Heh. Juuri äsken totesin, että totta kai myös hyökkääjät osallistuvat puolustamiseen. Ja myös päinvastoin. Olen keskittynyt lähinnä pelaajarosteriin, enkä viisikkopelaamiseen tai pelitapaan aiemmissa kirjoituksissani. Eihän ne nyt voi toimia jos pakka on näin sekaisin kuin nyt on. Itsestäänselvyyksiä.Kavereita tai ei? Se ei ollut peruspointti. Tärkeätä on saada viisikkopeli toimimaan! Se ei toimi jos on liikaa surffaijoita. Tämä pätee niin puolustus kuin hyökkäyspäässä. Toistan vielä sanan viisikkopeli. Vielä 10 vuotta sitten voitiin ajatella, että hyökkääjät vain hyökkäävät ja puolustajat puolustavat. Tämä vanhanaikainen ja nykyjääkiekkoa ymmärtämätön käsitys heijastuu kirjoituksessasi, Vili.
Viisikkopeli ei toimi! Toivon, että se alkaisi toimimaan. Se on avain myös siihen, miten voitetaan pelejä!
Sinä toivot, että viisikkopeli alkaisi toimimaan? No, toivossa on hyvä elää. Minä vaadin, että joukkueeseen hankitaan vahvistusta puolustukseen. Jos sinä et sitä myönnä etkä näe, että suurin ongelma on peräpäässä, niin en minä sille mitään mahda.
Ja jos jotain minun ymmärryksestä nykyjääkiekosta haluat tietää, ota yhteyttä yv:llä. Turha siitä on jauhaa tässä ketjussa.