Ti 28.9.2010 JYP-Blues

• 14 054
  • 67

janbo

Jäsen
Myönnän etten nähnyt tuota ekaa tilannetta, joten siihen en ota kantaa. Hytösen jäähy oli päivänselviö, potkun - kaksi jäljessä ja maila kainaloon- täyttää koukkaamisen tunnusmerkit, ainakin minun mielestäni.

IS-tähdistä on nyt pakko kysyä paikalla olleista, sm-liiga.fi ilmoittaa Makkoselle 3, Myllykoskelle 2 ja Louhivaaralle yhden. Mutta ainakin minä olin kuulevani kuulutuksista, että Virtanen olisi saanut kaksi ja Hytönen(?) yhden. Tuosta JP:stä en ole kyllä nyt yhtään varma, mutta Virtasen väitän kuulleeni.
Lukikohan Pöllänen sitten omiaan, sekin on hyvin mahdollista.

Louhivaarankin tähden olisin ehkä suonut Pihlströmille, mutta ei tuo Ozzykaan nyt huutava vääryys ole.

Voi toki ollakin, mutta noin näin sen A-puolen yläistumakatsomosta.

SM-liiga ilmoittaa tähdet juuri samoin kuin ne jaettiin ja kuulutettiin.

tallaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
IS-tähdistä on nyt pakko kysyä paikalla olleista, sm-liiga.fi ilmoittaa Makkoselle 3, Myllykoskelle 2 ja Louhivaaralle yhden. Mutta ainakin minä olin kuulevani kuulutuksista, että Virtanen olisi saanut kaksi ja Hytönen(?) yhden. Tuosta JP:stä en ole kyllä nyt yhtään varma, mutta Virtasen väitän kuulleeni.

Makkonen 3, Myllykoski 2 ja yhdestä tähdestä en itse asiassa varma ole, myös itselläni on muistikuva, että olisi Hytöselle mennyt. Virtanen ei tähtiä saanut, vaikka "Elosen kakkupelaaja" olikin :)

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Oli kyllä niin tappavan tylsä peli, että vaikeaa tuosta on mitään kommentoitavaa löytää. Jyppi oli ehkä snadisti parempi ja ansaitsi pisteensä.

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Oli kyllä niin tappavan tylsä peli, että vaikeaa tuosta on mitään kommentoitavaa löytää.

Sitä se teidän estopeliin keskittyvä "soturikiekko" teettää. Edes maalia ei saatu aikaiseksi yleisön viihdyttämiseksi kaiken hiihtelyn lomassa.

Löytyyköhän tästä liigasta enää JYPille vastusta? Tai muista eurooppalaisista liigoista. Ei tuo KHL-mestarikaan pärjännyt, ja niidenkin ainoat maalit teki ex-jypiläinen. Bluesinkin paras pelaaja on ex-jypiläisen kaima.

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Sitä se teidän estopeliin keskittyvä "soturikiekko" teettää. Edes maalia ei saatu aikaiseksi yleisön viihdyttämiseksi kaiken hiihtelyn lomassa.

Bluesinkin paras pelaaja on ex-jypiläisen kaima.

Niin, Jypin pelihän on kaunista taitojääkiekkoa?

Voi jessus sentään, nyt haetaan läppää jo aika kaukaa.. Vedetään sitten yhtä hyvä, Jypin parhaan pelaajan etunimi on sama kuin erään Bluesissa hyvin pelanneen kaverin lempinimi, revi siitä! On tainnut menestys nousta päähän taas kerran. Noh, korkealta on kivempi pudota.

Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks

Kyllä ne siellä SM-Liigan sivuilla aivan oikein on. Makkonen sai kolme, Myllykoski kaksi ja Louhivaara yhden. Virtanen oli ansaitusti kakkupelaaja juhlapäivänsä ansiosta ja Hytösen nimi kuulutettiin pelin aikana kolme kertaa jäähyn ja kerran maalin takia. Viimeinen näistä tuli siis muutama minuutti ennen pelin loppua, joten olisiko kuitenkin jäänyt siitä päähän. Ainakin seisomakatsomoon kuului kolmikko Makkonen, Myllykoski, Louhivaara. Tiedä sitten tuliko nauhalta eri kajareista eri nimet. *virn*

Itse pelistä sen verran, ettei todellakaan omaa silmää juuri miellyttänyt tuo ankara kamppailupeli. Meni vähän nyhjäämiseksi. Kolmas erä oli jo hiukan vauhdikkaampi, kenties johtuen toisen erän lopussa tulleesta maalista, jonka takia peli hieman aukesi.

Louhivaara muuten sai aivan ansaitusti pistää kiekon tyhjiin. Loistava ohrautuminen ensin omassa päässä, joka oikeastaan aiheutti maaliinjohtaneen vastaiskun. Kipeällä jalallakin jaksoi polkea, vaikka omassa päässä heittäytymisen jälkeen meni vähän kyykistelyksi.

Niin ja Bluesin pelaamisesta sen verran, että eipähän tuo nyt hirveän kaukana ole JYPin pelityylistä. Tässä ehkä syykin siihen minkä takia keskinäiset pelit ovat lähes poikkeuksetta näitä nyhjäyksiä. Joten Blues-fanien on aivan turha RD-kiekosta valittaa. Niin se vaan ei omaan silmään näy se pelin samankaltaisuus.

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Voi jessus sentään, nyt haetaan läppää jo aika kaukaa.. Vedetään sitten yhtä hyvä, Jypin parhaan pelaajan etunimi on sama kuin erään Bluesissa hyvin pelanneen kaverin lempinimi, revi siitä! On tainnut menestys nousta päähän taas kerran. Noh, korkealta on kivempi pudota.

On todellakin noussut päähän ja se tuntuu pirun hyvältä :) Ja ihmettelen miksi kellään pelaajalla olisi lempinimenä Juha-Pekka?

Ja jotta ei menisi pelikieltoihin sun muihin chattailun vuoksi niin loppuun vielä pari kommenttia itse pelistä:
  • Pesonen voisi todellakin joskus syöttää. Se riittää, että yhden yksi-ykkösen voittaa ja sitten pistää kiekkoa eteenpäin. Ei tarvitse koko kenttää kikata.
  • Koskinen on parempi kuin aikaisempina kausina!
  • Ottelun alussa palkittu kuukauden juniori oli kotoisin Torniosta, mutta sanoi että inhoaa Kärppiä :)
  • Oliko ensimmäinen kerta kun Dufvan JYP voittaa Matikaisen Bluesin silloin kuin RD on paikalla hoitamassa päävalmentajan pestiä?

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin, Jypin pelihän on kaunista taitojääkiekkoa?

Blues pelasi aika samanlaista vieraskiekkoa, jota JYP myös pelaa. JYPin laadukkaampi puolustus on tosin varmasti vielä rasittavampi asia vastustajan kannattajien silmissä. Bluesin vieraspelin takia JYP ei päässyt pelaamaan omaa peliään, joka on kotona huomattavasti aktiivisempaa kuin vieras kaukalossa. Siihen kuuluu ne täälläkin mainostetut taklaukset, kova korvaus ja nopeat hyökkäykset. Puhumattakaan vahvasta päätypelistä.

Eilen Blues vain teki sen kovin vaikeaksi ja kun JYP ei myöskään päästänyt Bluesia pyörittelemään...oli tulos tuollainen mitä nyt saattoikin odottaa. Eli maalipaikoilla ei luonnollisesti juhlittu. Niin ja kyllä minä pidän JYPin peliä parhaimillaan aika kauniina, kun vastujaa kaatuu, vauhti on hirveä ja kiekkoa myllytetään maalille, välillä jopa ihan näppärästi. Eilen siihen ei oikein ollut mahdollisuuksia, vaikka yritys oli kova.

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Niin ja Bluesin pelaamisesta sen verran, että eipähän tuo nyt hirveän kaukana ole JYPin pelityylistä. Tässä ehkä syykin siihen minkä takia keskinäiset pelit ovat lähes poikkeuksetta näitä nyhjäyksiä. Joten Blues-fanien on aivan turha RD-kiekosta valittaa. Niin se vaan ei omaan silmään näy se pelin samankaltaisuus.

Entäs onko Jyp-fanien turha valittaa Bluesin "soturikiekosta"? Ihan teiltä päin lähti tämä keskustelu käyntiin. Itse tiedän varsin hyvin, että Blues pelaa samantyyppistä kiekkoa kuin Jyp.

Ehkä voidaan molempien joukkueiden fanien puolesta sanoa, että pelin viihdearvo oli pyöreä nolla, ellei jopa miinus yksi. Toki oman jengit matsit ja otteet kiinnostaa, mutta jos satunnainen kiekkokuluttaja sattui näkemään pelin, hän tuskin tykkäsi kovinkaan paljon.

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Ehkä voidaan molempien joukkueiden fanien puolesta sanoa, että pelin viihdearvo oli pyöreä nolla, ellei jopa miinus yksi. Toki oman jengit matsit ja otteet kiinnostaa, mutta jos satunnainen kiekkokuluttaja sattui näkemään pelin, hän tuskin tykkäsi kovinkaan paljon.
Ei voida. Ei tuo nyt normaalin kotipelin viihdearvoon yltänyt, mutta itse nautin kyllä katsoa kun joukkueet toteuttavat hyvin pelisuunnitelmaansa. Tiedä sitten onko mussa jotain valmentajan "vikaa" tai "valmentajan silmää", mutta nautin kyllä eilisen ottelun seuraamisesta paljon. Kun joukkueet pelaavat noin hyvin, siinä ei paljon maalipaikkoja luoda. JYP pelasi tällä kertaa paremmin ja ansaitsi pisteet, mutta Blues pelasi myös todella hyvin vaikka Matikainen ei tyytyväinen ollutkaan. Kuka nyt tietysti olisi jos ei paljon maalipaikkoja saatu aikaan eikä tietenkään yhtään tehtyä maalia. Mutta kun Matikainen katsoo tilanteilta videolta myös omassa päässä pelattiin aika hyvin vastustaja, eli JYP, pois hyviltä maalipaikoilta. Varmasti tulee myös kehujakin pelaajille tämän matsin jälkeen.

Bluec

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puolen Espoon ajokoirajengi
Niin ja kyllä minä pidän JYPin peliä parhaimillaan aika kauniina, kun vastujaa kaatuu, vauhti on hirveä ja kiekkoa myllytetään maalille, välillä jopa ihan näppärästi. Eilen siihen ei oikein ollut mahdollisuuksia, vaikka yritys oli kova.

Samaa mieltä Bluesin pelistä, ja eiköhän se melkein kaikilla muillakin joukkueilla tuollaista peliä olekin, silloin kun vastustaja sattuu tasoltaan ja tyyliltään mahdollistamaan tuollaisen pelin.

Spacemanin viesteihin en jaksa edes vaivautua sen kummemmin vastaamaan, kiitos silti päivän nauruista.

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Samaa mieltä Bluesin pelistä, ja eiköhän se melkein kaikilla muillakin joukkueilla tuollaista peliä olekin, silloin kun vastustaja sattuu tasoltaan ja tyyliltään mahdollistamaan tuollaisen pelin.

Juuri näin...Blues tuntuu olevan juurikin JYPille se joukkue, ketä vastaan tuo on erityisen vaikeaa.

Torstaina jatketaan!

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei voida. Ei tuo nyt normaalin kotipelin viihdearvoon yltänyt, mutta itse nautin kyllä katsoa kun joukkueet toteuttavat hyvin pelisuunnitelmaansa.

Missasit pointtini, toki me massakuluttajat ja fanit tykkäämme periaatteessa joka matsista, eihän me muuten käytäisi hallilla jatkuvasti ja ostettaisi UrpoTV:n riistohintaisia nykimisesityksiä. Mutta jos mietitään perusjantteria, joka käy kerran kaksi hallilla per vuosi, niin tuskin sai kauheasti irti tuosta matsista.

Theone

Jäsen
Juuri näin...Blues tuntuu olevan juurikin JYPille se joukkue, ketä vastaan tuo on erityisen vaikeaa.

En sitten tiedä ottaako tuo JYPin pelityyli vain minun silmääni mutta kyllä nuo kotipelit ovat olleet aika puuduttavan tylsiä, sikisi en olekaan ollut yllättynyt noista pienistä yleisömääristä. Kyllä siinä perus Markku-Irmeli miettii kahdesti lähteäkkö hallille jos on edellis viikolla nähnyt tuollaisen "huikean" näytöksen vai käyttääkö rahat muualle.

Pakkipari on siinä oikeassa, että taktisesti tuo on hienoa peliä mutta aika harva perus Markku-Irmeli tuota osaa arvostaa saatika sitten tulee tuota katsomaan hallille.

Itse tulee käytyä katsomassa 10-15 pelia kaudessa Hippoksella ja valitettavasti noista suurinosa on tuota puuduttavaa katseltavaa. Toki tuo pelityyli on JYPin toteuttamana äärimäisen tehokas.

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Missasit pointtini, toki me massakuluttajat ja fanit tykkäämme periaatteessa joka matsista, eihän me muuten käytäisi hallilla jatkuvasti ja ostettaisi UrpoTV:n riistohintaisia nykimisesityksiä. Mutta jos mietitään perusjantteria, joka käy kerran kaksi hallilla per vuosi, niin tuskin sai kauheasti irti tuosta matsista.
Myönnetään. Tapahtui se klassinen "luin vain vähän alusta" kun oli pakko käydä kommentoimaan. :D

Ehkä tosiaan sellainen satunnainen katsoja ei tuosta paljon irti saanut.

Ritola#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Entäs onko Jyp-fanien turha valittaa Bluesin "soturikiekosta"? Ihan teiltä päin lähti tämä keskustelu käyntiin. Itse tiedän varsin hyvin, että Blues pelaa samantyyppistä kiekkoa kuin Jyp.

Pelin viihdearvo ei ollut nolla. Välillä mentiin vauhdilla ja moni jengi ei olisi pysynyt mukana. Maalivahdit pelasivat monta maalia pelistä pois. Jos Blues olisi tehnyt ekan erän 5-3 YV:stä maalin ja peli olisi päättynyt Jypille 3-2 olisi puhuttu jostakin huikeasta taistelusta. Jos taas Japa ei olisi plokannut Tuppuraisen läpiajoa olisi tullut ehkä maali enemmän.

On totta että peli oli tarkkaa kokoajan, MUTTA "viihdearvoa" laski se että miksei Blues nostanut karvausta edes tappioasemassa. Eihän Jypin tarvinnut johtoasemassa mennä hyökkäyskulmiin ajettaviksi. Minun mielestäni johtoasemassa viisaasti pelaaminen runkosarjan alkukierroksilla ei ole nollaa.
Miksi yrittää riskillä maalia johtoasemassa kun vastustaja ei tee sitä edes tappioasemassa??

k-espoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo/Blues

Tässä asiassa on pakko olla toista mieltä.
On helppo nähdä asia näin jos haluaa. Arvon Toni85: jos sama peli olisi ollut Espoossa ja täsmälleen samalla peliesityksellä oltaisiin voitettu JYP 3-0 et varmaankaan olisi huolissaan perusjanttereista. Kuten me kaikki tiedämme, niin Mankkaan pelloille tulee katsojia sitä enemmän miten joukkue pärjää. Väitän, että huomisessa Ilves-pelissä olisi 300-500 katsojaa enemmän, jos JYP olisi kaatunut 0-3 vieraissa, vaikka peli olisi ollut täsmälleen samannäköistä kuin se oli.

Ja myöskin kukaan meistä ei heittäisi juurikaan mitään kritiikkiä 3-0 voiton jälkeen, varsinkaan JYPistä.

Itse pelin paikalla nähtyäni on pakko antaa positiivista kommenttia. Hieno yleisö, suopeat ja mukavat fanit myös Blues-pelipaitaisia kohtaan (ainakin minua) sekä hyvin onnistuneet ottelujärjestelyt verrattuna omaan kotihalliin, jossa puitteiden pitäisi olla paremmat. Sisääntulo sujui paremmin, juotavat sekä syötävät sai puolet nopeammin kuin Baronalla jne. Ei sen puoleen legendaariset 3 nakkia sai Matinkylässä 80-luvullakin nopeammin nykyään kuin kotipelissä.

Ja myös "fani-tapaamiset" Jyväskylän kävelykadulla olivat mukavia, asiantuntevaa kommenttia ilman ylilyöntejä.

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tässä asiassa on pakko olla toista mieltä.
On helppo nähdä asia näin jos haluaa. Arvon Toni85: jos sama peli olisi ollut Espoossa ja täsmälleen samalla peliesityksellä oltaisiin voitettu JYP 3-0 et varmaankaan olisi huolissaan perusjanttereista.

En ole ollut huolissani, kommentoin vain pelin viihdearvoa, joka olisi ollut täsmälleen sama, vaikka peli olisi pelattu Espoossa ja tulos olisi ollut tuo mainitsemasi 3-0, jos peli olisi muuten ollut samanlainen.

En kritisoinut sen enempää Jypiä kuin Bluesiakaan, molemmat siellä kentällä olivat peliä pelaamassa ja molempien esityksessä oli viihdenäkökulmaa ajatellen parantamista.

Itse taas väitän, että vieraspelien tuloksella ei ole kovinkaan paljoa merkitystä siihen, montako satunnaiskuluttajaa Espooseen tulee peliä katsomaan. Siinä merkitsee eniten edellinen kotipeli ja joukkueen yleinen mielenkiintoarvo.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy