Ti 28.1.2014 Ilves - JYP

  • 9 551
  • 29

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Hakametsästä kotiuduttu ja JYPin pelistä jäi yksi asia mieleen: Paskaa. Ja tätä mieltä on varmaan joukkuekkin. Tosin jos Poukkula oli juuri tuollaisen mielipiteen vuoksi tänään sivussa, pelataan perjantaina HIFKiä vastaan varmaankin Akatemian jannuilla.

Kapteenia ja valmentajaa myöten en ymmärrä tuon joukkueen touhua.

Niissä harvoissa maalipaikoissakin nähtiin sellaisia ohjausyrityksiä, että pisti miettimään haluaako ne ollenkaan tehdä maaleja. Näytti ihan siltä kun oltais luultu että vastustajan veskari hoitaa kiekon itse maaliin, vähän että mitä sitä suotta jäädä oottaan kakkoskiekkoa tai paikkailla epäonnistunutta ohjausta.

Ja se puolustuspää.. Ei tunnu Koskisen viimeisten kausien koomailut enää missään. Myöskään Tarkki ei ollut parhaimmillaan, 3-0 maali ois ollu kyllä otettavissa, puolustajien tarjoilusta huolimatta.

Noh, ei näin täydellistä ohipeliä ole tarvinnu JYPiltä vuosiin nähdäkkään, ainakaan noin lukemallisesti.
 
Viimeksi muokattu:

Edustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, CFC, Bayern, BVB
- mitkä on pelaajien ja valmentajan välit - varmaan jatkuva ketjuruletti rassaa pelaajia

Mitenkään provoamatta ihmettelen eilistä Jypin esitystä edelleen. Kun olen vuodesta 1980 käynyt Hakametsässä sen noin 1000 peliä katsomassa, niin äärimmäisen harvoin olen nähnyt tuollaista hiihtelyä Ilveksen vastustajalta. Oma joukkue on toki joskus hiihdellyt Mälkiän, Raipen, Hiitelän ja kumppaneiden kanssa vastaavasti.

Oma valistunut veikkaukseni on siis perustuen Ilveksen kurjaan lähimenneisyyteen ja sen analysointiin, että Jypissä pelaajien ja valmennuksen välillä ei tällä hetkellä kaikki ole kunnossa.
 

EMS78

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitenkään provoamatta ihmettelen eilistä Jypin esitystä edelleen. Kun olen vuodesta 1980 käynyt Hakametsässä sen noin 1000 peliä katsomassa, niin äärimmäisen harvoin olen nähnyt tuollaista hiihtelyä Ilveksen vastustajalta. Oma joukkue on toki joskus hiihdellyt Mälkiän, Raipen, Hiitelän ja kumppaneiden kanssa vastaavasti.

Oma valistunut veikkaukseni on siis perustuen Ilveksen kurjaan lähimenneisyyteen ja sen analysointiin, että Jypissä pelaajien ja valmennuksen välillä ei tällä hetkellä kaikki ole kunnossa.

Kiitos asiantuntevista huomioista.

Joo, kyllä tässä itelläkin on sellainen kutina, että pelaajat ei luota valmentajaan. Mikä sinänsä voi tuntua oudolta, kun katsoo sarjataulukkoon. Mutta koko kauden on ollu sellainen tunne, että joukkueen sisällä toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Se on se tunne mikä on välittyny koko joukkueesta.

JYP otti tosi ison riskin siinä kun Virtanen valittiin valmentajaksi. Virtanen on ennen tätä kautta toiminu päävalmentajana vain A-junnuille ja Liigasta valmennuskokemusta on vaan kaks vuotta kakkosvalmentajana.

Tuo riski olis ehkä kannattanu, jos JYPille ei ois tullu sitä älytöntä loukkaantumissumaa. Ajauduttiin tilanteeseen missä sekä valmennuksella että pelaajilla on hakusessa JYPin tapa pelata. Esim. tässä Ilvestä vastaan pelatussa pelissä vain yhdellä pelaavalla puolustajalla on oikeasti kokemusta JYPin pelityylistä. Eletään vasta tammikuun loppua, ja tällä kaudella JYPin puolustuksessa on pelannu jo ainakin 13 eri pelaajaa. Joten sanomattakin on selvää, että kokoonpanoissa ei hirveästi ole pysyvyyttä ollu koko kaudella. Ketjulotto on pyöriny tiuhaan tahtiin myös hyökkäysketjujen suhteen.

Toisaalta Virtanen onkin ajanut JYPiin uutta pelitapaa, mutta a) miksi korjata jotain mikä ei ole rikki ja b) mun mielestä Virtanen on liian kokematon valmentajana alkamaan muuttaa pelitapaa, jota toteutetaan koko organisaatiossa.

Joten oon kyllä todella yllättyny jos Virtanen nauttii tällä hetkellä täyttä luottamusta pelaajilta.

En tiedä kultaako aika muistot, mutta en oo itekään aikoihin nähny noin huonoa JYPiä. Aivan luokaton esitys. Onneks peli pelattiin Tampereella ja Ilves oli hyvällä asenteella jäällä ettei lippunsa maksaneiden rahat menny ihan hukkaan.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
JYP otti tosi ison riskin siinä kun Virtanen valittiin valmentajaksi. Virtanen on ennen tätä kautta toiminu päävalmentajana vain A-junnuille ja Liigasta valmennuskokemusta on vaan kaks vuotta kakkosvalmentajana.

Menee ohi ketjun aiheen, mutta tuo on ollut JYPillä enemmän sääntö kuin poikkeus ottaa päävalmentajaksi semmoinen, jolla ei ole aiempaa kokemusta päävalmentajana Liigassa. Pl. Jortikka -90 luvulla kesken kauden. Toki tuskin tuollaista loukkaantumissumaa kenenkään debyyttikaudella tullut kun mitä nyt Virtaselle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös