Jaahas mitäköhän tästä sitten odottaisi. Oikeastaan kaikki puoltaa JYPin voittoa, mutta IFK:lla on välillä tapana yllättää silloin kun sitä vähiten odottaa.
Tuo ykkönen mallia Kuhta-Elkins-Somervuori ei kyllä vakuuta yhtään. Mielestäni laiturit ovat saman profiilin pelaajia, jotka pitäisi ripotella eri ketjuihin. Olkoonkin niin, ettei Kuhta mikään snaipperi tällä kaudella ole ollut, mutta oletusarvoisesti kuitenkin Kuhta on aina Kuhta.
Sen sijaan Leinonen-Granlund-Perrault voi olla hyväkin ryhmitelmä, olettaen että Perrault pikkuhiljaa saa sihtinsä kuntoon. Leinonen raastaa, Granlund tekee paikat ja Perrault pistää sisään. Ja sit mä heräsin.
Töykkälä-Eriksson-Hannula on aivan helvetin hidas ketju, mikä tosin ei ole mitään uutta tämän kauden IFK:ssa. Hannula on ollut aika heikko viimeisten pelien ajan, joten nyt olisi aika taas näyttää niitä ensimmäisten pelien otteita. Periaatteessa toki tässäkin ihan sama roolitus kuin kakkosessa, Töykkälä raastaa, Eriksson tekee paikat ja Hannula maalit.
Talaja-Luttinen-Nykopp on sitten vähän sellainen ketju, mihin on tungettu "ne muut" samaan koriin. Lihaa kyllä ainakin löytyy niin maan perkeleesti, mutta hieman surkuhupaisaa miten alas Luttinen on pudonnut hierarkiassa Summasen tulon jälkeen. Toki aivan oikeutetusti, täysi lapanenhan kaveri on tällä kaudella ollut.
Norja maalissa ei myöskään hurraahuutoja aiheuta. Ortiolla kuulemma jotain lenssua ja ehkä ihan hyväkin, että kakkosvahti saa edes yhden pelin alle ennen pleijareita, jos vaikka kevät venähtäisi. Viime kaudella Norja oli helvetin hyvä niissä harvoissa pelaamissaan peleissä, mutta tällä kaudella vastuu on vähentynyt ja peliesitykset ailahdelleet todella paljon. Mitä tahansa nollapelin ja viiden päästetyn väliltä on mahdollista. Itse olisin kyllä Husson A-junnuista nähnyt mieluummin luukkuvahtina, mikäli Ortio ei tosiaan ole täysin pelikuntoinen niin aika turha kaveria on raahata Jyväskylään avaamaan luukkua. Kakkosvahtina kuitenkin pitää olla aina valmiina pelaamaan, joten ehkä itse olisin Jonin jättänyt kotiin lepäämään.
VeikkausTV onneksi pelasti, ei olisi muuten tätä matsia tullut nähtyä. Mielenkiintoinen ilta tulossa. Voitolla säälipaikka varma ja kuuden joukkoonkin vielä mahdollisuudet, tappiolla avitetaan JYPiä vähän runkosarjan voittotaistelussa ;)