TI 28.10.2014 Kärpät - Sport

  • 7 528
  • 29

everon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, KHL Jokerit, sympatiat Kärpät
Hostikka on loistava maalivahti. Pelannut Sportissa mallikkaasti. Muutama musta hetki toki tullut, mutta kaikillehan niitä joskus...

Magnum..nyt vähän malttia puheisiin. Joka jätkä saa olla tämän iltaisesta suorituksestaan ihan hemmetin ylpeä! Ainakin minä olen joukkueen suoritukseen todella tyytyväinen. Kiitos jätkille!

Mun papereissa seitsemäs pakki olisi Uitto.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Mun papereissa seitsemäs pakki olisi Uitto.
Mun pepereissa Gröndahl ja Uitto Valkosen tilalla Pukan pakkiparina. Rotaatio tosin pelaa mainiosti. Gröndahlille tänäänkin lähes 11min peliaikaa. Viisaasti peluuttaa Maukka pakkeja, koska liikettä siellä pitää kyllä.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Magnum..nyt vähän malttia puheisiin. Joka jätkä saa olla tämän iltaisesta suorituksestaan ihan hemmetin ylpeä! Ainakin minä olen joukkueen suoritukseen todella tyytyväinen. Kiitos jätkille!

Kaikki ainekset toisenlaiseen reaktioon olivat olemassa, mutta muutaman pelaajan huonot ratkaisut maksoivat tänään(kin) voiton. Joukkue voittaa ja häviää muiden mukana. Johtoaseman puolustamiseen sisältyy sen tiedostaminen että liian intensiivinen mailankäyttö (häirintä) ja taklaukset tietää suurella todennäköisyydellä boksia puolustavalle joukkueelle. Se, että lähdetään johtoasemassa kamppailutilanteisiin entistäkin aggressiivisemmin on aivan väärä tapa lähestyä johtoasemassa pelaamista.

40:49 Niko Peltola 2 min kampitus
43:41 Joonas Valkonen 2 min huitominen
45:09 Erik Riska 2 min estäminen

Ja tähän päälle vielä Peltolan kamppi jälkimmäisellä kympillä, mistä seurauksena rankku... Tuomarilinjalla ei ollut mitään tekemistä kolmannen erän jäähysumaan, vaan Valtonen ja pojat eivät osaa kanavoida keskittymistä oikeisiin asioihin.

Hostikka ja Luomala olivat tänään todella hyviä. Leskinen oli ainakin tällä kertaa täysin näkymätön, samoin Rachunek, vaikka hienosti tarjoilikin ylivoimalla ja merkkautti ensimmäisen tehopisteen. Kärpistä täytyy esiin nostaa Ivan Huml, joka illasta toiseen jaksaa pyyteettömästi raataa, vaikka muu joukkue ei ole iskussa.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Ei Hösti muistaakseni Kärpissä noin varmasti juuri torjunut. Toivottavasti Hade saa jääaikaa jo ensi pelissä.

Taitaa muistissa olla lähinnä Höstin loppuajat Kärpissä, sillä kyllähän Hostikka oli parhaimmillaan Oulussa erittäin hyvä, eli kevään ja alkusyksyn 2011. Sitten alkoi lipsumaan ja Backlundin onneton hankkiminen sinetöi Villen kohtalon meillä. Tepsissä ei ilmeisesti sujunut senkään vertaa, mutta ilmeisesti Sportin paidassa tämän illan kaltaisia esityksiä on ollut enemmänkin ja hyvä niin.

Jos Haden peliesitys on samaa luokkaa kuin mitä se oli ennen viltitystä, niin en kyllä kaipaa takaisin. Mutta eiköhän ammattimies pistä nyt kaikki peliin kunhan kentälle pääsee. Puljujärvi tuntuu kyllä joka matsissa olevan maalipaikoilla, ja tänäänkin oli parikin hyvää paikkaa lisätä maalisaldoa. Se miksi Jesse ei vakiopaikkaa kokonpanosta Marjamäeltä saa, johtuu kyllä varmastikin siitä ettei fyysinen kestävyys riitä. Siitähän Marjamäki kauden alussa (muistaakseni YLE:llä) puhui, että nuorten lupausten kuntopohja on liian heikko. Jessen pelissäkin se näkyy siten, että välillä vähän pidempien vaihtojen lopulla poika on niin puhki että hyvä kun vaihtoon selviää.

Edit. No ei ollut ihan YLE, mutta yhtäkaikki, aivan lukemisen arvoinen juttu: http://www.iltasanomat.fi/sm-liiga/art-1288740645639.html

Ja koska ollaan yleisellä puolella eikä Kärppien osiossa, niin mainittakoon että Sport oli kyllä yllättävän vahva tänään, kuten otteluketjussa tuli todettuakin. Se on pelkästään ja vain hyvä asia, ja jos peli tuon tasoisena jatkuu, niin varmasti niitä pisteitä alkaa kertyä. Ihan eri meininkiä kuin mitä KalPan touhu oli Pieniniemen aikana niiden ekalla tämän rupeaman liigakaudella.
 
Viimeksi muokattu:

Tratikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä rehellisesti voin myöntää, että Sport olisi tänään ansainnut täyden pistepotin tästä pelistä. Todella hienoa taistelua Sportilta ja tekivät kyllä tänään Kärpät täysin aseettomiksi. Kärpiltä sen sijaan aivan luokaton esitys. Onko oikeasti niin, että kun Pokka ja Ohtamaa ovat pois Kärppien pakistosta niin siellä ei ole ketään joka osaisi avata peliä. Monta kertaa jälleen tänään nähtiin se, että hetkeksi liian pitkään jäätiin miettimään sitä avausta ja sitten oli karvaaja kimpussa ja sitten olikin hirveä hätä ja kiire koko ajan. Huml-Manninen-Puljujärvi oli tänään mielestäni Kärppien heikoin kenttä ja myös Nutivaaralta oli heikoin esitys tähän mennessä lukuunottamatta sitä loistavaa avausta Pyörälälle (oliko se ees Nutivaara kun hieman meni ohi tilanne). Kyllä tässä vielä matkaa ja työtä on Kärpillä, että voitaisiin oikeasti alkaa puhumaan mestaruustason joukkueesta. Onneksi kautta on vielä paljon jäljellä ja peli keretään saaada uomiinsa, mutta omaan silmääni tänään oli kyllä heikoin esitys koko Marjamäen aikana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös