Kyllä tässä kohta pitää alkaa paskaa syömään, mutta katsellaan nyt tämä touhu loppuun ensin.”Ikinä en oo näkemystäni muuttanu. Enkä muuta.”
Eiköhän se kohta jostain kiven alta ilmesty.Onks sitä maaliodottamaäijää näkyny missään?
Tokko puhut minusta? Etkä Pendostakaan?Onks sitä maaliodottamaäijää näkyny missään?
Eiköhän tuo viitannut erääseen surullisenkuuluisaan entiseen palstan golden kröh kröh henkilöön, joka vaihtoi lennosta nimimerkkiä ja joka kävi alkukaudella trollaamassa noilla maaliodottama jutuillaan ja joihin vähän vastaamalla samalla mitalla minä istuin 2kk kakunkin tuossa marras-joulukuussa. Oli kuulemma "henkilöön kohdistunutta", kun herra täällä melskasi vähän palstalla, katosi muuten Kerhon osiosta kuin pieru saharaan samoihin aikoihin kun sai minulle tuon 2kk kakun aiheutettua ja ei maaliodottama toteutunutkaan. Nostan aina hattua kun onnistunut trollaus on onnistunut trollaus. Ei siitä sen enempää. Meinasin perhana ottaa kakun nimimerkin henkilöllisyyden "arvuuttelusta".Tokko puhut minusta? Etkä Pendostakaan?
Toivottavasti näkyy piakkoin. Maalinodottama kertoo joukkueiden voimasuhteista oleellisen, lopputulos ei juuri lainkaan, koska JOKAISEN ottelun lopputulos on suurelta osin sattumaa..Esim. vedonlyöjän on idioottimaista tuijottaa edellisten otteluiden lopputuloksia, jos on mahdollisuus saada maalinodottamia..Se ,että maalinodottamille ja todennäköisyyksille naureksitaan, johtuu ainoastaan siitä, ettei olla matemaattisesti lahjakkaita.. (ps. maalinodottamassakin on sattumaa, muttei niin suurelta osin kuin lopputuloksessa)Onks sitä maaliodottamaäijää näkyny missään?
Alkuun Laurikainen torjui oikeastaan yksinomaan pisteitä kerholle. Laurikainen loi uskoa muuhun joukkueeseen ja sitten voittavia asioita alkoi tapahtumaan. Rentous tuli taloon. Tällähetkellä Tiilikainen valmentaa yksinkertaista, tylyä ja voittavaa lätkää. Tässä on aihio menestykseen.Mä kun en ole edes koosteita tällä kaudella katsonut, niin onko yhtäläisyyksiä Pantsen suonenvetoon silloin joskus? Vai onko tämä ihan itse tehty voittoputki? Mä kyllä olisin valtavirrasta poiketen antanut (ja myös toin kantani esille tässä ketjussa) Tiilikaiselle aikaa todistaa kykynsä, mutta ihan puhtaasti siksi, että tää kausi ei ole mikään tavallinen kausi ja kaikki paniikkiratkaisut voisivat viedä vain pahempaan allikkoon. Mutta siis, onko tässä ainekset vetää vaikka ensi kausi hiukan tasaisemmin silleen positiivisessa mielessä? Vai onko tuo vain Laurikaisen hyvyyttä?
Mä kun en ole edes koosteita tällä kaudella katsonut, niin onko yhtäläisyyksiä Pantsen suonenvetoon silloin joskus? Vai onko tämä ihan itse tehty voittoputki? Mä kyllä olisin valtavirrasta poiketen antanut (ja myös toin kantani esille tässä ketjussa) Tiilikaiselle aikaa todistaa kykynsä, mutta ihan puhtaasti siksi, että tää kausi ei ole mikään tavallinen kausi ja kaikki paniikkiratkaisut voisivat viedä vain pahempaan allikkoon. Mutta siis, onko tässä ainekset vetää vaikka ensi kausi hiukan tasaisemmin silleen positiivisessa mielessä? Vai onko tuo vain Laurikaisen hyvyyttä?
Toivottavasti näkyy piakkoin. Maalinodottama kertoo joukkueiden voimasuhteista oleellisen, lopputulos ei juuri lainkaan, koska JOKAISEN ottelun lopputulos on suurelta osin sattumaa..Esim. vedonlyöjän on idioottimaista tuijottaa edellisten otteluiden lopputuloksia, jos on mahdollisuus saada maalinodottamia..Se ,että maalinodottamille ja todennäköisyyksille naureksitaan, johtuu ainoastaan siitä, ettei olla matemaattisesti lahjakkaita.. (ps. maalinodottamassakin on sattumaa, muttei niin suurelta osin kuin lopputuloksessa)
Tokko puhut minusta? Etkä Pendostakaan?
Mä kun en ole edes koosteita tällä kaudella katsonut, niin onko yhtäläisyyksiä Pantsen suonenvetoon silloin joskus? Vai onko tämä ihan itse tehty voittoputki? Mä kyllä olisin valtavirrasta poiketen antanut (ja myös toin kantani esille tässä ketjussa) Tiilikaiselle aikaa todistaa kykynsä, mutta ihan puhtaasti siksi, että tää kausi ei ole mikään tavallinen kausi ja kaikki paniikkiratkaisut voisivat viedä vain pahempaan allikkoon. Mutta siis, onko tässä ainekset vetää vaikka ensi kausi hiukan tasaisemmin silleen positiivisessa mielessä? Vai onko tuo vain Laurikaisen hyvyyttä?
Tiilikainenhan mielestäni valmensi ensimmäiset 6kk toisenlaista lätkää.. Sen jälkeen yksinkertaisti asioita ja alkoi kyllä kreivin aikaan valmentamaan voittavaa ja tylyä lätkää.. Meinaan lähtö olisi tullut huhtikuussa. Ensimmäiset n. 32 peliä oli aivan järkyttävää paskaa. Täytyy nostaa Matille kyllä lätsää siitä miten pystyi tuon paineen ja sekasorron keskellä pitämään itsensä kasassa ja kääntämään tuon kurssin.Ihan vastaava kehityskaari kuin Pendolla. Toki pykälä huonommalla jengillä mennään nyt. Olen kanssasi vähemmistössä, mutta mielelläni oikeassa. Miksi tuhota taloutta valmentajan vaihdoksella kun tiedossa oli että uuden valmentajan teesit ovat tuskin heti uuden joukkueen selkärangassa, kun takana vielä omatoimikesä ja ei harkkamatsejakaan juuri. Toki minäkin tykkään enemmän vittusaatanavalmentajien ulosannista muttei se ole syy kenkiä ketään ja tuhota pidemmän tähtäimen suunnitelmia. Onneksi toimistolla tiedetään mitä tehdään. Minä näen tämän pidempänä projektina kuin yhden syksyn stintttinä.
Tiilikainenhan mielestäni valmensi ensimmäiset 6kk toisenlaista lätkää.. Sen jälkeen yksinkertaisti asioita ja alkoi kyllä kreivin aikaan valmentamaan voittavaa ja tylyä lätkää.. Meinaan lähtö olisi tullut huhtikuussa. Ensimmäiset n. 32 peliä oli aivan järkyttävää paskaa. Täytyy nostaa Matille kyllä lätsää siitä miten pystyi tuon paineen ja sekasorron keskellä pitämään itsensä kasassa ja kääntämään tuon kurssin.
Joudun olemaan eri mieltä tästä pakkiasiasta. Siellä kuitenkin samat äijät oli melkolailla syksylläkin. Tai noh.. Jos pelitapa, viisikon etäisyydet jne ovat kunnossa ja kaikki pelaa samaa peliä, niin syksyiselläkin pakistolla pystyy pelaamaan voittavasti. Hyvä pelitapa tukee yksilöitä. Esimerkkinä majakka Räsänen.. Pelasi kas kummaa eilen todella vahvan ottelun. Pelasi juurikin niillä vahvuuksilla mitä hänellä on. Kovaa, yksinkertaista ja tylyä lätkää. Jumalauta kun on helppoa. Mutta kyllä herra Laurikainen on nostettava ylitse muiden, jopa yli Don Mikan. Raahasi aikalailla yksinään tuon joukkueen sieltä paskasta ylös ja toi kolme täysperävaunullista uskoa ja toivoa koppiin. Ja nyt homma rokkaa 4 sylinterillä. Kova.Sepä se. Uusi jengi, uusi valmentaja. Pelitapa muokkautuu toteuttajienkin mukaan. Mihin yksilöt kykenee. Enkä yhtään vähättele Laurikaista, mutten pidä Larmia mitenkään huonona. Joukkueelle varmaan henkisesti oli kova juttu Ladan ja Kangen tulo. Mielestäni mikään valmennus ei olisi saanut syksyn pakistolla puolustuspeliä toimimaan.
Esimerkkinä majakka Räsänen.. Pelasi kas kummaa eilen todella vahvan ottelun. Pelasi juurikin niillä vahvuuksilla mitä hänellä on. Kovaa, yksinkertaista ja tylyä lätkää. Jumalauta kun on helppoa.
Itseasiassa.. Maalipaikat ovat olleet melko vähissä kerhon päässä. Sille näennäiselle pyörittämiselle sokaistuu helposti. Kerho puolustaa todella hyvin keskustaa tällähetkellä.Nyt pelataan niin peruslätkää, kuin peruslätkää pelataan. Tämä on sitä kiekkoa, jota olisi mielestäni tuolla jengillä pitänyt pelata alustalähtien ja vasta sitten alkaa katsomaan niitä erikoisempia asioita. Nyt on helppoa perus kiekkoa, jossa heikommatkin näyttävät paremmalta, koska ei tarvitse miettiä turhia, vaan pelata vain.
Edelleen peli on tiukkaa, vaikka tulos ei välttämättä näytä siltä. Paljon omissa pyöritään ja kyllähän vastustaja pääsee erinomaisille maalipaikoille. Laurikainen on jumala, mutta yksikin heikompi ilta ja vaikeaa tulee.
Todella sitoutuva joukkue tällä hetkellä, mutta en vielä anna Tiilikaiselle täysin anteeksi. Tulee vähän Pendon toinen kausi mieleen, missä herra yritti keksiä jääkiekon uudelleen, eikä millään meinannut päästää irti omasta uudesta ideasta, joka ei vain toiminut. Tiilikainen saanut nyt pelin sopimaan rosteriin, eikä toisinpäin, joka tietenkin todella hyvä! En tiedä onko sitten kuinka pitkälle riittävä kun omiin tulee ylipuolet enemmän laukauksia, joka pelissä. Edelleen Tiilikainen löysässä hirressä, mutta parempaan päin!
Suurinta hölmöilyä ikinä, että 3-4 maalia tappiolla ja siellä vielä pelaa Erosta ja Ladaa kentällä, saati että ykkösketju!Ei nyt kenkää, mutta muutama huomio.
Miksi Laurikainen pelasi loppuun asti? Tarvitsee lepoa ja oletuksenäLebe huomenna maalilla, jolle olisi varmasti pieni tatsi tehnyt poikaa. Jos Laurikainen jostain syystä jatkaa, ihmettelen vielä enemmän.
Kärkiäijät ei saa pelata enää juurikaan, kun peli on menetetty ja huomenna uusi peli, tästä synninpäästöä, jos sieltä nyt joku tippui, mutta siellä on Montoa ja Lahtelaa. Miksei tiivistetä näillä kolmeen ketjuun?
Hölmöilyä.
Suurinta hölmöilyä ikinä, että 3-4 maalia tappiolla ja siellä vielä pelaa Erosta ja Ladaa kentällä, saati että ykkösketju!
Miten helvetti sentään voi Erosen jääaika olla 25 minuuttia tuossa pelissä! Ikonen 20 minuuttia, Puustinen 20 minuuttia! Konna 20 minsaa. Siis koko saatanan kolmoserä piti jätkien olla poppareilla, kun äijät on tärkeimpiä palasia joukkueessa ja peli menetetty. Kyllä minä sanon sen ihan suoraan. Monon kuva perseeseen. Ei näitä asioita voi jumalauta opiskella kantapään kautta tolla tasolla! Kolmosen ja nelosen piti vetää loppupeli ihan vitun se ja sama numeroista. Ne pelaa kuitenkin huomenna vaan taas jämäminuutteja. Miten jumalauta voi olla Ronkaisella 8 minuuttia peliaika tai Montolla 12 minuuttia, kun jätkien piti pelata käytännössä kaiken järjen mukaan yhdestä erästä puolet! Hakasenkin jääaika 11 minuuttia.
Koko joukkue 2 kentän varassa (oikeastaan yhden) ja parin kärkipakin varassa ja sitten nämä vetää menetetyssä pelissä ihan hulluilla minuuteilla ja huomenna pelataan taas. Tämä ei ole enää valmentajan epäpätevyyttä, tämä on jo suoranaista typeryyttä.