Tapparan puolustus taitaa olla täysin Leimun varassa?
Ei puolustus vaan hyökkäys.
Tapparan puolustus taitaa olla täysin Leimun varassa?
Näinhän asia todella oli. Kysymys vaan kuuluu, että millä perusteella se jäähy Hurmeelle määrättiin? Jos eivät tuomarit nähneet koko tilannetta, niin miten syylliseksi nähtiin Hurme? Voiko tällaistakin etsiä videolta pikakelauksella taaksepäin? Mistä päästäänkin näppärästi siihen ensimmäiseen Tapparalta hylättyyn maaliin. Mitä siinä katsottiin videolta? Luulisi, että kaikki tuomarit näkivät kiekon menneen maaliin. Luulisipa myös, että ainakin yksi heistä olisi nähnyt, kuinka hienon potkun tapparalainen teki. Jos kukaan tuomareista ei kuitenkaan potkua nähnyt, niin voidaanko siitäkin tehdä päätös nauhoja kelailemalla?Semmoisen tarkennuksen tekisin tuohon Tapparan toiseen hylättyyn että maali oli irti varmaan likemmäs kymmenen sekuntia kun katsoin sen lähteneen paikoiltaan jo edellisessä tilanteessa. Tuon jälkeisestä myllystä tuli sitten maali joka hylättiin.
Kerkesi se maali tosiaan olla kauan jo paikaltaan ja mikäli sen olisi tuomari huomannut, olisi viheltänyt poikki aikaa sitten.
Jooh, totta. Ei nuorilta voi mitään maagista odottaa. Tänäänhän se taas kerran nähtiin.Turkulaisen pääväri oli tänään punainen, aika poikki näytti kaveri olevan. Tietysti nuori heppu että ei nyt voi mitään maagista odottaakaan.
...ja jälkimmäisessä vanha kettu Jamppa Hurme potkaisi tolpan paikoiltaan nähdessään tilanteen toivottomaksi.
Itse en (televisiosta) nähnyt Hurmeen siirtävän maalia. Ilveksen otteluraportissa kuitenkin todetaan, että "Jani Hurme oli juoninut kuitenkin jälleen maalin pois paikoiltaan ennen maalin syntymistä".
Mutta asiaan. Missä Tapparan kannattajat olivat? Edellisestä Hakametsässä katsomastani paikallispelistä oli päässyt vierähtämään jo vuosia. Näin ollen paikanpäällä tulikin tosi yllätyksenä, kuinka vähän siellä oli Tapparan kannattajia. Onko tämä nykyajan trendi; vastustajalle ei makseta? Vai mistä on kysymys?
Eihän Ilves-Tappara peleissä ikinä ole Tapparan kannattajia. Toista se on Tappara-Ilves peleissä jolloin mm. koko D-päädyn seisomakatsomo on Ilvesfanien (siis fanienfanien, niiden jotka pitävät ääntä ja huutavat) kansoittama ja yleensä Ilves vie huutokilpailun vaikka onkin Tapparan kotipeli.
Ei tuota yhtenäistä faniporukkaa Tapparalta tulla näkemään Ipan isännöimässä paikallispelissä muuten kuin mahdollisessa pudotuspelivaiheessa. Tähän suurimpana syynä on se että pääsylippu C3 katsomoon maksaa ovelta ostettuna nasevat 25eur! Ei tuollaista rahaa moni halua paikalliskilpailijan laariin kantaa. (itsekin turvauduin taas kerran seisomalippuun)
Tähän lopuksi kun fanikatsomoista puhutaan niin kysyisin että mikä niissä v*ttu huuteluissa oikein siellä teidän fanikatsomossa viehättää (edellisissä neljässä pelissä, jotka olen paikanpäältä nähnyt niin kaikissa jonkinlainen v*ttu chant on katsomosta kajahtanut). Nimimerkillä utelias kysyy kun mielestäni ne ei oikein istu teidän pitkiin ja hienoihin perinteisiin.
Muiden ohella Tapparan "EHT-Pakit" Mäntylä ja Saravo (en ymmärrä miten Tapparafanit jaksavat hehkuttaa tätä kaksikkoa) olivat surkeita. Olin katsomassa Tappara-Blues ja samanlaista kuraa Tapparan peli oli jo silloin. Tuolloin Bluesin puukädet eivät saaneet lukemattomista paikoista huolimatta kuin yhden kerran kiekon ohi Niemisen. Ajattelin jo tuolloin, että noista paikoista Ilves latoo kyllä rumat numerot ja niinhän siinä kävi!
Oliko Niinimäen "ryntäys" paras vai huonoin? Eikö sinun mielestä kakkonen ollut oikea tuomio? Ja mikä siinä Ilveksen 3. maalissa oli [luultavasti?] huonoa? Nieminen tulee alueensa ulkopuolelle pakin ja hyökkääjän jalkohin, pakki työntää hyökkääjää ja Nieminen kompastuu omiaan sotkuun. Näin minä sen näin. Ja niin näki hyvin sijoittunut tuomarikin.Ilves ottelun paras, Tappara huonoin ja tuomareiltakaan ei kovin vahva esitys. Parina esimerkkinä Niinimäen "ryntäys" laitaa vasten, Ilveksen 1 ja 3 maalia edeltäneet tilanteet.
Oliko Niinimäen "ryntäys" paras vai huonoin? Eikö sinun mielestä kakkonen ollut oikea tuomio? Ja mikä siinä Ilveksen 3. maalissa oli [luultavasti?] huonoa? Nieminen tulee alueensa ulkopuolelle pakin ja hyökkääjän jalkohin, pakki työntää hyökkääjää ja Nieminen kompastuu omiaan sotkuun. Näin minä sen näin. Ja niin näki hyvin sijoittunut tuomarikin.
eipä sillä lopputulokseen vaikutusta olisi ollut.
Ja mikä siinä Ilveksen 3. maalissa oli [luultavasti?] huonoa? Nieminen tulee alueensa ulkopuolelle pakin ja hyökkääjän jalkohin, pakki työntää hyökkääjää ja Nieminen kompastuu omiaan sotkuun. Näin minä sen näin. Ja niin näki hyvin sijoittunut tuomarikin.
Pelin tyhmin suoritus on vielä mainitsematta.
Antti Kangasniemen nyrkillä niskaan lyönti Pasi Määttäseen kun Pasille oli jo jäähy tulossa ja sitä kautta tasavajaa.
Myönnän, että olisin itse toiminut samoin sillä sen verran ilkeän poikkarin Määttänen tarjosi alaselkään, mutta joukkueen etua ajatteleva olisi jättänyt koston toiseen kohtaan.