Kultalehvä
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- TPS, Columbus Blue Jackets
Fundeerasin josko tälläiselle ketjulle olisi tarvetta. Eli täällä voitaisiin hoitaa kaikki tilastoihin liittyvät keskustelut, sekä myös jakaa omia havantoja tai tilastoja, jos sellaisia sattuu keräilemään.
Itse olen tässä viimeaikoina jonkin verrankin tutustunut liigan tilastoihin ja myös Liigan uuteen data-pohjaiseen podcastiin.
Eli dataa ja analysointia kiitos!
Tutkisin NHL Edge -tilastopalvelun sivuja ja kiinnostuin siellä olevasta vähän FIFA-jalkapallo pelistä tutusta hämähäkkikaaviosta, josta näkee pelaajan ominaisuuksia tai tilastoja vertautuen liigan muihin pelaajiin. Kokeilin värkätä sellaisia, mutta olisi kiinnostavaa tietää, mitä statseja teidän mielestä tälläisissä olisi kiinnostavaa nähdä.
Ohessa esimerkki. Tässä siis ideana on näyttää eri statseille pelaajan sijoittuminen, niin, että yli 50 % viivan menevä tilasto on mediaania parempi. Kaikissa tämän kuvion tilastoissa isompi prosentti merkitsee parempaa sijoittumista liigan sisällä.
Onko tässä ideaa ja kiinnostaisiko teitä nähdä muitakin vastaavia?
edit: ko. tilastossa mukana vain 21 ottelua tai yli pelanneet pelimannit.
edit 2: vain hyökkääjät mukana!
edit 3: päivitetty Nurmen tilasto
Itse olen tässä viimeaikoina jonkin verrankin tutustunut liigan tilastoihin ja myös Liigan uuteen data-pohjaiseen podcastiin.
Eli dataa ja analysointia kiitos!
Tutkisin NHL Edge -tilastopalvelun sivuja ja kiinnostuin siellä olevasta vähän FIFA-jalkapallo pelistä tutusta hämähäkkikaaviosta, josta näkee pelaajan ominaisuuksia tai tilastoja vertautuen liigan muihin pelaajiin. Kokeilin värkätä sellaisia, mutta olisi kiinnostavaa tietää, mitä statseja teidän mielestä tälläisissä olisi kiinnostavaa nähdä.
Ohessa esimerkki. Tässä siis ideana on näyttää eri statseille pelaajan sijoittuminen, niin, että yli 50 % viivan menevä tilasto on mediaania parempi. Kaikissa tämän kuvion tilastoissa isompi prosentti merkitsee parempaa sijoittumista liigan sisällä.
Onko tässä ideaa ja kiinnostaisiko teitä nähdä muitakin vastaavia?
edit: ko. tilastossa mukana vain 21 ottelua tai yli pelanneet pelimannit.
edit 2: vain hyökkääjät mukana!
edit 3: päivitetty Nurmen tilasto
Liitteet
Viimeksi muokattu: