Joo, elikkäs päivää taloon, olen uusi. Älkää heti alkako mulle naukumaan iästäni (synt. 1989), vaikka jotkut tuon vuosimallin kirjoittajat meitä kasiysejä...hmm...naurunalaiseksi saattavatkin.
Itse asiaan: Kiekkolehden MM-kisojen pelaaja-arvostelut olivat mielestäni aika omituiset (ainahan nuo), mutta erityisesti pisti silmään sen, että Pärssistä moitittiin "hivenen liian hitaaksi."
Perin outoa. Pärällähän juuri potkua ja tsemppiä riittää. Jos noita miinupuolia haetaan, niin mielestäni neovat ehdottomasti laukauksen puolella.MM-kisoissakin "armotonta löysäilyä" (siltä näytti) maalintekotilanteissa. Huitaistiin aito-suomalaiseen tapaan kiekko "sinne päin", elikkäs molarin syliin. Laukaukset muutenkin aika hiljaisia.
Olisiko Pärssisen(kin) syytä parantaa laukaustaan. Noin niin kuin huomattavasti. JOS parin vuoden sisällä tapahtuu muutosta siihen suuntaan, että lähes kaikki kahva otetaan pois, vähenee todennäköisesti Pärssisenkin tehot. Hänen tehonsa kun perustuvat hyvin pitkälti kiekon riistoihin (koukku, mailannosto, vartalokontakti) vastustajan kenttäpuoliskolla, ja kun mailankäyttö on erityistarkkailussa, saattaa hyvinkin tulla penalttia myös mailaankopautuksista; erityisesti vieraskaukaloissa (pois lukien Hartwall, eihän ne osaa siellä jäähyjä vaatia).
Mulla on vähän sellainen kutina, että Pärä ei ensi kaudella ole ihan kuningas. AV:lla korvaamaton, mutta pisteitä tuskin tulee totuttuun tapaan. Kuhta tulee olemaan The Pistenikkari, sanon ma.