Mainos

Timo Lehkonen, päävalmentaja

• 21 953
  • 69

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
HALLELUJAH!!! Erittäin hyvä että jotain yritetään. Seuraavaksi sitten 7 oikein lotossa, muuten voi olla vaikea pyörittää bisnestä. Jos kaudesta jotenkin selvitäänkin, miten sujuu kevät kun tulovirta loppuu täysin, lainat juoksevat ja posti kantaa uutta laskua kokoajan ovelle? Kerho on ainoita joukkueita joka ei ole paljon sopimuksia ensikaudelle julkistanut. Se on helppo ymmärtää, sillä kun ei ole sopimuspelaajia, ei tarvite maksaa palkkoja. Ei ole vaikeaa ennustaa että kerho kokoaan joukkueensa vasta kesän aikana siitä mitä on tarjolla silloin. Vähän samahan se oli tänäkin kesänä kun kalat Leavitt, Zagrapan, Luomala ja Grönholm sainattiin vasta kesällä. Säästetiin siis neljän pelaajan palkat huhti-heinäkuulta. Tänä vuonna niitä voi olla paljon enemmän... Se taas vaikuttaa joukkuepeliin, yhteishenkeen, valmistautumiseen, treenaamiseen ja pelitavan hiomiseen. Oravanpyörä on valmis ja siitä ei ole helppo hypätä kuiville. Toivotaan että velkojat ovat pitkähermoisia eivätkä hae konkurssiin. Pankit vaan eivät tässä tilanteessa paljon joustaa, sillä niitä valvotaan niin tarkkaan että nekään eivät enää voi antaa paljon "löysää".

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Vihdoin! Timo on ollut aina mielenkiintoinen nimi ja nyt päästään testaamaan kuinka mies pärjää paineettomassa tilassa. Liian hyvä kakkoseksi mies oli jo pitkään ja katsotaan riittääkö rahkeet ykköseksi. Hiukan vituttaa että Pissa-Petteri jatkaa tuolla. Olisi saanut lähteä jo. Tilalle vaikka Lelu, joka ei ainakaan pelaajia pysty hommaamaan ja kakkosena on joskus Bluesissa ollut. Hiukan myöhässä tämä tulee, mutta jos karsinnat pystyy välttämään, niin 10 pistettä ja papukaija merkki siitä Timolle.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
No jaa, enpä henkilökohtaisesti Lehkoselta mitään ihmeellisyyksiä odota. Oikeastaan ainoat odotukset tulee siinä, että pysytään loppujen lopuksi karsijan paikalta pois sekä nyt näkisi vähän tunnetta ja fyysisyyttä, joita ei Kivan aikana paljoa näkynyt. Siellä on kuitenkin kolehmaisia ja niemisiä, joilta voidaan odottaa vähän muutakin kuin neppailua.

Hyvin pitkälle samat ajatukset täälläkin. Lehkonen joutuu erittäin kovaan paikkaan, ensimmäistä kertaa liigassa päävalmentajana ja tehtävänä pelastaa täysin sekaisin oleva joukkue liigakarsinnoilta. Avainkysymykset on siinä, saako Lehkonen pelisysteemin kuntoon (ikäänkuin tässä tilanteessa sellaista kyettäisiin ihmeemmin rakentamaan) ja saako hän pelaajista kaiken irti - siis taidon, fyysisyyden ja tunteen. Yksinkertaista peliä ja perkelettä kehiin! Tulkoon Kerhosta joukkue, jota vastaan on yksinkertaisesti vittumaista pelata.

Minun kirjoissani Lehkonen on onnistunut, jos HPK säilyttää liigapaikkansa. Oli se sitten karsintojen kautta tai karsinnat välttäen.

Ralph

Jäsen
Minun kirjoissani Lehkonen on onnistunut, jos HPK säilyttää liigapaikkansa. Oli se sitten karsintojen kautta tai karsinnat välttäen.

Itsekin odotan, että Timo Lehkonen on onnistunut tehtävässään, jos HPK on runkosarjassa sijalla 12-13, tai jopa paremmalla. Mutta niihin parempiin sijoihin en enää usko millään. SaiPasta ja/tai Ilveksestä ohi, niin sitten voi Lehtonen lähteä vaikka ensi kauteenkin Kerhon peräsimessä hyvin mielin.

Tiistaina aijon mennä katsomaan Lehkosen debyyttiottelun, HPK-Tappara:n, ja odotan ensinnäkin uudistunutta pelitapaa ja kokoonpanoa. Sitten kun seuraan tekstitv-seuraajana torstain SaiPa -vierasottelua, odotan että HPK pelaa vieraissakin jääkiekkoa. Harri Rindellin vallanaikana HPK ei pelannut kertaakaan vieraissa jääkiekkoa, vaan aina jotain köyhän miehen kilpikonnasammakkopuolustusta, jossa toivottiin että maalivahti loistaa.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Iltalehdessä Korpela kertoilee, että Lehkonen valmentaa vain tämän kauden lopun. Ensi kaudella vaihtoaitiossa seisoo sitten joku muu. Kieliikö tämä sitten siitä, että uusi valmentaja on jo valittu? Vai sitten siitä, että luottamus Lehkoseen päävalmentajana on kuitenkin olematon?

HPK-valmentaja vaihtuu taas ensi kaudelle | Jääkiekko | Iltalehti.fi

Ritarisydän

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia Flyers, Real Madrid
Iltalehdessä Korpela kertoilee, että Lehkonen valmentaa vain tämän kauden lopun. Ensi kaudella vaihtoaitiossa seisoo sitten joku muu. Kieliikö tämä sitten siitä, että uusi valmentaja on jo valittu? Vai sitten siitä, että luottamus Lehkoseen päävalmentajana on kuitenkin olematon?

HPK-valmentaja vaihtuu taas ensi kaudelle | Jääkiekko | Iltalehti.fi

Tai sitten siitä, että Timppa on ilmoittanut haluttomuutensa ensi kauden valmennustehtäviin. Kyllä tässä nyt vähän on tosiaan palaneen käryä Ika Lehtoseen.

Ralph

Jäsen

Pakko sanoa, ettei se haittaa ettei Lehkonen valmennakkaan ensi kaudellakin. Pääsiasia, ettei Rindell jatka.

Jarno Pikkarainen olisi yhä vain kiva valinta. Seltä Jukureista mukaan Iiro Memonen ja Jesper Piitulainen. Näiden ketjuun joku kokenut (Marko Luomala, Niko Nieminen tjsp) niin voi tulla hyvää jälkeä jopa liigassa. Tai ainakin tuo Piitulainen olisi unelma hankinta.

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Gagne, alahan pikkuhiljaa vetämään jatkoroikkaa sinne sorvin suuntaan!

Mä olen katsellut että meillähän kasvaa bambua tossa pihalla. Mikähän sen paloarvo onkaan? Papaya-puuta voisi kanssa kokeilla.

Varrotkaas vähän. Kyllä se kohta taas on maalissa.

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Pakko sanoa, ettei se haittaa ettei Lehkonen valmennakkaan ensi kaudellakin.
Mielestäni tässä on virhe, siitä nimittäin toivottavasti puuttuu vain ja ainoastaan etunimi. ;)

Koska minä toivon että yksi realistinen vaihtoehto olisi se Lehkonen.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ihan positiivinen uutinen lopulta, vaikka ensin ajattelinkin lyhennyksillä. NH! WP! (Kivalle potkut) OMG! WTF! (Lehkonen tilalle). Plussalle jäädään, koska yhtälö Rindell + HPK ei vain toiminut. (tämä) Lehkonen ei kuulu suosikkeihini, mutta ehkä kuitenkin tässä tilanteessa järkevin ratkaisu. Huonommin voi tuskin mennä. Jos ongelmat ovat olleet kemiassa, tämä voi olla ratkaisu umpisolmun avaamiseen. Jos ongelma onkin pelaajamateriaalissa, se on sitten ihan sama, kuka sieltä tulee penkin taakse. Kunhan edes karsinnat vältetään, niin Lehkonen saa synninpäästön.

Mutta ensi kausi ei kai toivottavasti kuulunut tähän suunnitelma B:hen, eihän?

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mielestäni tässä on virhe, siitä nimittäin toivottavasti puuttuu vain ja ainoastaan etunimi. ;)

Koska minä toivon että yksi realistinen vaihtoehto olisi se Lehkonen.

Täällä ei Ika Lehkosen mahdollinen sainaus seuraavaa kautta ajatellen herätä kovinkaan suurta hurraa huutoa. Kouvolassa Ikalla on ollut koko ajan sarjan kärkipään materiaalit, mutta mitään suurta ei ole tapahtunut. Mies on varmastikin hiukan jo muuttunut IFK:n ajoista, mutta tuolloin miehen toiminta ei vakuuttanut pelaajia ja yhden kertoman mukaan Ika sopisi paremmin junnujen valmentajaksi, kun ei oikein meinannut karisma purra ammatikseen pelaaviin.

Samaa tosin on kuulunut myös Timosta, joka ei kuulemma vaihtanut yhtään sanaa erään Leijonien kärkipakin kanssa koko Vancouverin kisojen aikana, vaikka vastasi pakkien peluutuksesta noissa karkeloissa. No, onneksi Kerhon valmentaminen on vielä hiukan eri kaliberin juttuja.

Eiköhän tossa pelaajatkin jo nyt viimeistään herää, kun Harri ei ole enää sukkapuikoissa.

Buzzer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Harrin ulospotkiminen oli välttämätön toimenpide tässä tilanteessa. Liian pitkään tätä masentavaa taaperrusta katsottiinkin. Hyvä että stuntti löytyi (suostui) omista nurkista. Mielestäni Lehkonen on onnistunut ensinnäkin työssään jos peli-ilme muuttuu parempaan suuntaan. Peliin tulee mukaan mm. tunne ja uhrautuminen. Siellä ne Anaheimin NHL:n miljoonamiehetkin kiekon eteen heittäytyy ja voittoja on alettu sielläkin napsia. Minulle Lehkonen onnistunut tehtävässään lisäksi jos jumbosija ja karsinnat vältetään. Tsemppiä Timpalle tähän haastavaan tehtävään.

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Minusta Lehkonen on onnistunut tehtävässään, jos vältetään karsinnat. Muusta on ihan turha puhua. Ei Timo Kerhon pelitapaa pysty uudistamaan miksikään ihmeelliseksi, mutta hän voi antaa pelaajille luvan pelata vahvuuksillaan ja samalla pitää heidät kuosissa.
Osumia vastustajiin kaipaan minä. Maaliin myös.

Fossey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Samaa tosin on kuulunut myös Timosta, joka ei kuulemma vaihtanut yhtään sanaa erään Leijonien kärkipakin kanssa koko Vancouverin kisojen aikana, vaikka vastasi pakkien peluutuksesta noissa karkeloissa.

Vai eikö eräs Leijonien kärkipakki suostunut vaihtamaan yhtään sanaa "jonkun turistikoutsin kanssa"? Kyllä näissä suomalaisissa änäritähdissä on muutama sellainen primadonna, että pitää muistaa tilanteen voineen olla näinkin päin.

Lehkonen on valmentajana voittanut paljon. Toki kakkosvalmentaja, mutta osana voittavaa tiimiä ja siihen kulttuuriin asettuneena. Nyt ei haikailla HPK:n Suomen mestaruutta, Olympiapronssia tai MM-mitaleja.

Nyt haikaillaan 19 ottelusta enemmän pisteitä kuin Ilves saa.

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Niin.. ja ensi kautta silmällä pitäen väistämättä ainakin minulle tulee se ajatus, että kuten kaikki kai jo tietävätkin niin velipoika Lehkonen sai eilen lähteä Kouvolasta. On syy sitten mikä tahansa (ei ainakaan pitäisi olla KooKoon liian huono menestys), niin nyt vaan äkkiä Kerho tähän kiinni. Taitaisi olla historiallinen tilanne ensi kaudella, jos joukkueen päävalmentaja ja kakkosvalmentaja olisivat veljeksiä :D

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
On syy sitten mikä tahansa (ei ainakaan pitäisi olla KooKoon liian huono menestys), niin nyt vaan äkkiä Kerho tähän kiinni.

Hämärästi muistan jomman kumman veljeksen haastattelun vuosia sitten, jossa kysymyksenä oli, kiinnostaisiko valmentaminen samassa joukkueessa veljen kanssa. Vastaus oli tyyliin "ei koskaan, siitä voisi tulla liian rumaa jälkeä veljesten välillä".

Saatoihan tuo olla ihan läppäkin, mutta kyllä siinä varmasti totuuden siementäkin on mukana. Vaikea nähdä miehiä samassa organisaatiossa, ainakin niiltä osin mitä näin ulkoapäin miesten luonnetta ja toimintaa on seurannut.

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Hämärästi muistan jomman kumman veljeksen haastattelun vuosia sitten, jossa kysymyksenä oli, kiinnostaisiko valmentaminen samassa joukkueessa veljen kanssa. Vastaus oli tyyliin "ei koskaan, siitä voisi tulla liian rumaa jälkeä veljesten välillä".

Itse muistan samoin. Muistaakseni oli vielä Ika joka sen sanoi. Mitä tulee ensikauden valmennuskuvioihin, niin en kyllä ihan heti olisi Ikaa ottamassa. Ika on vuosien varrella valmentanut hyviä joukkueita, mutta mitään erikoisia sijoituksia Ika ei ole saanut raavittua, lisäksi mies on käsittääkseni saanut potkut aika moneen kertaan. Mies saa hyvin junnuista irti ja jos Kerho menee ensi kaudella junnuporukalla niin mies voisi onnistuakin. Mutta kokeneempien kavereiden edessä Ikan auktoriteetti sulaa hyvin äkkiä sillä ihme remuamisella. Tässä linkki youtube videoon Ikasta: http://www.youtube.com/watch?v=MH3E8i52R-s

Olisihan se hienoa, että valmentajalla olisi tällä kertaa munat. Mutta uskon että pelaajat on varmasti nauranut vain Ikan uhoamisella, kun ei sitä karismaa vain ole. Suikkanen kun noin sanoisi niin olisi ihan eri meininki, tosin Suikkanen ei tuollaista menisi laukomaan. Junnujen edessä karismaa varmaan on, mutta ei kokeneiden jätkien edessä.

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Tässä linkki youtube videoon Ikasta: http://www.youtube.com/watch?v=MH3E8i52R-s

Tuota en ollut nähnytkään, aika tiukkaa settiä :D niin no, olisihan tässä suhteessa Kivaan kontrasti.. sanoisinko aika jyrkkä. Ehkä jopa liian jyrkkä..

Totta on sekin että ehkei sitä veljesten olisi niin helppoa työskennellä työparina, itseänikin arveluttaisi lähteä työskentelemään oman veljeni kanssa, vaikkemme nyt toki kiekkovalmentajia olekaan. Timolla siis mennään kausi loppuun, ja katsotaan sitten mihin Kerhossa päädytään..

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kannattaa muistaa että tuon tyylinen valmentaja vaatii pariksensa sellaisen Jukka Jalosmaisen piipertäjän. Tässä on mielestäni se missä Ismo Lehkosen joukkueissa ollaan menty eniten metsään. Mites luulette että joku Pikkarainen eroaa Ismosta? Samantyylisiä ovat molemmat. Kyllä se auktoriteetti rakentuu muiden asioiden varaan. Varsinkin jos kakkosena on sitten sellainen sovittelevampi henkilö, kyllä mä uskallan väittää että jonkun Dufvan tai Suikkasen joukkueess pelaaminen on välillä aikamoista karvaan kalkin syöntiä. Kyllä nekin sen verran kovia auktoriteetti-johtajia on.

Sitten tulee eteen tuo kysymys "saavutuksista", eli aina on ollut hyvät pelimerkit ja silti ei ole saavutusta tullut? No mites kävi Dufvalle? Entäs Jokerien koutsit? HIFK:n? Lukon!! Aika monesti se pelkkä materiaali ei riitä, Lehkonen kuitenkin valmensi TuTo:n mestariksi ja pari? kertaa pronssille, eikä TuTo:lla kai edes ollut kovin kovaa joukkuetta.(en tiedä en ole seurannut niin tarkkaan) Eli kyllä meriittejä nimenomaan olisi pienen seuran puikkoihin, missä tarvii repiä kaikki irti rajallisista resursseista.

"Nyt tuli Pesoselle noutaja", ja sitten joku ei halua tällästä väriläiskää penkin taakse :D

TJ MACKEY

Jäsen
Itse olen toivonut Timo Lehkosta penkin taakse Jalosen lähdön jälkeen, eli upea juttu että toive vihdoin toteutuu. Erkoinen tyyppihän on kyseessä kaikin puolin, mutta paljon heikommaksi Kerhon peli ei voi muuttua. Päinvastoin, se miten kerhon junnut tällä hetkellä pelaa on hyvin lähellä sitä HPK:n omaa peli-identiteettiä. Tuota junioreiden pelitapaa on juuri Lehkonen ollut hyvin vahvasti suuntaamassa.

Kovaan paikkaan Timppa joutuu, mutta toisaalta eihän tuossa ole valmentajalle mitään hävittävää. Eniten odotan, että pelaajat kuten Kolehmainen, Nieminen, Sihvonen ja Turtiainen päästetään todella irti. Moderniin hyökkäyspeliin kuuluu kova molempien maalien edustalla pelaaminen sekä aktiivinen taklauspeli.

Host

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Heimon Breams ja Suomenniemen Urheilijat
Itse olen toivonut Timo Lehkosta penkin taakse Jalosen lähdön jälkeen, eli upea juttu että toive vihdoin toteutuu.

Eiköhän tuo Lehkonen ole aikas hyvä kaveri tämän Jukka Jalosen kanssa, mä luulen että aikas hyvät konsultaatiot tulee siltä suunnalta Timolle, miten siis karsinnat vältetään.

Tää on kyllä mainio tilanne, kuinka moni meistä toivoi Lehkosta Harrin tilalle, ja nyt se sit tapahtui. Minäkin sanoin perjantaina pelissä kaverille että miks ihmeessä ne ei ota Lehkosta päävalmentajaksi, kun äijä työskentelee jo valmiiksi organisaatiossa. Nyt vaan toivotaan että Lehkonen tekee "Koivut", ja pelastaa Kerhon karsinnoista!

Tämä tuleva juttu nyt ei tähän keskusteluun kuulu, mut ihmettelen että nyt kun saimme sen Rindellin ulostettua, niin jo alkaa Hirvosen ja Arvosen ja kumppaneiden mollaaminen...pitääkö oikeesti teillä olla aina jotakin purnattavaa??? Keskitytään nyt juhlimaan Rindellin lähtöä ja HPK:n tulevaisuuden taistelua liigassa pysymiseksi!

Teddy_H

Jäsen
Suosikkijoukkue
T-73, Pantserfaust
Timolle iso käsi uran avausvoitosta päävalmentajana! Olihan se vähän vielä sellaista ja tällaista pelaamista, mutta voitto on voitto - varsinkin kun se pahimmista vastustajista otetaan. Jotenkin tuli sellainen bon voyage -fiilis Laakkosen maalia katsellessa.

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mä en tiedä mitä Timo Lehkosen joukkueen kopissa oikeasti tapahtuu, mutta jutut on sellainen sekoitus Jukka Jalosta ja Jukka Rautakorpea noissa haastatteluissa, että jos edes 50% välittyy kentälle minä olen valmis... Kaveri "siteeraa" (omin sanoin) kahta aikamme menestyneimmistä valmentajista, 3 päivässä saa aikaa selkeät rintamahyökkäykset + maalipaikat ja taistelutahdon.

Paljos porukka on valmis laittaan kolehtiin? Ensikauden päävalmentaja Timo Lehkonen, koska minä olen mukana, menkööt syyteen tai saveen mutta noilla jutuilla niin kyllä ansaitsee, vaikka väkisin sen tilaisuuden.

Toki voidaan pitää seuraavaa 18 peliä pienenä "try out" jaksona, mutta jos tää menee tällä kaavalla niin ei kuulu tuo mies kyllä minnekkään HPK:n valmennus päälliköksi.

Viimeksi muokattu:

Kennedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Noutajat
Toki voidaan pitää seuraavaa 18 peliä pienenä "try out" jaksona, mutta jos tää menee tällä kaavalla niin ei kuulu tuo mies kyllä minnekkään HPK:n valmennus päälliköksi.

Kuuluu, jos kysyt häneltä itseltään. Lehkonen on itse sanonut, että junnujen kanssa työskentely on hänen intohimonsa, koska heihin hän voi vaikuttaa eniten. Ehkäpä hän on liikaa katsellut maajoukkueäijien perseilyä ja ryyppäämistä MM- ja Olympiakisoissa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy