Tietokoneongelmat osa 2

  • 19 057
  • 156

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Re: Re: Henkselit ja vyö

Viestin lähetti repe_joke
Yks palomuuri riittää kunhan se on oikea palomuuri eikä feikki niin kuin ZoneHälärm.
Norton on peruskäyttäjälle varmasti riittävä ja tarpeeksi helppo käyttää. Ohjelma varmistaa itse, että päästetäänkö tämmöistä ja tämmöistä "tuntematonta" dataa läpi vai ei.

ZoneAlarmista tulee kaikki nettivirukset läpi että heilahtaa. Itse en myöskään tykännyt f-securen tuotteista, koska jos se löysi jotain vikaa, niin ne ei osanneet tehdä sille mitään.
Yhden palomuurin on riitettävä. Useammalla ei saa aikaan kuin ongelmia.
Ja ZoneAlarmista ei varmasti tule mikään läpi jollei sitä ole väärin konfiguroitu. Kuten ei yhdestäkään muusta ilmaisesta ja tunnetusta palomuurisoftasta (Kerio, ZoneAlarm, Sygate nyt tulee ekana mieleen).
Viruksia ne eivät luonnollisestikaan pysty poistamaan. Siihen on ihan omat softansa.

Itselläni tällä hetkellä Sygaten ilmaisversio ja AVG-AntiViruksen ilmaisversiot käytössä. Toimivat loistavasti.

Nortonista, F-Securesta ja viimeiseksi käytöstä olleesta Symantec (Norton) client securitystä ei jäänyt muuta mieleen kuin samat ongelmat, joiden kanssa sai painia. En suosittele yhtään kenellekään. Periaatteessa toimivat, mutta ainakaan itse en suostu siihen että ohjelma ns. vittuilee päin naamaa.

Ja Windowsin palomuuri ei yksinkertaisesti ole riittävä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Juuri formatoitu Xp Professional tökkii aika paljon. Jotkut softat sekoilevat todella paljon ja käynnistyminen kestää pitkään.

Palomuuri, virussuojat yms. pitäisi kaikki olla kunnossa. Heti formatoinnin jälkeen laitoin SP2 kehiin, mistä olen kuullut jonkun verran hurjia tarinoita.

Voisikohan vika olla kenties siinä vai jumittaisiko se koneen täysin? Tai olisiko näillä heikoilla taustatiedoilla antaa jotain ohjeita mitä voisi kokeilla?

Teoriassahan vielä olisi helppo formatoida uudelleen, kun koneelle ei ole kertynyt ihmeemmin mitään tavaraa.

Toinen syy mikä tulee mieleen on, että koska koneeni on läppäri, niin mukana tuli asennuslevykesetti mikä palauttausi koneen myyntihetkellä olleeseen kuosiin.

Voisiko vika olla toisaalta siinä, koska silloinhan kaikkien ajureiden yms. pitäis olla oikeat. Toisaalta, niin niiden pitäisi nytkin olla ja varmasti myös uudemmat.

Joskus buutin jälkeen tuntuisi hetken toimivan paremmin, mutta pitäisihän tämän nyt ylhäällä pysyä pitempää kuin vain hetken.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Re: Liitäntäjuttuja..

Viestin lähetti Vilttiketju#90
Eli pitäisi vajaan kuukauden päästä liittää vahvistin tietokoneeseen ja sen kautta isoja kaiuttimia.
Yksi juttu vaivaa vaan että vahvistimen johto pysyy aika löysästi koneessa ja aiheuttaa rätinää kuunnellessa kun se heilahtaa.

Kysyisin että saako tietokoneeseen jos on Scart liitäntä niin sellaisen RCA jutun että siinä olisi täydelliset Audio yms. paikat?
Ööö... nyt en välttämättä ihan oikein ymmärtänyt, mutta yritetään.

Siis sulla menee nyt tietokoneen äänikorttin (integroitu tai erillinen) ja vahvistimen välillä piuha, jossa toisessa päässä on 3,5 mm plugi (äänikortti) ja toisessa päässä RCA-liitännät (vahvistin).

Mihin ihmeeseen sä siis tarvitset SCART-liitintä? Äänikortista sellaista tuskin tulet löytämään. Eihän siinä olisi mitään hyötyä/järkeä. Sellaisia äänikortteja on olemassa, joissa on RCA-liitännät, mutta hinta on myös sen mukainen. En ole koskaan itse kokeillut, mutta en usko, että peruskotikäytössä siitä olisi mitään mainittavampaa hyötyä.

Jos sulla ei muuta ongelmaa ole kuin tuo mainitsemasi rätinä, niin suosittelisin kyseisen johdon vaihtoa. Viime kesänä teetätin itselleni erikoismittaisen johdon vahvistimen ja tietokoneen välille. Yhdeksänmetrisen pätkän hinnaksi tuli töineen päivineen yhteensä 15 euroa.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Re: Re: Re: Liitäntäjuttuja..

Viestin lähetti Vilttiketju#90
Kysyisin että saako tietokoneeseen jos on Scart liitäntä niin sellaisen RCA jutun että siinä olisi täydelliset Audio yms. paikat?
Viitsisitkö suomentaa tän lauseen? Kyllä mä noi RCA-liitännät ymmärrän, mutta minkä h***etin takia sä haluat vielä SCART-liittimet?

Viestin lähetti Vilttiketju#90
Kun se johto ei kestä tuossa koneessa kunnolla niin sitä ajattelin että siinä RCA:ssa se olisi sitten parempi ja kiinni paremmin?
Juuri tähän mä epäilen, että tuo käyttämäsi johdon liitin saattaa olla niin kulunut, että uuden johdon hankinta saattaisi auttaa. Mulla ainakin muutamia vuosia sitten oli tuon johdon liitin niin kulunut, että se ei tahtonut kunnolla pysyä äänikortissa kiinni. Seurauksena juuri tuota mainitsemaasi rahinaa. Liittimen kääntely koneen takana auttoi useimmiten asiaa. Hermothan siinä meni, mutta vika oli helposti "korjattu" ostamalla uusi johto.
 

Brunberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyynärpäätaklaus
XP jumittaa

XP kävi jumittamaan antivirin asennuksen jälkeen, se ei anna tehdä mitään kun se on käynnistynyt, tiimalasi tulee mutta siinä se onkin. Ongelma saattaa olla siinä kun koneella oli jo f-securen antivirusohjelma ja sitten siihen asennettiin kaveriksi antivir. Miten ton saa toimimaan kun ei pääse ohjelmiakaan poistamaan kun ei voi tehdä mitään? Saako ton käynnistettyä jotenkin vikasietotilassa vai miten pitää toimia?
 

jerry

Jäsen
Re: XP jumittaa

Viestin lähetti Brunberg
XP kävi jumittamaan antivirin asennuksen jälkeen, se ei anna tehdä mitään kun se on käynnistynyt, tiimalasi tulee mutta siinä se onkin. Ongelma saattaa olla siinä kun koneella oli jo f-securen antivirusohjelma ja sitten siihen asennettiin kaveriksi antivir. Miten ton saa toimimaan kun ei pääse ohjelmiakaan poistamaan kun ei voi tehdä mitään? Saako ton käynnistettyä jotenkin vikasietotilassa vai miten pitää toimia?

No vikasietotilaan pääset ku paukutat bootissa f8 vai oliko se f5. Voit tietty koittaa järjestelmänpalautusta jos se vaikka auttaisi.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Mozilla Firefox päätti sitten olla enää toimimatta kun olin ladannut siihen uusimmat päivitykset! Eli siis latasin ja asensin uusimman päivityksen, jonka jälkeen Firefox ei enää avaakaan nettisivuja, eli mitäs hittoa tässä nyt on tapahtunut? Palomuurista se ei johdu, olen sallinut Firefoxin pääsyn nettiin, yritin myös asentaa vanhemman version Firefoxista uudelleen, ei auttanut sekään.

Eli, suomeksi sanottuna nyt meni sormi suuhun. Olen ennenkin lataillut noita päivityksiä, eikä ongelmia ole ikinä esiintynyt. Tätä viestiä kirjoitan IE:llä, joka toimii moitteetta.

Apua, kiitos!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös