Ti 27.4.2010 TPS - HPK (4. finaali)

  • 36 687
  • 221

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Skålbergin tilanteessa selvä rike, mutta jos niitä selviä rikkeitä ei vihelletty kolmannessa yhtään muutenkaan niin miksi tuo pitäisi ottaa pois?

Siksi, että ilman sitä rikettä Kerho olisi päässyt ylivoimahyökkäykseen. Se on vähän eri asia koukkia maalintakana pyörivää pelaajaa kuin pysäyttää muuten karkuun pääsevä pelaaja poikittaisella mailalla.
 

Ben_D

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chris Simon
Hyvä pointti sulta muuten, muttet tainnut käsittää että kohdistin kirjoitukseni niille palstaveljille jotka inisevät jostain Filppulan loikkimisesta sun muusta. Oot oikeessa tuomareista, mutta ei tää nyt mennyt ihan putkeen koska mun kannanotto ei tosiaan ollut suoranainen avautuminen siitä miten näitä tilanteita vihelletään.

E: Siis menitkö nyt pahasti metsään vai lainasitko vaan väärän kohdan?

En. Puhuit pelin säännöistä ja niiden valvominen jääkiekko-ottelun aikana on edelleenkin käsittääkseni erotuomareiden tehtävä.
 

Tuamas

Jäsen
Honkasen kymppi tuli varmaan ihan aiheesta, kun sattui olemaan vielä aition puolellakin. Huilannee ilmeisesti seuraavan matsin. Tämä on huono uutinen Suikkaselle, kun Miliisistä on hänen mukaansa heille etua. Holmberg on huono painos Honkasesta, joten tuskin näkyy jäällä tänään. Mieluummin Kärmeniemi kuin Louhi pakkiin. Louhi on ollut Kerhon pirteimpiä pelaajia finaaleissa.

Honkasen kymppi tuli kyllä ihan aiheesta, lähti vaihtoaitiosta pelikatkon aikana ylimääräisenä hiillostamaan Sweattia ja pienen kähinän jälkeen palasi vaihtoaitioon.

Muutenkaan en kyllä mitenkään ymmärrä (ei nyt koske lainattua viestiä) kitinää tuomarilinjasta, ainakin paikan päältä nähtynä vihellykset menivät suhteellisen oikein ja kumpikaan ei suoranaisesti linjasta kärsinyt. Esim. Skålbergin jäähy oli päivänselvä, samoin kuin suurin osa muistakin pelin jäähyistä. Toki rajatapaukset (kuten esim. Leggion kaataminen) voi viheltää kumpaan suuntaan tahansa ja kyse on enemmän tulkintaeroista kuin suoranaisista virheistä, mutta mitään räikeitä virheitä ei kyllä ainakaan omiin silmiini näkynyt, saati sitten näitä räikeitä sukeltamisia.
 

Sister luck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tps hävisi eilen 1. Lassilan hyvään peliin
2. Jännittämiseen ja mailan puristamiseen

Vähän vaikutti myös siltä että tuomarit eivät kolmannen erän TPS-myllytyksessä uskaltaneet enää viheltää jäähyjä etteivät "ratkaisisi"
peliä. Sitten kyllä vihellettiin välittömästi kun Kerho oli maalinsa saanut ylivoimalla.
Ei muuta kuin uutta matoa koukkuun. 4-0 sarja poikki olisi ollutkin liian helppoa. Joskin olisi tietty maistunut sekin taaperrusvuosien jälkeen vallan hyvältä.
Kovaa taistelua tulee varmaan vielä ja ne kuuluisat marginaalit ovat edelleen pieniä.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En. Puhuit pelin säännöistä ja niiden valvominen jääkiekko-ottelun aikana on edelleenkin käsittääkseni erotuomareiden tehtävä.

Aa, okei. Sen kirjoituksen tarkoitus oli ehkä kuitenkin ottaa kantaa siihen miten turhaa on avautua siitä jos esimerkiksi Filppula menee nurin kun sitä koukitaan tai jos se kampataan. Aika jäätävää että olisi sallittua kaataa Filppula keinoin joita ei sallita säännöissä, ja vielä naureskella päälle että kaveri filmaa. Hetkinen nyt taas... Ehkä pitäisi kuitenkin miettiä miksi se on niin vaikea pideltävä, tai voisiko kenties olla paremmalla jalalla liikkeellä ettei se pääse tekemään temppujaan siellä alueella?
 

Tyrannos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rohkeat maljannostajat
Jaaha, illan teema oli pelillinen ylivoima, tai niin kuin YLE sen muotoilee, mestarillinen hallinta. Ensimmäinen erä oli mitä oli mutta sen jälkeen ns. mestaruus roikkui ilmassa, ja vaikutti vain ajan kysymykseltä, milloin hunajapurkin juuttunut kansi pamahtaa auki, Kerhon ranka katkeaa ja Tepsi menee menojansa. Mutta toisin kävi. Lassila oli todella hyvä, ja HPK käytti yv:n hyväkseen. Tepsin AV ei lähtenyt pelaamaan samalla tavalla kuin aiemmilla alivoimilla vaan otti hiukan varman päälle ja se kostautui.

Olin katsomassa kaksi viimeistä peliä paikan päällä ja johtuukohan TPS-laseista vai mistä, mutta kyllä mun mielestäni tämä oli selvemmin TPS:n peli kuin edellinen oli HPK:n. Mutta mitäs siitä, turhia vertauksia, maalit ratkaisevat. Onnittelut siis Hämeenlinnaan voitosta.

Tuomarit yrittivät ottaa hyvin estämisiä ja mailankäyttöä pois, mutta tämä ei näemmä vaikuttanut HPK:n pelaajien pelitapaan. Kyynistä meininkiä. Linjan mukaan olisi voinut tuomita enemmänkin jäähyjä sinne. Skålbergin jäähy oli vissiin selvä (näin sen vain hallilla), ei valitettavaa siitä. Kolun ryntäysjäähy (Lassila-tilanne) oli täysin puusilmäisesti vihelletty. Joku Filppulan ansaitsema jäähy oli sekin helppo. Näkyi selvästi, että HPK:n miehillä oli pientä pelkoa peräpukamissa aina kun Ilarilla oli kiekko, mm. tämän tullessa yksin neljän kerholaisen keskeltä. Taisivat tuomaritkin olla noissa tilanteissa tarkempina.

Aivan huikea show Ilarilta kolmannessa erässä, olisi ollut yksi kaikkien aikojen finaalimaaleista jos olisi saanut sen sisään.

HPK:n assistentti (Rautakorven termi) oli pressissä sitä mieltä, että olivat löytäneet peliinsä uuden pykälän. Olikohan se peruutusvaihde? Ei myöskään ollut näkyvissä sitä kolmannen pelin jälkeen hehkutettua Tepsiä vastaan löydettyä pelitapaa.

Positiivista tässä on se että potti kasvaa taas noin sadallatuhannella mikä tekee noin 20 000 TPS:n laariin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Muutenkaan en kyllä mitenkään ymmärrä (ei nyt koske lainattua viestiä) kitinää tuomarilinjasta, ainakin paikan päältä nähtynä vihellykset menivät suhteellisen oikein ja kumpikaan ei suoranaisesti linjasta kärsinyt. Esim. Skålbergin jäähy oli päivänselvä, samoin kuin suurin osa muistakin pelin jäähyistä. Toki rajatapaukset (kuten esim. Leggion kaataminen) voi viheltää kumpaan suuntaan tahansa ja kyse on enemmän tulkintaeroista kuin suoranaisista virheistä, mutta mitään räikeitä virheitä ei kyllä ainakaan omiin silmiini näkynyt, saati sitten näitä räikeitä sukeltamisia.
Vaikka minua useasti vituttaakin suuresti kevyesti annetut jäähyt, niin vielä suuremman vitutuksen aiheuttaa linjattomuus. Ei siis se, että selkeistä ja rajatapauksista annetaan se kakkonen. Mutta jos vastapainoksi jätetään päivänselvät viheltämättä, niin on aihetta kritiikkiin. Minä huomasin eilen aika monta tilannetta, mistä olisi aivan 100% varmasti kuulunut antaa jäähy. Puhun nyt mm. niistä kiekottoman taklaamisista (ei siis mistään pikku blokkaamisista), jotka eivät voineet tuomareilta jäädä näkemättä. Mustavalkolasit saavat kaivaa esille omiensa kaltoinkohtelut. Värilasit silmillä en niitä aina näe. Puolin ja toisin on tämänkin ketjun perusteella ollut aihetta tuohon kritiikkiin. Aivan aiheesta Niäminenkin eilen matsin jälkeen porisi. Kyllä finaaleissa pitää jo olla selkeä linja. Nyt Levonen oli tapojensa mukaan sinetöinyt herneensä kolmannessa erässä, ja Favorin joutui olemaan se bad cop.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vaikka minua useasti vituttaakin suuresti kevyesti annetut jäähyt, niin vielä suuremman vitutuksen aiheuttaa linjattomuus. Ei siis se, että selkeistä ja rajatapauksista annetaan se kakkonen. Mutta jos vastapainoksi jätetään päivänselvät viheltämättä, niin on aihetta kritiikkiin. Minä huomasin eilen aika monta tilannetta, mistä olisi aivan 100% varmasti kuulunut antaa jäähy. Puhun nyt mm. niistä kiekottoman taklaamisista (ei siis mistään pikku blokkaamisista), jotka eivät voineet tuomareilta jäädä näkemättä. Mustavalkolasit saavat kaivaa esille omiensa kaltoinkohtelut. Värilasit silmillä en niitä aina näe.

Nojoo, tulihan noita. Yleensäkin on käsittämätöntä, että vain satunnaiset tilanteet vihelletään pois jne. Yleisesti ottaen olen sun kanssa ihan samaa mieltä, mutta kyllä edelleen eilisestä täytyy sanoa, että se näkyi katsomoon asti että Japa ja Favorin halusivat pitkittää sarjaa. Ihan kaamea kolmas erä, ja kyllä TPS siitä enemmän kärsi eilen.
 

Ben_D

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chris Simon
Nojoo, tulihan noita. Yleensäkin on käsittämätöntä, että vain satunnaiset tilanteet vihelletään pois jne. Yleisesti ottaen olen sun kanssa ihan samaa mieltä, mutta kyllä edelleen eilisestä täytyy sanoa, että se näkyi katsomoon asti että Japa ja Favorin halusivat pitkittää sarjaa. Ihan kaamea kolmas erä, ja kyllä TPS siitä enemmän kärsi eilen.

Tänään liiga yllättää kaikki kun jäälle luistelevat Seppo Mäkelä ja Pertti Juhola :)
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei mua henkilökohtaisesti yllätä enää mikään näissä pleijareissa.
Paitsi se jos Kerho vielä pystyy edes yhden pelin voittamaan.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Mitä se Mertaranta höpisi radiossa että Sweatt olisi saanut kymppiminuuttisen käytöksestä?
 

Gustaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Filppula hankki kolme jäähyä Kerholle.

Molemmin puolin voisi nyt vähän raottaa niitä värilaseja. Tuomarit ja tuomarointilinja eivät olleet täydellisiä, mutta ei siitä nyt kumpikaan joukkue toista enempää hyötynyt. Skålbergin rike nyt oli niin selvä, että siitä oli pakko viheltää jäähy Tepsille. Tepsi ei hävinnyt jäähyihin vaan ensimmäisen erän hermoiluun.

Filppulaa rikottiin vissiin enemmänkin kuin tuo kolme kertaa mistä jäähyt tulivat enkä näe kultakypärä olisi sukellellut tai kalastellut sen kummemmin. Tämä kunnia täytyy antaa Vahalahdelle eilisen pelin perusteella, propsit siitä, ettei "kuollut" siihen omaan ryntäykseensä HPKn ylivoiman aikana.

Kommentaattori Törmänen syytti Lassilaa aika vahvasti tästä samasta syystä 56 minuutin kohdalla.

Leggiolle muuten iso peukku ja propsit ja mitä niitä onkaan siitä, ettei "kuollut" Kolehmaisen mankelointiin, sehän olisi ollut selkeä 5+20+kuristushuoneen paikka.
 

1922

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + Maajoukkue + NHL
Leggiolle muuten iso peukku ja propsit ja mitä niitä onkaan siitä, ettei "kuollut" Kolehmaisen mankelointiin, sehän olisi ollut selkeä 5+20+kuristushuoneen paikka.

kertokaa tuo sille kuolevalle joutsenelle kerhon maalissa.
 

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Enkä käsitä tätä meidän turkulaistenkin nöyristelyä, että tuomarit olivat tasapuolisesti paskoja. Ei se nyt eilen ihan niin ollut. :--D
Riisu säkin nyt jo ne vitun värilasis. Oot yksi niistä harvoista turkulaisista jolle menestys näyttää olevan hieman liikaa. Valtrafanit tulee mieleen.

Muut pystyy sentään suunnilleen kunnolla arvioimaan tilanteita, toisin kuin sinä.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
kertokaa tuo sille kuolevalle joutsenelle kerhon maalissa.

Minusta vähän ihmetyttää tämä Lassilan soimaaminen. Kun se on varmasti kaikille selvää, ettei maalivahtia saa ajella, mikä pakko se on ajaa sinne maalin taakse täysillä. Kolu olisi aivan hyvin voinut estää törmäyksen luistelemalla jotain muuta reittiä.

Sitä en kiistä, etteikö Lassila olisi kalastanut tuota jäähyä, mutta kyllä vastuu on Kolulla. Sen verran varovasti pitää pystyä pelaamaan, ettei päädy ajelemaan maalivahtia.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Riisu säkin nyt jo ne vitun värilasis. Oot yksi niistä harvoista turkulaisista jolle menestys näyttää olevan hieman liikaa. Valtrafanit tulee mieleen.

Muut pystyy sentään suunnilleen kunnolla arvioimaan tilanteita, toisin kuin sinä.

Pystyn ihan hyvin käsittelemään asian yleisellä tasolla tässä sarjassa, onhan nuo kumpaankin suuntaan paskoja. Nyt oli kuitenkin kyse eilisestä pelistä, ja otteluseurantaketjussa muunmuassa oli tekstiä, muidenkin kuin turkulaisten kirjoittamia, joissa manattiin sitä miten paljon Kerhoa autettiin. Turha tulla väittämään että olen yksi harvoista. EILISESSÄ pelissä Japa ja Timppa jeesasivat teitä, piste.

Koen myös että olen ihan kykeneväinen arvioimaan tilanteita "suunnilleen kunnolla". Sitäpaitsi hommasta ei tulisi mitään tässä keskustelussa jos kaikki keskustelisivat ilman värilaseja. Sitävastoin on myös hauska huomata ettet sä pysty myöntämään että kolmannessa erässä oli tuomarit teidän puolella. Jospa ne värilasit sumentaa sun näkökykyä?
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mutta kuten sanottua, kun Palloseura sai värkättyä vain yhden maalin, on pelaajien katsottava peiliin. Homma kusi vaan kolmannessa dumareilta niin pahasti että jäi tavallista paskempi maku suuhun.
 

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Sitävastoin on myös hauska huomata ettet sä pysty myöntämään että kolmannessa erässä oli tuomarit teidän puolella. Jospa ne värilasit sumentaa sun näkökykyä?
Sanoinko mä jossain että tuomarit eivät avustaneet kolmannessa erässä meitä? Kyllä mä sen voin ihan helposti myöntää, että pari jäähyä jäi viheltämättä.
Toisaalta olitte kyllä niin paskoja yv:llä että tuskin se olisi teitä auttanut.
YV:llä TPS maalinsa kyllä teki, mutta Laamanen avusti sen verran että ei tuolla ollut mitään tekemistä ylivoiman kanssa.
Ja kyllä se maalia edeltänyt jäähy tuli hienolla tuomariavustuksella ja Filppulan nätillä syvänmerensukelluksella.

Tuomarit oli kyllä SM-Liigan normaalitasoon nähden juuri sellaisia kuin saattoi odottaa. Linjatonta paskaa molemmin puolin.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sanoinko mä jossain että tuomarit eivät avustaneet kolmannessa erässä meitä? Kyllä mä sen voin ihan helposti myöntää, että pari jäähyä jäi viheltämättä.
Toisaalta olitte kyllä niin paskoja yv:llä että tuskin se olisi teitä auttanut.
YV:llä TPS maalinsa kyllä teki, mutta Laamanen avusti sen verran että ei tuolla ollut mitään tekemistä ylivoiman kanssa.
Ja kyllä se maalia edeltänyt jäähy tuli hienolla tuomariavustuksella ja Filppulan nätillä syvänmerensukelluksella.

Tuomarit oli kyllä SM-Liigan normaalitasoon nähden juuri sellaisia kuin saattoi odottaa. Linjatonta paskaa molemmin puolin.

Jos oot kerran samaa mieltä mun kanssa niin miksi lainaat juuri sen osan mun viestistä missä kritisoin sitä että auttoivat teitä ja uhoat että oon yksi harvoista joka ei osaa myöntää blablablabla muistuttaa valtrafania blaablaablaa, en nyt tajua?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös