Ei tuota nyt kyllä voi väärin käsittää, vaikka kommentoitkin tuon kohdan jälkeen myös hänen tekojansa.
Vaan kun viidennen kerran; olennaista on se, mitä hänen uralleen mahtuu muutakin mitkä kielivät typeryydestä ja hankalasta luonteesta. Ja toisaalta, sen tiedon valossa, kun minä olen katsonut sarjaa Kakola, niiin kyllä niistäkin retaleista, osasta ainakin, näkisi heti jo kadulla, vaikkeivat sanoisi mitään, että retalehan tuo on. Helblingin Timon typeryydet liittyvät onneksi vain jääkiekkokaukaloiden sisälle.
Onkohan sekin herjausta jos sanoo jotakin pelaajaa paskaksi. Varmaan se näiden pahimpien
"kaikki ovat tärkeitä ja hyviä ja kenestäkään ei saa sanoa pahasti, jottei kenellekään tule paha mieli" -tyyppien mielestä on. Paitsi jos he itse ovat sitä mieltä.
Jos mennään sille linjalle, ettei voi olla varma, onko Haapakoski hyvä vai huono valmentaja, niin koko keskustelupalsta voidaan sulkea. Kyllä se peli on näyttänyt, että Haapahiiren homma ei toimi.
Tämä lausahduksesi mennee huumorin puolelle:
Eihän tuo ollut yhtään sen kummempaa edellisen valmentajankaan aikana. No eipä niin, kukahan se mahtoi olla... Ja toisaalta, Alatalon aikana pistekeskiarvo oli muistaakseni 1,67, nyt se on jotakin 1,2. Alatalo, joka oli tuhoamassa HPK:ta, vaan HPK onnekseen tajusi kenkiä Matin, on siis selkeästi parempi kuin Haapahiiri. Ainakin tulosten valossa. Silti osa täällä ei vielä ole varma, että onkohan Haapahiiressä jotain vikaa, viitaten valmennustaitoon. Huh huh...
Asiani ydin siis on, että Haapahiiren ollessa Kärppien ruorissa, Helblingin kanssa voi käydä huonommin kuin jos Kärpillä olisi oikea valmentaja eikä saunakaveri.
Toejoen Veikolle sen verran, että niin tein minäkin sen saman havainnon saman tien viime maaliskuussa ja olin valmis kenkimään Haapahiiren. Ja perustin tuon ketjunkin...