Tinke-80 kirjoitti:
Erittäin luotettavasta lähteestä kuulin että Tarvainen, Kuhta, Pikkarainen ja Peltosen sopimukset julkaistaisiin huomenna... Kuulostaa aika uskomattomalta. Saa nähdä mitä huomenna tapahtuu.
- tinke.80
No nyt selvisi Franciksenkin suomeen saapumisen syy, mies kehittelee täysin uutta jääkiekkomaailmaa mullistavaa taktiikkaa. Vanhat pelikirjat saavat kyytiä kun tilalle astuu uusi, sentterit täysin unohtava taktiikka. Tulevalla kaudella kaudella IFK:ssa ei tule pelaamaan ainuttakaan sentteriä. IFK onkin jo lähettänyt liigalle uuden sääntöehdotuksen, sen seurauksena IFK:n kotikentällä asennettaisiin keskelle kaukaloa kolmas laita ja kaikille löytyy näin paikka pelaavasta kokoonpanosta. Valitettavaa on, että senttereille ei enää ole käyttöä ja näin arviolta viidennes maailman kiekkoilijoista jää ilman töitä. HIFK:sta työttömäksi jäänyt masentuneen oloinen sentteri Janne Hauhtonen otti kommentoinissaan hillityn linjan: "Harmittaahan tämä, mutta toisaalta ymmärrän tilanteen. Irtisanomisia tapahtuu joka alalla ja olikin vain ajan kysymys milloin on meidän aika. Kai tämä on sitä kuuluisaa Kiina-ilmiötä ja globa
nisaatiota josta tuolla internetissä jääkiekkoanalyytikot puhuvat".
Taktiikan isä, Francis, ei halua ottaa itselleen kaikkea kunniaa: "Kyllähän The Sir Matikainen minulle ajoissa ilmoitti ettei meillä tulevalla kaudella ole käyttöä senttereille. Siinä sitten idean keksin, nyt kokeillaan sen toimivuus käytännössä. Enhän voinut olla kuuntelematta miestä jolla on niin tyylikkäät ja hyvin hoidellut viikset, eihän tuollainen trendsetteri ja kaikkien viiksekkäiden äiti voi olla väärässä.". Tulevan kauden hiusmuotiaan ei Francis suostunut vielä paljastamaan mutta totesi salamyhkäisesti että asiasta tiedotetaan kun sen aika on, mutta mitään ei tulla jättämään sattuman varaan tälläkään puolella.
Itse Matikainen myhäili tyytväisenä uuden valmentajansa vieressä ja suostui paljastamaan uusimman tempauksensa todelliseen syyn: "Niin, mehän oltiin liian myöhään liikkeellä ja pelaajamarkkinat olivat kuivat. Mulle tarjottiin Tähtistä, Keinästä ja Rauteeta. Mä ajattelin että ok, jos et halua vastata markkinoiden huutoon pistä markkinat vastaamaan sun huutoosi(toim. huom. vanha viidakon laki). Sanoin agentti Lehdolle että lähtee menee vielä kun ehtii(toim. huom. vanha viidakon laki). Otin itse yhteyttä kuuteen kovaan laituriin ja tarjosin sellaisia etuja joita ei muualta saa ja näin voin ne tänään teille ylpeänä esitellä.".