Koistinen kirjoitti:
Mistä tämä huvittava "the rock" repii tietojaan ex-valmennuksen ja kärkipelureiden ristiriidoista?
Minä, huvittava oma itseni revin näitä tietoja juttelemalla tiettyjen tahojen kanssa. Se sitten taas on täysin toinen juttu puhuvatko nämä tahot minulle totta. Ainakin aiemmin tiedot ovat pitäneet kutinsa aivan varmasti.
Koistinen kirjoitti:
Oliko koko joukkueessa päättyneellä kaudella edes korvaamattomia "kärki"-pelureita? Eipä näkynyt. - ainuttakaan.
Onko yksikään pelaaja Suomi-sarjatasolla täysin korvaamaton? Titaaneiden kohdalla näitä kärkipelaajia oli viime kaudella muutamia ja heidän korvaamisensa toisilla on vaikeaa, muttei kuitenkaan mahdotonta.
Koistinen kirjoitti:
Unikulmapoikakin oli kovin vaisussa vireessä kun olisi tehoja pitänyt ratkaisevissa peleissä irrota. Kuka moista "kiekkoilijaa" kaipaa? ...paitsi the rock. Sama alavireisyys tuntui muuten vaivaavan varsin vahvasti myös juuri uuden sopimuksen saanutta pikkupylvistä.
Niin, tässä taas haukutaan kahta pelaajaa joiden vammatilanteesta ei taida kirjoittajalla olla sen harmainta hajua. Onko sinun mielestäsi ihme jos pelaaja ei pelaa tasollaan, kun paikat ovat hajalla? Aivan, mieti vielä toiseen kertaan ennen kuin alat itse suoltamaan juttujasi tänne.
Koistinen kirjoitti:
Onko tämän omalla kiekkourallaan täysin epäonnistuneen nimimerkki the rockin vaikea tajuta jääkiekon valmennuksellisesta puolesta yhtikäs mitään, kun päästelee suustaan, tai siis sormistaan moista sontaa?!
Kiitos tästä kunnianosoituksesta, sulkeudun suosioosi. Edelleenkin ihmettelen mistä tämä katkeruus kumpuaa? Olen todennut, että ex-valmennus ei saanut parasta mahdollista irti pelaajamateriaalista, mutta en ole sen kummemmin puuttunut valmennukselliseen puoleen. Minulla ei jääkiekkovalmennuksesta ole samanlaista tietomäärää ja ilmeisesti aivan valtavaa käytännönkin kokemusta kuin sinulla, koska pystyt näinkin syväluotaavan analyysin antamaan minun pelaajaurastani ylempänä.
Koistinen kirjoitti:
Jos kärkipelurit luulevat olevansa niin pirun hyviä ja korvaamattomia, että heille ei ole oikeutettua antaa tiukkaa kritiikkiä jatkuvasta alavireestä, niin sekö on "the rockin" mielestä syy valmentajan vaihtoon?
Missä olen näin väittänyt? Olen itsekin tällä palstalla kritisoinut varsin äänekkäästi pelaajia jos olen nähnyt siihen aihetta. Totaalinen repeäminen on jälleen todella lähellä, ei millään pahalla.
Koistinen kirjoitti:
Käsittääkseni titaanit kaatui päättyneellä kaudella, ei suinkaan pelinjohdolliseen tai taktisesti heikkotasoiseen suoritukseen, vaan täysin kyvyttömien asennevammapotilaiden alisuorittamiseen.
Eiköhän viime kausi loppupeleissä kuitenkin ollut ihan hyvä menestyksellisesti. Tuolla materiaalilla (l. loukkaantumiskertomuksella) ei vain pystytty loppupeleissä haastamaan parempia ryhmiä. Edelleenkin olen sitä mieltä, että Jaakko Valkaman maalivahtipelillä Titaanit olisi tapellut voitoista paljon tiukemmin kuin nyt nähdyn maalivahtipelin siivittämänä (pl. muutama Hankasen huippupeli). Vikaa oli varmasti molemmissa osapuolissa, niin pelaajistossa kuin valmennuksessakin, mutta vanha viisaushan kuuluu: Valmentaja on helpompi vaihtaa kuin joukkue.
En edelleenkään olisi laittanut pahakseni vaikka Oksasen Marko olisi jatkanut tehtävässään, mutta joukkueenjohto oli ilmeisesti sitä mieltä, että jotain oli tehtävä ja yleensähän silloin ensiksi putoaa aina valmennuksen pää.
Koistinen kirjoitti:
Olisiko kirjoittajan jo syytä avata silmänsä ja tajuta, että jääkiekossa - erityisesti valmennuksessa on paljon tehtävää, josta "rockilla" ei taida olla hevon v:n hajua ja näin olisikin viisainta pitää turpansa aiheesta hieman soukemmalla.
Ylempänä jo totesin etten valmennukselliseen puoleen ole aiemminkaan puuttunut enkä tee sitä pahemmin jatkossakaan, koska minulla ei ole siitä liiemmälti kokemusta saati tietoa. Kai silti omia mielipiteitään ja näkemyksiään asian tiimoilta saa kirjoittaa palstalle vai onko sekin kiellettyä jollei ole valmentanut missään jengissä jääkiekkoa kuten sinä mitä ilmeisimmin olet?
Lopuksi vielä kaino pyyntö arvon nimimerkeille keskikatsomo ja Koistinen. Jos teillä on jotain henk.koht. katkeruuksia tai kirjoituksiini liittyviä vittuiluita yms. juttuja painamassa mieltänne, niin pistäkää ne suoraan minun yv-boxiini eikä tänne ketjuun sotkemaan muuten niin asiallisia keskusteluja Titaanien ensi kaudesta, kiitos.