Sportista kukaan ei enää vaadi mitään, kauden tavoite on jo saavutettu. Nyt toivotaan vain parasta ja nautitaan täysin karsinnoissa pelaamisesta. Kävi karsinnoissa miten tahansa, uskon ettei Vaasassa kukaan ole kauteen pettynyt.
Ei pidä paikkaansa. Nälkä kasvaa syödessä ja sitä mukaa, kun tavotteita saavutetaan, asetetaan seuraava, korkeampi.
Itselläni on kokemusta tästä niiltä ajoilta, kun HPK aina ylitti asetetut odotukset pääsemällä jo playoffeihin ja sen jälkeen voittamalla puolivälierät. Aina se putoaminen välierissä oli kuitenkin yhtä karvasta ja vittumaista. Jos tuota pettymyksen tunnetta ei tule, voidaan sanoa, että ollaan oltu melkoisella luuserimentaliteetillä matkassa. Se on sitten eri asia, kun jonkun aikaa kauden päättymisen jälkeen osataankin jo iloita hienosta kaudesta.
Täytyy sanoa, että todella mielenkiintoisia aikoja eletään karsinnoissa. Minulla kun ei ole suurempaa väliä, kuka mestaruuden voittaa, olen seurannut tätä karsintarumbaa jopa suuremmalla mielenkiinnolla. Uskon ja toivonkin, että Ässät tämän karsinnan hoitaa. Sportia vastaan minulla ei ole mitään, mutta Juhani Tammista vastaan kylläkin. Ässiä puolestaan sympatiseerasin tämän kauden sääliplayofftaistossa. Olisi helvetinmoinen sääli, jos tuo taistelu päättyisi putoamiseen - vaikkakin sitähän Ässät silloin saisi, mitä on tilannut. Anyway, sýmpatiat tässä sarjassa menee Ässille - ilman, että Sport minulle mikään vastenmielinen seura olisi.
Kun on katsellut noita youtube-clippejä Sportin faneista, herää väkisinkin ajatus, että miksi helvetissä meillä (ja muillakin suunnilleen samankokoisilla paikkakunnilla) ei saada neljäsosaakaan tuosta meiningistä aikaiseksi. Nimittäin se neljäsosakin olisi jo aivan helvetin hyvä alku.