Kyllä ne on olleet. Aikanaan luulin, että Jan Kobezda oli huono, mutta kyllä P.Järvinen on surkeudessa ihan omalla tasollaan. Esim. paikallispelissä Järvinen saa ottaa joko suoraan tai välillisesti 3 maalia omaan piikkiinsä. Viivalla kaveri on vitsi eikä tuo Kärppämatsin maalikaan mikään kummonen ollu - kaverin veto on täysin onneton ja omassa päässä mies on täysin sukka. Käsittämätöntä, että saa edelleen jatkaa kohellustaan Ilveksen alakerrassa!
Nopeasti katsottuna Järvisen - saldo paikallispelissä oli -1 (, ja ottelussa (3-5) Tappara teki 2 ylivoimamaalia. Järvinen oli siis kentällä yhdessä (1) tasakantällisin tehdyssä Tapparan maalissa. Ja mikäli tuo "3 maalia omaan piikkiin" pitää paikkaansa, niin ilmeisesti Pasia pitää myös syytää noista kahdesta Tapparan tekemästä ylivoimamaalista? Näköjään Pasi oli muuten jäähyllä tuon toisen yv:n aikana, joten jos tämä meni miehen piikkiin niin eikös tällä logiikalla tuota toista Tapparan yv-maalia pitäisi sitten laittaa Jesse Niinimäen piikkiin, joka oli syy tuohon Tapparan ensimmäiseen ylivoimaan? Joka tapauksessa mies oli maksimissaan KENTÄLLÄ kahden Tapparan maalin aikana, ainakin tilastojen mukaan, joten aika hassulta kuullostaa kommentit. Mutta mitä Pasia tiedän niin piikki on iso, joten laitetaan sinne vaan.
En sen kummemmin halua ruveta miehen peliesityksiä puolustelemaan, jos on pelannut paskasti niin sitten on. Lähinnä vain ihmettelen tätä lähes jokaisessa otteluketjussa ilmenevää kritiikkiä, koska tilastojen mukaan mies on pelannut ihan ok peliä. Itse olen nähnyt vain tuon HPK-Ilves pelin, jossa mies oli kentällä (yv.), kun Ilves meni 1-0 johtoon, ja jäähyllä (selkeä tuomarivirhe), kun HPK tasoitti. Välillä oli kiire omaan päähän, pari kertaa tuli vaaratilanne, mutta sitten taas toisaalta aika hyvällä prosentilla löysi hyökkäyksiin lähdöissä oman pelaajan (ainakin omaan silmääni). Ja edelleen ihmettelen Pietilän ratkaisua laittaa jatkoajalle ylivoimalla kokoonpanon Järvinen-Platt-Männikkö-Määttänen jos mies kerta on pelannut ihan paskasti.
Mutta ei tästä sen enempää. Itse toivon tästä ottelusta selkeästi voittoa Ilvekselle ja Pasille tehoja. Ilvekselle voittoa senkin takia, että aikoinaan pikkupoikana pääkaupunkiseudulla muut kannatti HIFK:ta ja Jokereita ja minä jotain jossa pelasi Jalo ja kumppanit. Ensimmäinen lätkämatsi paikanpäällä oli HIFK-Ilves, joka päättyi 1-10. Ja vielä 1997 tuli väännettyä erään Hämeenlinnassa asuneen koulukaverin kanssa paljonkin aiheesta, kun molemmat joukkueet taisi olla välierissä. Ja nyt kun on 11 vuotta (1998 lähtien) asunut itse Hämeenlinnan seudulla, niin takki on käännetty. Sympatiat kuitenkin on Ilveksen puolella. Olihan se hienoa tuuletella silloinkin kun Peltomaa teki Kanadaa vastaan kolme maalia... (vaikka oli muiden mielestä ihan paska).
Pasille tehoja toivoisin senkin takia, että lähes joka viikko tulee miehen kanssa turistua. Ja viime syksynä fiilikset noissa vaihteli laidasta laitaan. Kun pääsin onnittelemasta Ilves-sopparista, niin seuraavaksi valittelin sitä että oli telonut polvensa. Sitten talven myötä polvi oli välillä sitä ja tätä, sitten oli jo käynyt yksin jäällä, sitten joukkueen kanssa ja lopulta peleissä... Toivottavasti menee Ilveksen kanssa pitkälle, vaikka finaaliin HPK:n kanssa...