Näin pelillisten asioiden ulkopuolelta on pakko sanoa, että kyllä oli vittumaisen kuuloisia ne muutamat Kalpa-fanit toisessa päädyssä. "Hoi hoi hoi hoi" kaikui varmaan 10 min kerrallaan. Tai sitten vaan huudettiin "Kalpa!". Ymmärrän, että niin pienellä porukalla on vaikeaa saada mitään monimutkaista, mutta silti pisti vituttamaan toi monotoninen huuto. Muuten propseja siitä, että paikalla oli paljon Kalpa-faneja!
ps. Kilpeläinen vittu me ollaan kaivattu sua
Istuin itse sivukatsomossa puolessävälissä koko hallia ja sinne kuuluivat seuraavat kannustushuudot KalPan päädystä:
"KalPa"
"Kelta-mustat-heihei-hei"
"Kilpi-hei-paidat-hei-kilpipaidat hei-heihei"
"KaalPa maali"
"S-a-v-o- SAVO!"
"Hyökkäyk-seen"
"Kuo-Pi-Joon"
ja se paljon parjattu hoihoihoi oli tosiasiassa "Hei-hei-hei-hei!"
Tämän päälle pojat lauloivat "lalalaa-savonkeltamustat",kuopijoon,kuopijoon"
että pari muuta pikku värssyä.
Vuorottelua oli tarpeeksi eli vain noin 20 hengen aktiivihuutajajoukko onnistui loihtimaan ihan riittävästi varustetun kannustusrepertuaarin tuohon kannustajamäärään nähden. Ei tuonkokoisella ryhmällä veisata komeita 600 ihmisen hymnejä vieraissa vaan tehdään se, mikä on mahdollisimman tehokasta.
Jokainen tietysti kuulee, mitä haluaa. Minä kuulin nuo. Suomen suurimmassa hallissa toiseen päähän eivät aina ja joka ilta kuulu edes eteläpäädyn kaikki kannustukset aina niinhyvin että niistäkään kaikista joka ainoa ilta selvää välttämättä saisi. Olen itsekin istunut "savon päädyssä" joksi leikkimielisesti pohjoiskaarretta jotkut tituleeraavat.
Ärsytykset kannattaa joko jättää kotiin tai sitten itse jäädä, jos asia on jopa omaan halliin mennessä ylivoimainen. Meillä kuopiossa en muista kertaakaan että jokerifanit olisivat minua ärsyttäneet lauloivat selvinpäin tai sitten kännissä.Tervetuloa vaan siis niiralan monttuun laulamaan ja huutamaan.Erilaiset tavat ja kannustustyylit hyvillä käytöstavoilla toteutettuina ovat sitä rikkautta, jota suomen katsojaskene kaipaa.