilves kyllä romahtaa vielä sinne omalle jämäpaikalleen" -ajattelussa. Ja sen "mestistasoisella joukkueella taas liikenteessä" tai "ipa-kannattajilla mopo keulii rankasti" ja "koska Ilves oli viime- ja sitä edelliskaudellakin..". Nuohan ovat siis mielipiteitä, vailla parempaa tietoa tulevasta. No varmasti joillain ipa-faneilla tiettävästi keulii.
Sillehän on luonnollisesti turha laskea painoarvoa, että valmennus on vaihtunut Raipesta Tumppiin, siis aavistuksen verran modernisoitunut ja ammattimaistunut. Ja sille, että esim. viime syksyn hyökkääjistöstä on yli puolet vaihtunut. Toki näihin mestis-Asplundeihin ja -Rajaloihin.
Ei tässä ole mistään "tapparalaisten järkeilystä" tai naapurikateudesta kyse, vaan ihan silkoista realiteeteista. Se on selvää, että hyvä alkukausi nostaa odotuksia ja Ilveksen kohdalla se on ollut ja tulee olemaan erityisen tärkeää. Hyvät esitykset kentällä vievät huomion pois kaikesta ikävästä (selvitystyö omistajanvaihdoksen osaltahan on vielä kesken).
Mitä tulee Tuokkolaan niin kävin kehumassa hankintaa jo aikoinaan hänen siirtyessään Ilvekseen, se varmasti löytyy jostain arkistojen kätköistä se viesti. Oli helppo nähdä jo etukäteen mitä muutos aiheuttaa, varsinkin nyt kun näyttää siltä, että joukkue on kerrankin saanut työrauhan ja valmentaja oikeasti tietää mitä on tekemässä.
Aiheesta jatkaen, onko Luceniuskin näitä mestistason miehiä nyt vai meneekö "se" raja juuri tuossa Asplundin ja Luceniuksen välissä? Tai onko Jagr divari-jyrä, koska pelasi viimeistä työsulkua edeltävällä kerralla jossain Saksan kakkos-divarissa?
Nämä siis ihan aitona pyrkimyksenä päästä "tapparalaisten" pään sisälle tutkailemaan ajatusten syntyä ja kulkua. Siis silkasta mielenkiinnosta ilman mitään suurempaa vittuilua, keulimista, kuittailua, tms.
En ymmärrä kysymyksenasetteluasi lainkaan, sinähän olet koko ajan käyttänyt termiä Mestis-jyrä mainituista pelaajista, en minä. Joten ehkä sinun tulisi vastata itse tuohon kysymykseen.
No, ehkä Luceniuksesta sen verran, että on helposti liigatason pelaaja ja pelaisi varmasti Tapparassa jonkun toisen valmentajan alaisuudessa tälläkin hetkellä.
Lisätään loppuun vielä se, että omasta mielestä Pelsut olivat jo Ilves-pelissä lähellä tappiota. Sen verran oli väkevää painostusta läpiajoilla ja useilla ykkössektorin maalipaikoilla kuorrutettuna 3. erän viimeiset 10min tilanteessa 2-2. Tuskin lahtelaiset mihinkään jämäsijoille valahtaa, mutta jossain vaiheessa tuo alkukauden porskuttaminen väkisinkin hiukan hyytyy. Epäilen vahvasti, että tuo vaihe on tuloillaan.
Olen vahvasti eri mieltä sillä Ilves muutamasta hyvästä jaksosta huolimatta antoi valtavan määrän ykkössektorin paikkoja Pelicansille tuossa ottelussa. Minun mielestäni siinä ottelussa oikeus voitti ja ehkä helpommin pystyn sitä peliä neutraalisti katsomaan kuin sinä.
Ilves pelaa hyvin ja varsinkin taktisella puolella Tuokkola on näyttänyt persettä kaikille niille teidänkin leirin "oikean" jääkiekon puolustajille. Tuo on todella ainoa keino millä Ilves pärjää tällä kaudella.
Pelicans voi olla kauden musta hevonen, kuten jo mainitsin niin harvassa joukkueessa tämän hetken liigassa on nakata kentälle tuollaista määrää lahjakkuutta. Haaste tulee juuri oikeastaan jokaisen pelaajan urakehityksessä ja siinä, että onko motivaatiota kehittyä enää jäljellä, vai käydäänkö ns. töissä. Jos joukkue hitsautuu kunnolla yhteen ja nämä Smolenakit, Niinimäet, Saarenheimot ja Paakkolanvaarat sitoutuvat hommaan niin väitän, että kyseessä on vaarallinen joukkue.
Väsyneet Kädet kirjoitti:
Kun kukaan muu ei sitä näköjään tee, niin minä sitten. Ottelun paras pelaaja: Pekka Saravo. Olipahan taas silkkaa timanttia miehen tekeminen! Ei tainnut hävitä yhtään kaksinkamppailua ja toisessa erässä hoiti käytännössä yksin yhden alivoiman, kun selkeästä altavastaajan asemasta voitti Sopaselta kiekon ja hoiti kaverille purkupaikan. Aivan fantastinen peli Peksiltä. Ja Sopasen läpiajosa tosiaan Sopanen nojasi Saravoa kohti, mutta Peksi ottikin tuen pois ja Sopanen nojasi itsensä nurin. Sillä vasemman käden huitaisulla housunkaulukseen ei varmasti isoa miestä kaadeta toiseen suuntaan. Ei Peksi niin vahva ole.
Niinpä, jälleen kerran. Ja taisi Smolenakilta viedä yhdessä yks-ykkösessä kiekon kuin karkin lapselta. Saisi tulla se yksikin Aamulehden jääkiekkoammattilainen taas kertomaan miten ne junnut tulevat ohi jne. Vieläkin naurattaa ja sille vielä prkl maksetaan siitä hommasta ihan rahalla.
Sopanen tosiaan tuolla kaatuilulla tekee vain hallaa itselleen, pelaisi tilanteet loppuun niin tuosta olisi joku toinen tuomari antanut sen rankun.