Vertala ei ole missään nimessä lähtökohtaisesti ykkösketjun hyökkääjä, ellei sitten kauden aikana täydellisesti yllätä ja ota paikkaansa Kärppien ykkösketjussa.GT kirjoitti:Sepäs siinä onkin, että mistäs sitä roolia muka löytyy, kun laituriosasto on aika pitkälle selvillä jo nyt kolmen ensimmäisen kentän osalta? Viuhkolan lähtö ei vaikuta Vertalan rooliin pätkääkään, kun kyseessä on eri pelipaikan miehet. Ainoaksi mahdolliseksi lähtijäksi NHL:ään, joka vaikuttaisi Vertalan nousemiseen ylemmäs, jääkin siis Pesonen. Laitahyökkääjiä olisi Kärpillä ollut enemmän kuin tarpeeksi jo nyt. Kahteen ensimmäiseen kentälliseen on jo takuuvarmasta tarjolla Hyvönen, Kuusela, Kratena ja Pesonen. Kolmoseen Aaltonen ja Normio, neloseen Aarnio, Mustonen ja Alikoski. Kertokaa minulle, mistä Timo Vertalalle tuosta roolin löydätte?
Muut ketjut eli 2-4 -ketjut ovat sitten paljon todennäköisempi sijoituspaikka. Täytyy muistaa, että taas on pitkä kausi edessä, kun on Nordic- ja Mestareiden cupia. Rosterissa täytyy olla leveyttä, ja sitä Vertala tuo tullessaan. Samoin kovaa kilpailua peliajasta Vertala tuo tullessaan; jos Vertala sitä ei itse kestä niin ei voi mitään.
Enemmän olen huolissaan esim. puolustuksesta kuin nyt hyökkäyksestä, Vertala kun ei nyt puolustusta puolustajana vahvista.
Viimeksi muokattu: